|
Post by ristoloob on Apr 25, 2013 8:54:49 GMT 1
Synd att Bengtzén inleder med en halvskandal....ska Wahla gå, så ska i stort sett inte en spelare vara kvar. Nog den enda spelaren jag inte var förbannad på en enda gång under säsongen. Lycka till herr sportchef, med att hitta 20 nya spelare Jag orkar inte leta efter ett citat från dig, men ville du inte ha en rejäl utrensning i truppen? Nu lär du få det du önskat... avd. "be careful what you wish for". Och allvarligt talat så är inte Roger någon större spelare med HA-mått mätt, kämpe -ja KHK hjärta -ja.. men sedan är det inte mycket mer. RW är väl rätt så klart en defensiv back som håller i HA 7 dagar i veckan? Dessutom en pådrivare som verkligen älskar att stå upp för sitt lag. En av få med hjärtat som verkligen ger tillbaka till publiken både vid inåkningen och efter matcherna. Ribban läggs högt känns det som så nu ska det in 6 nya backar som är bättre än RW som fyllde sin roll.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 9:04:22 GMT 1
Synd att Bengtzén inleder med en halvskandal....ska Wahla gå, så ska i stort sett inte en spelare vara kvar. Nog den enda spelaren jag inte var förbannad på en enda gång under säsongen. Lycka till herr sportchef, med att hitta 20 nya spelare Jag orkar inte leta efter ett citat från dig, men ville du inte ha en rejäl utrensning i truppen? Nu lär du få det du önskat... avd. "be careful what you wish for". Och allvarligt talat så är inte Roger någon större spelare med HA-mått mätt, kämpe -ja KHK hjärta -ja.. men sedan är det inte mycket mer. KHK behöver skickligare spelare.. Men visst är det tråkigt när en gammal hjälte får lämna. Klart att nästan allt helst skulle bytas ut, men när en av få som INTE självklart ska lämna, får beskedet först. KHK behöver skickligare spelare, ja visst, men är det rimligt att byta ALLA bara för att de inte är klasspelare? Jimmie och Wahla är i min värld två givna spelare från "gamla gardet". Är det Jimmie som får foten nästa gång? Inte heller någon "stor HA spelare"...
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2013 9:10:07 GMT 1
Är inte nr 3 en HA spelare, så är inte nr 77 det heller! Att ta bort spelare som har hjärta för föreningen är skandal!
Nr 3s defensiva kvalitéer är inte att föringa.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 25, 2013 9:26:56 GMT 1
Jag orkar inte leta efter ett citat från dig, men ville du inte ha en rejäl utrensning i truppen? Nu lär du få det du önskat... avd. "be careful what you wish for". Och allvarligt talat så är inte Roger någon större spelare med HA-mått mätt, kämpe -ja KHK hjärta -ja.. men sedan är det inte mycket mer. KHK behöver skickligare spelare.. Men visst är det tråkigt när en gammal hjälte får lämna. Klart att nästan allt helst skulle bytas ut, men när en av få som INTE självklart ska lämna, får beskedet först. KHK behöver skickligare spelare, ja visst, men är det rimligt att byta ALLA bara för att de inte är klasspelare? Jimmie och Wahla är i min värld två givna spelare från "gamla gardet". Är det Jimmie som får foten nästa gång? Inte heller någon "stor HA spelare"... Jimmie blir med största sannolikhet kvar. Jag anser även att Jimme är en bättre spelare än Roger.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 9:30:16 GMT 1
Är Jimmie en "större spelare med HA-mått mätt"? Är det rimligt med 20 nya spelare? Du kringgår min undran...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 25, 2013 9:32:20 GMT 1
Vari ligger skandalen? Sportchefen, tränaren och Tobbe ansåg tydligen att det finns andra vettigare alternativ? Då får vi väl lita på att det gör det? Låt de få bygga klart så kan vi väl såga efter sen? Roger hade haft det jäkligt jobbigt att gå in på tre backpar! Qallahan//Så svensson är ingen stor allsvensk spelare då? ? Du tycker ju tom han håller i Elitserien? Vill Janne ha kvar Jimmie så blir han kvar (om han inte lägger av) vill han inte ha kvar han fårr vi väl äbdå hoppas på att det tas in något bättre alternativ, typ Hjalmar!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2013 9:41:38 GMT 1
Enligt mej är det så när man tar bort spelare som har de kvalitéer som Roger har i defensiven och den känsla för klubben som han har. Att han inte är en offensiv back har vi väl sett sen han kom hit. Vi kan väl å andra sidan inte bara ha offensiva backar?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 25, 2013 9:49:06 GMT 1
Är inte nr 3 en HA spelare, så är inte nr 77 det heller! Att ta bort spelare som har hjärta för föreningen är skandal! Nr 3s defensiva kvalitéer är inte att föringa. Instämmer till fullo..!!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 25, 2013 9:58:37 GMT 1
Är Jimmie en "större spelare med HA-mått mätt"? Är det rimligt med 20 nya spelare? Du kringgår min undran... Och du min, du ville väl i princip byta ut hela laget för att alla var ju näst intill odugliga på denna nivå? Nu när du får som du vill kan du vill inte börja gälla och undra hur man skall kunna byta ut 20st spelare för det var ju det du ville? Och ja, i mina ögon så är Jimmie är en betydligt bättre HA-spelare än Roger.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 10:07:30 GMT 1
Han överraskade enormt, med att visa just allsvenska kvaliteer. I synnerhet som avlastare. När vi spelade i ettan ville jag däremot ha bort honom..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 10:09:23 GMT 1
Är Jimmie en "större spelare med HA-mått mätt"? Är det rimligt med 20 nya spelare? Du kringgår min undran... Och du min, du ville väl i princip byta ut hela laget för att alla var ju näst intill odugliga på denna nivå? Nu när du får som du vill kan du vill inte börja gälla och undra hur man skall kunna byta ut 20st spelare för det var ju det du ville? Och ja, i mina ögon så är Jimmie är en betydligt bättre HA-spelare än Roger. JA, jag vill byta nästan alla, MEN jag räknade inte med att det var möjligt! Hoppas nu nästan ALLA får gå då...för vi hade inte mer än två backar, som var bättre
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2013 10:11:28 GMT 1
Vari ligger skandalen? Sportchefen, tränaren och Tobbe ansåg tydligen att det finns andra vettigare alternativ? Då får vi väl lita på att det gör det? Låt de få bygga klart så kan vi väl såga efter sen? Roger hade haft det jäkligt jobbigt att gå in på tre backpar! Så nu får man inte ha en åsikt längre om det som händer i klubben? Läs i Silly tråden vad du själv skrev 5 april. Men nu har du ingen åsikt längre, utan allt som görs och kommer att göras är/blir bra?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 25, 2013 10:14:01 GMT 1
Visst är det tråkigt att Roger får lämna, men det är knappast förvånande även fast jag gärna hade sett honom även nästa säsong.
Verkar som om vissa här tycker att det enda kriteriet för att få förlängt är att man spelat här länge. Isåfall kanske vi ska slå Håkan Alm en signal, han var ju också rätt bra defensivt.
Roger passade inte in i det laget som Stefan och Janne vill bygga, så är det. Jag tror dock att Jimmie passar in där, pga rutinen, han är ifrån Karlskrona och han är bra på det han gör.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 25, 2013 10:17:51 GMT 1
Jag tror dock att Jimmie passar in där, pga rutinen, han är ifrån Karlskrona och han är bra på det han gör. Tycker ditt resonemang haltar lite. Var inte Wahla bra på det han gjorde? Om nu inte Jimmie skulle få nytt kontrakt, byter du din avatar då?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 25, 2013 10:18:48 GMT 1
Vari ligger skandalen? Sportchefen, tränaren och Tobbe ansåg tydligen att det finns andra vettigare alternativ? Då får vi väl lita på att det gör det? Låt de få bygga klart så kan vi väl såga efter sen? Roger hade haft det jäkligt jobbigt att gå in på tre backpar! Men nu har du ingen åsikt längre, utan allt som görs och kommer att göras är/blir bra? Brukar vara så... Enl vad Roger sa, så var lagledningen nöjda med honom och att han gjorde sin bästa säsong...vilket är helt riktigt. Vet inte om Stefan lagt in sitt veto...
|
|