C&C
Ungdomslirare
|
Post by C&C on Aug 9, 2009 18:13:11 GMT 1
Nu tycker jag inte att vi ska börja slänga skit på de som gör ett val att inte dricka dom kan ha flera bra anledningar att inte göra det. IOGT NTO kan tyckas lite töntigt i mångas ögon men dom gör en bra insats bland annat för barn och unga. Bara för att man tycker olika i en sådan här fråga behöver man inte döma och ironisera över varandra. nej att dricka en pilsner på en hockey match är något jag tycker att man ska få ta ställning till själv, jag tror inte på vare sig tvång eller förbud utan på att de flesta friska människor kan fatta egna vettiga beslut Då bör vi snarare disskutera om alkohol har med idrott att göra. Det är för mig inte korrekt att förknippa dessa olika områden. Jag står inte upp för att ungdomar och barn ska tycka att "när man går på hockey så ska man dricka öl". Sport- och idrottskulturen ska bevaras som en frisklevnadskultur och det är det som har tagit Svensk idrott till eliten. Vi måste värna om vår framtid och är det så att ni inte kan se KHKs framgångar utan påverkan, så gör det då i smyg.
|
|
|
Post by khkallsvenskan2 on Aug 27, 2009 21:08:46 GMT 1
tycker utbudet ska öka...många är idrottare själva inom ngn sport och alla idrottare vill inte äta skräpmat...dåligt tycker jag. Jag vill inte heller att mina ungar ska äta strips o läsk 2 ggr i veckan bara för att det "hör till" hockeyn. Tycker KHK kan vara förebilder även när det gäller detta! Förebilder framför inkomst tycker jag!
|
|
C&C
Ungdomslirare
|
Post by C&C on Sept 18, 2009 23:59:24 GMT 1
tycker utbudet ska öka...många är idrottare själva inom ngn sport och alla idrottare vill inte äta skräpmat...dåligt tycker jag. Jag vill inte heller att mina ungar ska äta strips o läsk 2 ggr i veckan bara för att det "hör till" hockeyn. Tycker KHK kan vara förebilder även när det gäller detta! Förebilder framför inkomst tycker jag! Äntligen någon som tycker som jag. KHKMorotsstavar med dip. Bla. Min pojk äter inte morot hemma, men skulla det vara under KHKs flagga, äter han som aldrig förr. (istället för pommes?), Många på forumet här har inga egna barn, så de kommer att dissa detta.
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2009 13:27:18 GMT 1
tycker utbudet ska öka...många är idrottare själva inom ngn sport och alla idrottare vill inte äta skräpmat...dåligt tycker jag. Jag vill inte heller att mina ungar ska äta strips o läsk 2 ggr i veckan bara för att det "hör till" hockeyn. Tycker KHK kan vara förebilder även när det gäller detta! Förebilder framför inkomst tycker jag! Äntligen någon som tycker som jag. KHKMorotsstavar med dip. Bla. Min pojk äter inte morot hemma, men skulla det vara under KHKs flagga, äter han som aldrig förr. (istället för pommes?), Många på forumet här har inga egna barn, så de kommer att dissa detta. Håller med. Ett annat argument är ju att det gäller att hålla alla besökare vid liv så länge som möjligt
|
|
|
Post by Zäta on Sept 19, 2009 14:33:21 GMT 1
Gärna morotsstavar och jag skulle gärna köpa en öl med om det fanns möjlighet. Idrott och öl hör inte ihop säger vissa...... Åk på en allsvensk fotbollsmatch eller en elitseriematch så är det mycket enkelt att beställa en öl.......... mycket gott med både grönsaker och öl tycker jag
|
|
|
Post by scarpino on Sept 19, 2009 14:56:24 GMT 1
Går inte att komma ifrån med att idrott o alkohol har ett speciellt förhållande för de har dom o har alltid haft! Att om öl, vin o sprit inte skulle ha i TAK o göra av hälsoskäl tycker jag att maten, chipsen o godiet med skulle bort eftersom det kommer mer o mer in som en större hälsorisk nu förtiden än alkohol. Att man däremot blir mycket berusad o beter sig dåligt är en helt annan sak som varje individ får ta ett personligt ansvar för, jag har själv varit full(ibland mer ibland mindre) på ALLA matcher utom en i TAK o jag var på varje match förra säsongen! Dessutom kan ingen förhindra att man dricker innan eller i periodpauserna isf skulle man ju ha alkotest... Helt ärligt har jag roligare om jag dricker på match även om jag inte har några problem o gå nykter! Ni som säger att ni har barn, har ni ALDRIG druckit framför era barn för ja tycker inte det spelar nån större roll om man är på hockey, tittar på tv, eller äter ihop med barnen.. same same but different! Alkohol o sport GÅR bra ihop!
|
|
|
Post by time on Sept 19, 2009 15:42:31 GMT 1
Går inte att komma ifrån med att idrott o alkohol har ett speciellt förhållande för de har dom o har alltid haft! Att om öl, vin o sprit inte skulle ha i TAK o göra av hälsoskäl tycker jag att maten, chipsen o godiet med skulle bort eftersom det kommer mer o mer in som en större hälsorisk nu förtiden än alkohol. Att man däremot blir mycket berusad o beter sig dåligt är en helt annan sak som varje individ får ta ett personligt ansvar för, jag har själv varit full(ibland mer ibland mindre) på ALLA matcher utom en i TAK o jag var på varje match förra säsongen! Dessutom kan ingen förhindra att man dricker innan eller i periodpauserna isf skulle man ju ha alkotest... Helt ärligt har jag roligare om jag dricker på match även om jag inte har några problem o gå nykter! Ni som säger att ni har barn, har ni ALDRIG druckit framför era barn för ja tycker inte det spelar nån större roll om man är på hockey, tittar på tv, eller äter ihop med barnen.. same same but different! Alkohol o sport GÅR bra ihop! Det gör väl var och en som man vill. Själv har jag aldrig druckit något före eller under en KHK-match. Tycker hockeyn är så kul att se att jag inte förstår vitsen med att behöva berusa sig. Men som sagt var jag har inga synpunkter på hur andra gör så länge de sköter sig. Men det är tragiskt att ibland behöva se en del som raglar omkring och deras barn får ta hand om dem. Detta har man sett både i TAK och på andra ställen
|
|
|
Post by dragskott on Sept 19, 2009 21:17:47 GMT 1
Igår fredag var inga skärmar monterade i arenan. Det ser ganska tomt ut i taket. Är det någon som vet om tidschemat håller så att allt är färdigt på onsdag?
|
|
|
Post by Mikael on Sept 19, 2009 21:41:28 GMT 1
Ljus och skärmar skall börja sättas upp under söndag kväll och de kommer nog hålla på fram till tisdag, Jumbotron Räkan är kung. Igår fredag var inga skärmar monterade i arenan. Det ser ganska tomt ut i taket. Är det någon som vet om tidschemat håller så att allt är färdigt på onsdag?
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 19, 2009 22:28:30 GMT 1
Ljus och skärmar skall börja sättas upp under söndag kväll och de kommer nog hålla på fram till tisdag, Jumbotron Räkan är kung. Igår fredag var inga skärmar monterade i arenan. Det ser ganska tomt ut i taket. Är det någon som vet om tidschemat håller så att allt är färdigt på onsdag? Det skulle väl inte bli någon jumbotron?
|
|
|
Post by TOMTEN on Sept 20, 2009 18:52:37 GMT 1
Vad har detta med mat att göra?
|
|
|
Post by Compa on Sept 20, 2009 20:15:14 GMT 1
Vad har detta med mat att göra? Dom ska nog visa reklam på all mat dom säljer!!! ;D
|
|
|
Post by TOMTEN on Sept 21, 2009 7:21:39 GMT 1
Vad har detta med mat att göra? Dom ska nog visa reklam på all mat dom säljer!!! ;D AHH! Tänkte inte på det! ;D ;D
|
|
|
Post by rookie on Sept 21, 2009 10:19:30 GMT 1
När vi var i Halmstad så hade dom öl servering, ett mycket trevligt inslag tycker jag. Jag har varit i kontakt med supportrar i Halmstad och frågat om vad man behöver för tillstånd, och svaret var. "Ett "enkelt" folkölstillstånd (3,5%) kostar ca 1500:- i allafall i Halmstad, sen kommer det en tillsynsavgift varje år på lika mycket eller vartannat år kan det vara om man har tur" det tycker jag låter riktigt billigt och om man sen kunde göra samma deal som deras support gjort med klubben där supp föreningen sköter försäljningen och alla vinst går till att få billigare bussar. Så tror jag att vi skulle kunna skicka många billiga bussar runt om i landet under vintern I Halmstad träffas vi lite innan match i vår (egen) pub och tar en öl eller alkoholfritt den som önskar. Vi har även öppet i pauserna för de som vill förfriska sig och snacka hockey.Vi har ölkorv till försäljning i mån av tillgång I nära anslutning till puben har vi ett lotteri med fina priser. Syftet med vår vår verksamhet är att med inkomsterna ge våra supportermedlemmar ett mervärde i sitt medlemsskap genom att kraftigt kunna subvetionera bussresorna och därmed får vi fler med till bortamatcherna(förra året 15 bussresor totalt). Vi stöder även A-laget där vi har ett nära och fint sammarbete med både tränare och styrelse och där sledgehammers ordförande ständigt står i kontakt med Halmstad Hockeys ordförande och tränarna i laget.Sledgehammers sitter med i både matchorganisation och marknadsorganisation. Öltillståndet är vårt eget Puben är vår egen, den äger vi helt och hållet Lotteriet är vårt eget Halmstad hockey har ingenting eller inblandning i vår verksamhet vad det gäller pub eller lotteri, detta är helt och hållet vår egen verksamhet. Alla inkomster styr vi över helt själva efter moget övervägande i vår egen styrelse, det kan vara allt från att bjuda på frallor och dricka på en bortamatch, köpa bananer,musli eller fil till laget eller stötta i andra sammanhang men ! framförallt att ge våra meddlemmar ett mervärde så att man känner sammhörighet och en för alla och alla för en. Vare sig du gillar öl eller läsk eller ölkorv eller bara känner för en social kontakt/samverkan med likasinnade så är vår lilla pub en oas i hallen som jag törs säga uppskattas av alla(även de flesta av dom som inte inmundigar alkohol) Vi har aldrig haft problem med överförfriskade eller bråkstakar under vår tid som verksamheten pågått(sedan 1997) syftet är inte att få en fylla i hallen, syftet är att ha ett ställe där vi kan känna gemenskap och samlas inför och under en match och framförallt snacka hockey. Så visst skulle ni må bra av en pubverksamhet och då inte bara för medlemmar utan alla ska vara välkomna, detta skulle medföra helt andra ekonomiska förutsättningar för er verksamhet att kunna ge era medlemmar ett mervärde genom kanske subvetionerade bussar och dyl. I Halmstad har vi bara 3,5 öl och den säljer aldeles utmärkt. Varför vi inte säljer starköl beror på att tillstånden är skyhöga och krav på serveringspersonal+att det måste kunna erbjudas mat i lokalen. därav den enlkare formen med 3,5 som vi tror i sammntaget säljer lika bra och inte medför några extrakrav. mvh// Rookie Styrelsemedlem i Sledgehammers
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 21, 2009 12:05:16 GMT 1
Någon birra ifrån BB lär man aldrig få, eftersom det finns nykterister i styrelsen
|
|