|
Post by anticonnie on Feb 12, 2007 7:33:57 GMT 1
Har nu sett denna "film" och fortfarande så förstår jag inte vad fotbollssupportrar har med KHK/BB att göra?? Jag vet att media gärna förstorara upp allt skit som händer och gärna tystar ner de bra saker som händer! Men kan fortfarande inte begripa det HAT som lyser i mångas ögon genemot andra lag och deras supportrar! Ta tex KRIF som är då KHKs ärkefiende! Jag kan se KHK förlora men har väldigt svårt att se KHK förlora mot kallinge! MEN jag hatar inte kallinge eller deras supportrar bara för det! Varför ska man hata något??(inom sport) Jag kan se allsvensk hockey på tv men jag har inget favoritlag i denna serie men jag gillar att se all hockey! Kan gärna åka upp till göteborg och se Frölunda spela eller till globen å se Djurgården spela men mitt hjärta tillhör fortfarande KHK! Förklara för mig varför man en engång ska HATA något inom sport??
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 12, 2007 15:21:37 GMT 1
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 12, 2007 19:03:27 GMT 1
Först ut i Västeråsgruppen, Gulsvart Ultras, nya artikelserie om hockeyfans: Ultras Jokerit från Finland. www.ultras.se/gsu/ultrasjokerit.htmHär kan ni(Black Bugs i synnerhet) få lite ideér och strukturer om hur man på bästa sätt kan stödja KHK.
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 12, 2007 19:12:58 GMT 1
Har nu sett denna "film" och fortfarande så förstår jag inte vad fotbollssupportrar har med KHK/BB att göra?? Jag vet att media gärna förstorara upp allt skit som händer och gärna tystar ner de bra saker som händer! Men kan fortfarande inte begripa det HAT som lyser i mångas ögon genemot andra lag och deras supportrar! Ta tex KRIF som är då KHKs ärkefiende! Jag kan se KHK förlora men har väldigt svårt att se KHK förlora mot kallinge! MEN jag hatar inte kallinge eller deras supportrar bara för det! Varför ska man hata något??(inom sport) Jag kan se allsvensk hockey på tv men jag har inget favoritlag i denna serie men jag gillar att se all hockey! Kan gärna åka upp till göteborg och se Frölunda spela eller till globen å se Djurgården spela men mitt hjärta tillhör fortfarande KHK! Förklara för mig varför man en engång ska HATA något inom sport?? För många är det enkelt. "Kärlek föder hat."De älskar sitt lag såpass mycket att de automatiskt utmynnar i hat till klubbens rivaler, och andra klubbar som på något sätt stöter sig negativt mot deras egen. En ganska dålig klyscha: På samma sätt som du hatar folk som skadar din familj. På samma sätt hatar du folk som skadar din förening.Jag begär verkligen inte att folk ska börja hata Kallinge osv. Utan mer att folk får börja förstå att det ligger i människans natur att "hata". För vissa är det ingen hobby att vara supporter, det är en livsstil. ---------------------------------------------------------------------------------- Edit: Nu är det så att jag själv inte på långa vägar hatar någon av KHKs motståndare, och jag har heller aldrig skrikit något hatiskt åt enskilda spelare/domare under KHKs matcher. Bra, nu vet ni det.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Feb 12, 2007 19:30:21 GMT 1
Först ut i Västeråsgruppen, Gulsvart Ultras, nya artikelserie om hockeyfans: Ultras Jokerit från Finland. www.ultras.se/gsu/ultrasjokerit.htmHär kan ni(Black Bugs i synnerhet) få lite ideér och strukturer om hur man på bästa sätt kan stödja KHK.jag såg deras filmer o där hör man inte mycket av publiken teckno över
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 12, 2007 20:05:25 GMT 1
Först ut i Västeråsgruppen, Gulsvart Ultras, nya artikelserie om hockeyfans: Ultras Jokerit från Finland. www.ultras.se/gsu/ultrasjokerit.htmHär kan ni(Black Bugs i synnerhet) få lite ideér och strukturer om hur man på bästa sätt kan stödja KHK.jag såg deras filmer o där hör man inte mycket av publiken teckno över Gjort en del shyssta tifon iaf.
|
|
|
Post by knegarn on Feb 13, 2007 23:42:30 GMT 1
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 20, 2007 19:58:49 GMT 1
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 21, 2007 19:21:06 GMT 1