|
Post by Jason on Sept 17, 2008 8:41:47 GMT 1
Jag tycker det är helt rätt att KHK fixar det "lilla extra" till sponsorerna. Men att ta denna vägen är HELT fel väg att gå. Men vilken väg tycker du är rätt väg att gå då?
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 17, 2008 13:59:43 GMT 1
Fy fan vilka sinnesjuka bortförklaringar....inte ett dugg roligt heller...Supertramp har 100% rätt... Undrar när jag ska få svar på vilken arena som saknar en cafeteria...? Eksjös uterink? Guldklubbar saknar däremot många...(därmed inte sagt att den inte behövs...bara att inte trogen publik ska behöva spela andrafiolen...det är för fan 1800-talet att prioritera de rika......) Måste väl f ö, för helvete räcka med rummet bredvid!?? Eller ska man ha plats för dans också? Nä nu....... har du gått för långt Mr C. Att dra in Eksjö i debatten är att gå över gränsen. Det är inget fel på Eksjö så det så
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 17, 2008 14:31:30 GMT 1
Haha...sorry....jag har inte dragit Eksjö i skiten....bara ett exempel på mindre klubb som har lika mycket cafeteria som vi nu ska ha... Jag har faktiskt spelat hockey bockey på deras uterink när jag gjorde lumpen...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 17, 2008 14:33:33 GMT 1
F ö...har jag hört en legend om att Eksjö ska vara Sveriges tråkigaste stad...och Ränneslätt var inte party precis...hehe...
|
|
|
Post by Jason on Sept 17, 2008 14:35:54 GMT 1
Nasarn... kan du inte se till så att det finns en cafeteria att välja bland i katalogerna ;D
|
|
|
Post by HF on Sept 17, 2008 18:20:07 GMT 1
Haha...sorry....jag har inte dragit Eksjö i skiten....bara ett exempel på mindre klubb som har lika mycket cafeteria som vi nu ska ha... Jag har faktiskt spelat hockey bockey på deras uterink när jag gjorde lumpen... på 60-talet var de flesta utomhusrinkar
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 17, 2008 18:25:07 GMT 1
Håller med om att det främst är hallen det är fel på i grund och botten, inte ändamålsenligt byggd på något sätt alls. Men att stänga ute barnfamiljer och de mest trogna och äldsta supportrarna från den enda cafeterian verkar vara helt åt he-vete fel väg att gå!!
Detta kommer att döda en del av VI känslan.
För övrigt angående hallen(off topic):
Saknar en isyta till, idag har ungdomslagen skitsvårt att få tider. Och det lär inte bli färre ungdomar som börjar med ishockey framöver. Curling och konståkarna skall ha sina tider också.
För få omklädningsrum, det är kaos emellanåt.
Saknar en riktig restaurang, där man kan beställa mat och vin/öl/sprit. Jag är rätt säker på att man skulle kunna hålla en lunchservering i arenan 7 dagar i veckan och dessutom middagar i samband med matcher men även för bokningar.
Saknar en fristående souvenirshop som säljer enbart KHK prylar. Skulle sälja som smör.
Hoppas klubben uppvaktar politikerna i stan med den här typen av förslag, annars kommer klubben att stanna i växten!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 17, 2008 19:44:14 GMT 1
Väl talat chili...
Dock är det väl orealistiskt med mer isyta. Två är väl redan mer än vad som är vanligt.. Det finns en lunchrestaurang i Rosenholm...så jag vet inte om det skulle gå med en till...
|
|
|
Post by Sudden on Sept 19, 2008 23:44:20 GMT 1
Vill man snacka kan man göra det i entrehallen. Kom inte med snacket om att sitta i fiket för det finns plats för 30 pers att sitta av 2000. Ok så Guldkubben består av 30 pers? Ingår du där? Kan det vara någon lönsamhet med att stänga ute resten av publiken om det bara får plats 30 pers? Om man har fem bord med sex platser vid varje så blir det.... 30 pers.. Ok vi står i entréhallen utan strips......
|
|
|
Post by pekka on Sept 20, 2008 19:35:31 GMT 1
Varför utan strips? Det finns ju världens läge för frenchise! Köp en fritös och sälj strips själva
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 20, 2008 19:41:10 GMT 1
Väl talat chili... Dock är det väl orealistiskt med mer isyta. Två är väl redan mer än vad som är vanligt.. Det finns en lunchrestaurang i Rosenholm...så jag vet inte om det skulle gå med en till... Hur många isytor handlar väl om efterfrågan?! Behovet av en till isyta finns! Vad det gäller restaurangen så är jag tämligen säker på att en sådan skulle bära sig! Var hade du helst ätit lunch, i en stor fin restaurang med utsikt över ishallen, eller i gamla beväringsmatsalen på KA2?
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 20, 2008 19:44:14 GMT 1
På onsdag skall vi se hur det blev med maten i ishallen!
Blir det bättre för oss i den vanliga dödliga publiken än vad det var innan. Eller få vi stå och titta på med hungriga magar och tugga på en vattnig korv när guldklubben intar fritösen och stekbordet med alla goda strips och burgare?
Ska bli intressant!
|
|
|
Post by Sudden on Sept 20, 2008 20:32:20 GMT 1
Varför utan strips? Det finns ju världens läge för frenchise! Köp en fritös och sälj strips själva Antar att det krävs ventilation och d.y.l i offentliga lokaler för att ha en fritös.. Men vi kan ju köpa en sån där vagn som de har på marknader. Den ställer vi utanför sen kan vi stå i entrehallen och äta strips och snacka hockey.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 20, 2008 21:01:27 GMT 1
På onsdag skall vi se hur det blev med maten i ishallen! Blir det bättre för oss i den vanliga dödliga publiken än vad det var innan. Eller få vi stå och titta på med hungriga magar och tugga på en vattnig korv när guldklubben intar fritösen och stekbordet med alla goda strips och burgare? Ska bli intressant! Jag äter innan jag åker på hockey jag.
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 20, 2008 22:09:54 GMT 1
På onsdag skall vi se hur det blev med maten i ishallen! Blir det bättre för oss i den vanliga dödliga publiken än vad det var innan. Eller få vi stå och titta på med hungriga magar och tugga på en vattnig korv när guldklubben intar fritösen och stekbordet med alla goda strips och burgare? Ska bli intressant! Jag äter innan jag åker på hockey jag. Jag äter när jag är på hockey jag!! Och dessutom sponsrar jag ju då KHK. Men det kanske är slut med det nu tyvärr.
|
|