|
Post by oneandonly on May 13, 2007 3:01:42 GMT 1
Jag är besviken.........
I höstas och i början av detta året (ända fram till sista kvalmatchen) krävde jag och många med mig en självständig supporterklubb.
Detta för att en supporterklubb inte bara ska stödja, utan också kunna ställa krav. En supporterklubb måste också ha egen ekonomi och dra in pengar. Dessa pengar ska sedan öronmärkas för något ändamål inom klubben osv......
Säg den supporterklubben som INTE är "gift" med klubben.
Efter synpunkter från "många" sade flera av de mest ledande i BB att de också ille ha fristående supporterklubb och att det skulle kallas till allmänt möte bland medlemmar.
Samma "ledande/styrande" personer hade nylgen ett STYRELSEMÖTE där frågan om man skulle vara FRISTÅENDE togs upp. Svaret blev NEJ och de som sagt till alla supportrar att man VILLE vara FRISTÅENDE röstade för att "vara gift" med klubben.
Sanning är A och O för mig.
Ljuger/eller säger något och gör något annat i nästa mening är det FALSKT så det förslår.
Var väl på samma styrelsemöte som det togs BESLUT om FOLKETS LIRARE och FOLKETS pengar till densamma.
FÖRKLARING TACK !!!!
Inte bara till mig, utan till ALLA som hört att NI vill vara FRISTÅENDE.
Hur kan man tro på nya medlemmar när man ljuger/undanhåller sanningen för ytterst tänbara sådana.
Det var ytterst nära en fraktion med ny supporterklubb i höstas/våras, men det satte jag STOPP för då.
Nu vet jag inte.....
|
|
|
Post by oneandonly on May 13, 2007 3:06:59 GMT 1
P.s Skulle förstås vara: Säg den supporterklubben som är "gift" med klubben.
P.s 2. Tråkigt att det ska vara så att någon säger någor och menar något annat.
Ni som VET att jag VET att Ni sagt att Ni vil vara fristående och röstat för att inte vara det, kan ju träda fram och förklara.
Inte för MYCKET begärt.......
|
|
|
Post by anticonnie on May 13, 2007 8:01:09 GMT 1
Finns massa orsaker till att vi fortfarande är "gifta" med klubben! Tänker inte ta denna disskution här på forumet utan du vet var jag finns och kan ringa mig när som helst! Har även sök dig vid flertal tillfällen men inte fått tag på dig! Om det nu är så många som vill att BB ska vara en fristående supporterklubb till KHK så kom då och hjälp till för att som det är nu så finner verkan jag eller de övriga i BB tid att driva en egen förening! Alla som nu vill och kan tänka sig hjälpa till ring mig! Pierre"Youngblood"Löfgren 0708-377 387
|
|
|
Post by Jojkrider on May 13, 2007 8:43:53 GMT 1
Jag är besviken......... I höstas och i början av detta året (ända fram till sista kvalmatchen) krävde jag och många med mig en självständig supporterklubb. Detta för att en supporterklubb inte bara ska stödja, utan också kunna ställa krav. En supporterklubb måste också ha egen ekonomi och dra in pengar. Dessa pengar ska sedan öronmärkas för något ändamål inom klubben osv...... Säg den supporterklubben som INTE är "gift" med klubben. Efter synpunkter från "många" sade flera av de mest ledande i BB att de också ille ha fristående supporterklubb och att det skulle kallas till allmänt möte bland medlemmar. Samma "ledande/styrande" personer hade nylgen ett STYRELSEMÖTE där frågan om man skulle vara FRISTÅENDE togs upp. Svaret blev NEJ och de som sagt till alla supportrar att man VILLE vara FRISTÅENDE röstade för att "vara gift" med klubben. Sanning är A och O för mig. Ljuger/eller säger något och gör något annat i nästa mening är det FALSKT så det förslår. Var väl på samma styrelsemöte som det togs BESLUT om FOLKETS LIRARE och FOLKETS pengar till densamma. FÖRKLARING TACK !!!! Inte bara till mig, utan till ALLA som hört att NI vill vara FRISTÅENDE. Hur kan man tro på nya medlemmar när man ljuger/undanhåller sanningen för ytterst tänbara sådana. Det var ytterst nära en fraktion med ny supporterklubb i höstas/våras, men det satte jag STOPP för då. Nu vet jag inte..... Jag tycker nog vi ska vara mer taksam över det faktum att vi har en supporterklubb överhuvudtaget i DIV2. Dessutom är den ung det tar ett par år innan den vuxit färdigt och under den resan kan mycket hända. Döm inte ut för snabbt utan låt den mogna över några år
|
|
|
Post by Sardaukar on May 13, 2007 13:49:37 GMT 1
Jag är besviken......... I höstas och i början av detta året (ända fram till sista kvalmatchen) krävde jag och många med mig en självständig supporterklubb. Detta för att en supporterklubb inte bara ska stödja, utan också kunna ställa krav. En supporterklubb måste också ha egen ekonomi och dra in pengar. Dessa pengar ska sedan öronmärkas för något ändamål inom klubben osv...... Säg den supporterklubben som INTE är "gift" med klubben. Efter synpunkter från "många" sade flera av de mest ledande i BB att de också ille ha fristående supporterklubb och att det skulle kallas till allmänt möte bland medlemmar. Samma "ledande/styrande" personer hade nylgen ett STYRELSEMÖTE där frågan om man skulle vara FRISTÅENDE togs upp. Svaret blev NEJ och de som sagt till alla supportrar att man VILLE vara FRISTÅENDE röstade för att "vara gift" med klubben. Sanning är A och O för mig. Ljuger/eller säger något och gör något annat i nästa mening är det FALSKT så det förslår. Var väl på samma styrelsemöte som det togs BESLUT om FOLKETS LIRARE och FOLKETS pengar till densamma. FÖRKLARING TACK !!!! Inte bara till mig, utan till ALLA som hört att NI vill vara FRISTÅENDE. Hur kan man tro på nya medlemmar när man ljuger/undanhåller sanningen för ytterst tänbara sådana. Det var ytterst nära en fraktion med ny supporterklubb i höstas/våras, men det satte jag STOPP för då. Nu vet jag inte..... Jag tycker nog vi ska vara mer taksam över det faktum att vi har en supporterklubb överhuvudtaget i DIV2. Dessutom är den ung det tar ett par år innan den vuxit färdigt och under den resan kan mycket hända. Döm inte ut för snabbt utan låt den mogna över några år Wörd på den!
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 13, 2007 20:41:40 GMT 1
Tror nog det är mycket "folkets lirare"-pengarna som gjort "one" besviken... Tror annars inte att han hade sagt vad han nu säger.... Jag vet själv inte om det är SÅ bra att vara helt fristående...men klubben får ju inte styra för mycket.....
|
|
|
Post by burt on May 14, 2007 15:21:46 GMT 1
Jag att det kan positivt om klubbstyrelsen får vara med och säga sitt och att supprterklubben och klubbstyrelsen kan ha ett bra samarbete. Nu är BB i nuvarande konstilation väldigt ungt och vi måste både BB och klubbstyrelsen lite tid att köra ihop sig på.
Jag tycker att YB & gänget har gjort ett fantastiskt jobb med TIFO och bussresor m.m.
|
|
|
Post by anticonnie on May 14, 2007 19:01:52 GMT 1
Finns massa orsaker till att vi fortfarande är "gifta" med klubben! Tänker inte ta denna disskution här på forumet utan du vet var jag finns och kan ringa mig när som helst! Har även sök dig vid flertal tillfällen men inte fått tag på dig! Om det nu är så många som vill att BB ska vara en fristående supporterklubb till KHK så kom då och hjälp till för att som det är nu så finner verkan jag eller de övriga i BB tid att driva en egen förening! Alla som nu vill och kan tänka sig hjälpa till ring mig! Pierre"Youngblood"Löfgren 0708-377 387 Jisses va många som ringt å vill hjälpa till!!! hmmm trodde först telefonen va sönder........
|
|
|
Post by Jojkrider on May 14, 2007 19:37:39 GMT 1
Finns massa orsaker till att vi fortfarande är "gifta" med klubben! Tänker inte ta denna disskution här på forumet utan du vet var jag finns och kan ringa mig när som helst! Har även sök dig vid flertal tillfällen men inte fått tag på dig! Om det nu är så många som vill att BB ska vara en fristående supporterklubb till KHK så kom då och hjälp till för att som det är nu så finner verkan jag eller de övriga i BB tid att driva en egen förening! Alla som nu vill och kan tänka sig hjälpa till ring mig! Pierre"Youngblood"Löfgren 0708-377 387 Jisses va många som ringt å vill hjälpa till!!! hmmm trodde först telefonen va sönder........ Du vet hur det är alla vill åka med men ingen vill göra rätt för sig
|
|
|
Post by mindriot on May 14, 2007 20:54:45 GMT 1
Jag är en av dom som sitter i BB:s styrelse och som vill ha en fristående förening. Detta är inget jag sticker under stolen med och mina vänner i styrelsen är väl medvetna om denna åsikt. Likadant som att dom vet att jag kommer att jobba vidare för denna sak. Nu så är det inte bara jag som bestämmer och i detta fall fått stiga åt sidan...
Men det gör inte att jag slutar arbeta för Black Bugs. Ställer fortfarande upp för det härliga gäng som BB är och för laget som man brinner för.
Vad sedan som är sagt till dig och av vem är mellan er. Kanske hade varit en idé att ta upp detta med denna person / personer först innan du hade lagt det här.
Och snälla innan du tar slutsatser med vad som händer på våra möten så kolla upp saker först innan du skriver något på ett öppet forum. Ta kontakt med, ja du vet vem och försök få en förklaring på folkets. Tror att du skall gå klarare ur situationen då.
Och som folk har sagt här innan vi fortfarande en ung förening. Vi gör så gott vi kan. Bara så att alla vet så lägger många av oss en hel del timmar med Black Bugs. Med risk för att det skall låta som att man skryter, men än så länge tycker jag vi alla har gjort ett fantastikt jobb. Vi har utvecklat din fantastiska ide (Vi bockar och bugar för denna idé och initiativtagandet att vara med att dra igång det) om Folkets Lirare till faktiskt en stor sak som FORTFARANDE massor av människor är villiga att skänka pengar till, en välbesökt hemsida, tifon har redan börjat göras, bättre och större samarbete med bussbolag är på g och massor andra av aktiviter.
Slutligen så kan jag redan nu säga att vi kommer att begå fler misstag som kommer att få oliktänkade att gå i taket. Vi kommer även att fixa en hel del som vi kommer att bli bejublade för.
Och kom ihåg vi gör alla detta för hockeylaget i våra hjärtan på ett eller annat sätt...
Väl mött
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2007 23:09:09 GMT 1
Väl talat....bra att du i demokratisk anda rättar dig efter majoriteten och inte bara kastar in handduken. Det är inte bra om "alla i riksdagen är från samma parti"!
Självklart har BB gjort i stort sett allt bra. Det är väl nästan bara strulet med FL som ställt till det här och där...jag är kluven i frågan...som väl många andra....man gör fel...och ändå rätt...
|
|
|
Post by HF on May 15, 2007 20:15:08 GMT 1
Jag tror BB är på helt rätt väg, jag är bara lite kritisk till hur FL grejen har hanterats.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 21:11:53 GMT 1
Jag tror BB är på helt rätt väg, jag är bara lite kritisk till hur FL grejen har hanterats. word
|
|
|
Post by oneandonly on May 19, 2007 1:32:06 GMT 1
Liten korrigering, då ALLA i BB tagit det som ett personangrepp.
Tidigare i höstas/våras var det en diskussion här, bland supportrar övehuvudtaget om BB skulle vara FRISTÅENDE eller INTE.
Personligen anser jag att en supporterklubb ska vara FRISTÅENDE.
Klubben ska vara beroende av supporterklubben och vice versa. Bygger på ömsesidig RESPEKT.
Att vara "gift" med klubben har förstås sina FÖRDELAR, men också nackdelar, som jag anser överväger.
Som FRISTÅENDE styr man över sin egen ekonomi och kan "öromärka" pengar till U-verksamheten. Dit tycker JAG att det är självklart att ALLA "kulor" utom FL ska gå. Där ligger KLUBBENS framtid.
Inte "unikt" på något sätt att "klubbar" bara roffat åt sig pengar utan redovisning. Som FRISTÅENDE kan Du få "kvitto" på att pengarna hamnar där de ska.
Detta sagt UTAN att misstänka styrelsen för "fuffel". Vet dock att framgång (som VI har nu) snabbt kan vända till "orkan" i ansiktet och då är det lätt att "låna" lite av pengar till U-verksamhet så länge.
Har det kanske hänt i K-na tidigare ?.......... Och i andra klubbar ?.........
Som FRISTÅENDE kan Du också ställa krav på klubben. Självklart har man fortarande krav från klubben tbx. Man kan INTE kräva något, om man är "gift".
Som FRISTÅENDE supporterklubb ska man också vara en "fackförening" vid ev. twistter mellan klubb och supporterklubb.
Dessa och många fler frågor argumenterar jag för. (orkar INTE skriva allt här.)
Nu till saken........
När diskussionen var uppe tidigare och det visade sig att många ville ha en FRISTÅENDE supporterklubb, då uttalade sig ett par styrelse medlemmar från BB (tänker ABSOLUT INTE nämna deras namn här) och sa att det också var deras uppfattning, men att vissa i högsta toppen var emot detta.
De sa också att de skulle rösta för ett FRISTÅENDE.
Då tolkade jag (och MÅNGA med mig att så var fallet. Vi var beredda att börja hjälpa till). Istället fick man veta att styrelsen i BB haft möte och röstat om denna frågan. Ja, vann.
Helt ok att demokratin segrar, men INTE att samma personer röstar tvärtemot vad de säger.
Det är vad jag kallar lögn, falskhet och långt ifrån trohet.
Nu har just dessa personer "legat lågt" efter mitt uttalande.
Beslutet är taget (själv trodde jag man skulle kalla till möte och at alla som ville fick bli medlemmar och sedan rösta om frågan) och det är bara att acceptera.
Jag viker mig ALLTID för demokratiskt tagna beslut.
Även om jag nu INTE håller med om riktlinjerna eller policyn BB kommer att arbeta efter.
Då är jag förstår inte heller beredd att ställa upp i arbetet och inte de som jag vet har samma uppfattning heller.
Det är en annan fråga !
Kontentan är: Stå för vad Du säger, tycker, tänker och gör !
Då blir det inte några onödiga irritationer.
Lovar att det är många FLER som reagerat, men INTE vågat skriva eller säga.
Hört av sig tilll mig istället.
Viktigast av allt:
Vi vill KHK's bästa och hejar på KHK, oavsett uppfattning i sakfrågor.
|
|
|
Post by oneandonly on May 19, 2007 1:42:42 GMT 1
Glömde tillägga:
YB kommer INTE att kommentera detta, ifall någon väntar på detta. Han har slutat skriva i detta forum och hänvisar till blackbugs.se.
Vi RESPEKTERAR varandras åsikter !!!!
|
|