|
Post by Sickboy on Jul 7, 2008 5:59:02 GMT 1
Snälla herr Sax... Hur många stavelser är det i West Ham..? Och hur många är det i Karlskrona..? Jag har nog predikat om detta i flera år... Snälla, räkna stavelser..!
|
|
|
Post by Sardaukar on Jul 7, 2008 11:41:59 GMT 1
Precis, en annan jobbig grej är
K - H - K är dem bästa.......heja heja heja KÅKÅ
Det sista ska ju vara två stavelser. Man hinner liksom inte med att säga KÅ HÅ KÅ. Alternativet är att slopa ett "heja" och bara säga det två gånger.
|
|
|
Post by Supertramp on Jul 7, 2008 14:51:10 GMT 1
Alé - allez är franska. Vi pratar svenska och borde då även sjunga på svenska.
|
|
|
Post by Supertramp on Jul 7, 2008 14:55:12 GMT 1
Snälla herr Sax... Hur många stavelser är det i West Ham..? Och hur många är det i Karlskrona..? Jag har nog predikat om detta i flera år... Snälla, räkna stavelser..! Nja, här blir det ju ändå Kaaarls - Kroona tills jag dör och det låter ju inte fel. Sedan tycker jag dock inte vi ska sjunga sången för det. Varför inte försöka sig på en sång som kan bli förknippad med endast khk istället för att sno en massa sånger rakt av ifrån YouTube.
|
|
|
Post by dragkrok on Jul 7, 2008 18:12:21 GMT 1
Här stjäl vi hej vilt... Stå upp för KHK Stå upp för KHK Stå upp för KHK Det e vi - som e KHK Melodi: Go West(refr:) med Pet Shop Boys
|
|
|
Post by Mäki on Jul 7, 2008 23:08:51 GMT 1
Alé - allez är franska. Vi pratar svenska och borde då även sjunga på svenska. Det var ju fan vad negativ du är då!! Och hur sjunger man "alé/olé" på svenska då? "Ojojoj" eller?
|
|
|
Post by Mäki on Jul 7, 2008 23:10:30 GMT 1
Supertramp, det är inte det lättaste att hitta eller hitta en melodi som ingen annan kör och som dessutom går att göra ramsor på. T.ex la jag upp en text till en Sevilla FC ramsa som jag inte hört någon annan svensk förening köra.
|
|
|
Post by Mäki on Jul 8, 2008 13:40:25 GMT 1
Jag kom på en sak. Supertramp, varför kan inte du skriva massa nya ramsor, så blir det inget klagande från din sida i alla fall. Det verkar ju inte uppskattas om nån annan gör det så kom du med förslag på ramsor som INGEN annan förening använder sig av. Varför inte bli en ny ramsskrivare?
M.v.h. Mäki
|
|
|
Post by Supertramp on Jul 8, 2008 16:50:37 GMT 1
Jag kom på en sak. Supertramp, varför kan inte du skriva massa nya ramsor, så blir det inget klagande från din sida i alla fall. Det verkar ju inte uppskattas om nån annan gör det så kom du med förslag på ramsor som INGEN annan förening använder sig av. Varför inte bli en ny ramsskrivare? M.v.h. Mäki Negativ? Jag enbart ifrågasätter. Johnny Cash, Disney, folkvisor. Det finns hur mycket som helst. Men den nya innegrejen inom den svenska supporterkulturen är att sno alla 'häftiga' sånger man hittar på Youtube och göra om till sitt eget lag. Förutom "Det é vi som är KHK!", är det väl inget större fel på det. Men visst, det är bra mycket häftigare att hitta på något unikt. Kollar du äldre "sånger-trådar" så hittar du flertalet sånger jag skrivit ihop redan under Vämöhallen tiden.
|
|
|
Post by Mäki on Jul 9, 2008 22:27:50 GMT 1
Jag uppfattade dina inlägg som väldigt negativa. Självklart är det mycket roligare/häftigare om man hittar på helt egna ramsor. Men det är ju ändå inte det lättaste. Anledningen till att jag lägger upp länkar till melodierna från Youtube, är för att det blir lättare för andra att lära sig dem om man har tillgång till text och melodi. Som t ex "Vamos mi Sevilla, vamos campeon" Den kommer ju bli förknippad med KHK i Sverige, men Sevilla i hela världen. Tycker inte jag är något fel på. Och just det med att sno från andra uppfattar jag som possitivt. Det visar att man tycker melodierna/texterna är klockrena. Gör man sedan om dem till "sina egna" så blir det ju lite som ett gnabb med glimten i ögat på något sätt.
|
|
|
Post by den_galna_ryssen on Jul 15, 2008 11:49:55 GMT 1
Snälla herr Sax... Hur många stavelser är det i West Ham..? Och hur många är det i Karlskrona..? Jag har nog predikat om detta i flera år... Snälla, räkna stavelser..! har du testat att sjunga då? om inte har testa att sjunga så ber jag dej att testa så får du höra hur det låter ;D
|
|
|
Post by offe1988 on Jul 15, 2008 15:08:48 GMT 1
Borde de inte vara KHK tills ja dör eller KHKare till vi dör?
|
|
|
Post by Sickboy on Jul 15, 2008 21:57:04 GMT 1
Snälla herr Sax... Hur många stavelser är det i West Ham..? Och hur många är det i Karlskrona..? Jag har nog predikat om detta i flera år... Snälla, räkna stavelser..! har du testat att sjunga då? om inte har testa att sjunga så ber jag dej att testa så får du höra hur det låter ;D Klart jag har testat. Får det inte till att låta rätt hur jag än vrider på det... Sen får ni säga vad ni vill. Du och han, Wannabe-Huliganen...
|
|
|
Post by oneandonly on Jul 27, 2008 14:36:05 GMT 1
|
|
|
Post by chilipulver on Jul 30, 2008 13:17:28 GMT 1
Vem är det som inte kan sjunga i samma takt som alla andra??
|
|