|
Post by kingintving on Jun 5, 2009 12:06:11 GMT 1
Bullens korv 10:- say no more!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jun 5, 2009 12:21:42 GMT 1
När vi var i Halmstad så hade dom öl servering, ett mycket trevligt inslag tycker jag. Jag har varit i kontakt med supportrar i Halmstad och frågat om vad man behöver för tillstånd, och svaret var. "Ett "enkelt" folkölstillstånd (3,5%) kostar ca 1500:- i allafall i Halmstad, sen kommer det en tillsynsavgift varje år på lika mycket eller vartannat år kan det vara om man har tur" det tycker jag låter riktigt billigt och om man sen kunde göra samma deal som deras support gjort med klubben där supp föreningen sköter försäljningen och alla vinst går till att få billigare bussar. Så tror jag att vi skulle kunna skicka många billiga bussar runt om i landet under vintern
|
|
|
Post by Zäta on Jun 5, 2009 12:26:39 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jun 5, 2009 12:39:56 GMT 1
nu rör det ju sig bara om folköl i så fall och det är ganska svårt i alla fall för mig att bli packad på det, det blir ju ett evigt springande på toaletten i sådana fall
|
|
|
Post by Zäta on Jun 5, 2009 12:46:54 GMT 1
jag håller med dig till 100% hade gärna sett att man kunde komma lite tidigare sätta sig med en iskall och prata lite innan match
|
|
|
Post by dragkrok on Jun 5, 2009 12:52:30 GMT 1
nu rör det ju sig bara om folköl i så fall och det är ganska svårt i alla fall för mig att bli packad på det, det blir ju ett evigt springande på toaletten i sådana fall Om man bara lägger en riktigt bra grund själv innan......så kan det räcka med folköl för själva underhållet
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 5, 2009 18:11:10 GMT 1
Vem grundar INTE innan?
|
|
C&C
Ungdomslirare
|
Post by C&C on Jun 6, 2009 2:46:55 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren. Drogfritt. Det är ett beslut som jag står bakom. Behövs en bar? De flesta matcher spelas på onsdagar och söndagar. Måste ni dricka er fulla då? Vi andra ska upp till jobbet dagen efter. Ni då? Varför behöver ni berusning för att se hockey? Kan ni inte heja på lika bra ändå? Det kan i alla fall jag!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jun 6, 2009 3:28:28 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren. Drogfritt. Det är ett beslut som jag står bakom. Behövs en bar? De flesta matcher spelas på onsdagar och söndagar. Måste ni dricka er fulla då? Vi andra ska upp till jobbet dagen efter. Ni då? Varför behöver ni berusning för att se hockey? Kan ni inte heja på lika bra ändå? Det kan i alla fall jag! Om man dricker en 3,5% öl eller två så tycker inte jag att man kan klassas för full. Om du vill vara nykter är det upp till dig men låt dom som vill dricka en öl få göra det också många tycker att det är gott och dricker den just därför. Dricker du en 3,5a innan matchen börjar eller i första perioden så hinner den försvinna ur kroppen innan du ska köra hem, så den är ju inte heller ett problem för den som ska upp riktigt tidigt på morgonen efter och jobba. Nej moralisera inte över att folk vill ta en öl till matchen det finns mycket annat och mer konstruktivt att lägga energi på
|
|
|
Post by Basbatten on Jun 6, 2009 8:49:10 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren. Drogfritt. Det är ett beslut som jag står bakom. Behövs en bar? De flesta matcher spelas på onsdagar och söndagar. Måste ni dricka er fulla då? Vi andra ska upp till jobbet dagen efter. Ni då? Varför behöver ni berusning för att se hockey? Kan ni inte heja på lika bra ändå? Det kan i alla fall jag! Hmm, något moraliserande kanske? Utsänd av IOGT? Vilket vi översatte med "Idioter och gamla tosingar" där jag kommer ifrån. ;D Något som jag givetvis tar avstånd från idag. Allvarligt talat Carl. Finns det inte en medelväg. Kan man inte som svensken säger "Gå ut och ta en öl" dvs konsumera måttligt, uppnå ett stadium av upprymdhet som kanske till och med för hockeyupplevelsen upp på ett ännu högre plan? Klädsamt berusad, ej packad. Fortfarande med omdömet kvar. Dock åser jag själv kamperna sober men det är nog mest beroende på den lilla blåsan.
|
|
|
Post by Zäta on Jun 6, 2009 9:20:34 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren. Drogfritt. Det är ett beslut som jag står bakom. Behövs en bar? De flesta matcher spelas på onsdagar och söndagar. Måste ni dricka er fulla då? Vi andra ska upp till jobbet dagen efter. Ni då? Varför behöver ni berusning för att se hockey? Kan ni inte heja på lika bra ändå? Det kan i alla fall jag! Jag kan absolut gå på hockey utan att dricka öl. Men när jag har varit på lite större matcher har jag iaf uppskattat att gå ner i pausen och ta en öl och pratar med andra. För övrigt tar jag en öl vilken dag i veckan jag vill så om de är söndag eller onsdag skiter jag fullständigt i.
|
|
|
Post by Back to Front on Jun 6, 2009 12:12:31 GMT 1
IOGT NTO= Inbytta Och Gamla Tarmar,Nya Tarmar Också!
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jun 6, 2009 12:45:34 GMT 1
Nu tycker jag inte att vi ska börja slänga skit på de som gör ett val att inte dricka dom kan ha flera bra anledningar att inte göra det.
IOGT NTO kan tyckas lite töntigt i mångas ögon men dom gör en bra insats bland annat för barn och unga. Bara för att man tycker olika i en sådan här fråga behöver man inte döma och ironisera över varandra.
nej att dricka en pilsner på en hockey match är något jag tycker att man ska få ta ställning till själv, jag tror inte på vare sig tvång eller förbud utan på att de flesta friska människor kan fatta egna vettiga beslut
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jun 6, 2009 14:42:50 GMT 1
Ölservering tror jag hade blivit en succe. Men det finns ett flertal personer som inte anser att alkohol och idrott går hand i hand. För övrigt kommer inte jag att sakna den grillade om den försvinner. Den smakar lika illa som burgaren. Drogfritt. Det är ett beslut som jag står bakom. Behövs en bar? De flesta matcher spelas på onsdagar och söndagar. Måste ni dricka er fulla då? Vi andra ska upp till jobbet dagen efter. Ni då? Varför behöver ni berusning för att se hockey? Kan ni inte heja på lika bra ändå? Det kan i alla fall jag! Bara för att du inte vill dricka så kan väll alla andra få göra det om dom vill? Löjligt
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 6, 2009 15:53:14 GMT 1
Nu tycker jag inte att vi ska börja slänga skit på de som gör ett val att inte dricka dom kan ha flera bra anledningar att inte göra det. IOGT NTO kan tyckas lite töntigt i mångas ögon men dom gör en bra insats bland annat för barn och unga. Bara för att man tycker olika i en sådan här fråga behöver man inte döma och ironisera över varandra. nej att dricka en pilsner på en hockey match är något jag tycker att man ska få ta ställning till själv, jag tror inte på vare sig tvång eller förbud utan på att de flesta friska människor kan fatta egna vettiga beslut Väl talat!
|
|