|
Post by Compa on Sept 24, 2009 23:08:36 GMT 1
Är en vettig syn på det hela. Nu är ju inte fyllan man är ute efter utan lite gott att dricka så 3,5% räcker alldeles utmärkt!! Det hade varit nått ute i arenan!!! JAG är ute efter fyllan iaf;)! Krogen???
|
|
|
Post by scarpino on Sept 24, 2009 23:25:15 GMT 1
JAG är ute efter fyllan iaf;)! Krogen??? Men vill ha krog i TAK!
|
|
|
Post by dieselhog on Sept 25, 2009 0:35:18 GMT 1
För det första så är det alltså en permanent lösning vår samarbetspartner och vi har strävat efter. Vi hade tidigare ett tillfälligt som dessutom bara gällde fram till matchstart. En problematik med medlemskapet är just det du citerar. Skulle vi exkludera en medlem som sluter upp efter ett visst datum? Det handlar inte alls om elitism och jag tycker det är högst olyckligt att du tar diskussionen till den nivån, jag delar mycket av dina reflektioner, men har svårt att köpa "konspirationsteorier". Vi sökte först och främst en lösning som skulle ersätta den vi misslyckades med förra året. Jag tycker det är extremt viktigt med all publikservice och jag ser ingen konflikt att vi när vi utvecklar denna gång försöker hitta något för att ta hand om våra sponsorer. Jag ser det närmast som en självklarhet. Lika självklart som jag tycker det är att i nästa steg hitta lösningar för alla som ser, följer och lever med KHK. Vi vill göra allt på en gång, men det går inte. Vi gör en resa där vi med massor av ideella resurser försöker utveckla oss. Det känns ibland som att det finns viljor som vill ställa intressen mot varandra. Varför begriper jag inte. Några sådana tankar finns - så vitt jag känner till - inte inom KHK. Nja, problematiken uppstår ju inte om man inte kan visa upp ett giltigt medlems/säsongs/VIP kort vid entrén, samtidigt som man inte kan lösa detsamma vid nämnda entré. Det känns bra att vi delar vissa reflektioner, men ordvalet "konspirationsteorier" kan jag själv inte ställa mig bakom, utan det får stå för dig. Jag nöjer mig med att vidhålla att den förmodade elitismen kommer från det faktum att man från föreningens/F&A's sida valt att acceptera en form av slutet sällskap (helt enligt rådande lagstiftning) men valt att exkludera en annan form av slutet sällskap som mycket väl skulle kunna få ta del av denna ynnest att få köpa en öl i anslutning till arenan. Definitionen på elitism återfinns för övrigt på: sv.wikipedia.org/wiki/Elitism och jag tror att de flesta mycket väl kan identifiera vad som avses i mitt tidigare inlägg. Bara för att vara övertydlig hoppas jag samtidigt att du inte avser mig eller mitt inlägg i debatten när du åberopar viljor som vill ställa intressen mot varandra. Jag lägger själv 20+ timmar i veckan i ideellt arbete för dra mitt strå till stacken för att föreningen ska fungera på olika nivåer, så jag känner mig i alla fall inte träffad. Fakta från mitt tidigare inlägg gäller fortfarande ....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 25, 2009 9:29:17 GMT 1
Man kan i alla fall inte säga att förmånerna haglar över de dyrt betalande VIParna...
|
|
|
Post by hoxha on Oct 9, 2009 22:42:56 GMT 1
Guldklubben: Okej, men 70:- för 50cl öl är lite dyrt...
|
|
|
Post by Jason on Oct 9, 2009 22:59:42 GMT 1
Man kan i alla fall inte säga att förmånerna haglar över de dyrt betalande VIParna... Trodde mig höra att det var prioriterat att man använder pengarna till nyförvärv...
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 9, 2009 23:26:45 GMT 1
Guldklubben: Okej, men 70:- för 50cl öl är lite dyrt... Nja. Det ingår en buffé i det priset. Synd om du missade den, för den var uppskattad av många.
|
|
|
Post by franco on Oct 9, 2009 23:48:51 GMT 1
Kan hålla med dem som klagar på eran korv, bland det vattningaste jag ätit i en ishall, och det verkade alla våra supportrar tycka som gjorde misstaget att köpa av den då vi var där under Hyundai Cup. Riktigt dålig.
|
|
|
Post by hoxha on Oct 10, 2009 8:00:19 GMT 1
Guldklubben: Okej, men 70:- för 50cl öl är lite dyrt... Nja. Det ingår en buffé i det priset. Synd om du missade den, för den var uppskattad av många. Hade ätit innan :-) men tog lite i 2:a, den var fin...
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 10, 2009 9:23:25 GMT 1
Charlie!!!!! Hur mkt hockey var du på i wämöhallen? ?? Kommer när laget börjar vinna och det finns en ny fin arena Lär dig namnen på spelarna om du ska reffera en match. Såg första matchen 1974 och började gå stadigt 1976. Missade en del då jag bodde på andra ställen i åtta år. Så, jo tack. Det har blivit en del hockey i Wämöhallen. Räcker det eller ska man ha dunkat bult i plåten i gamla ladan för att galoschen ska passa min herre?
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Oct 10, 2009 9:25:03 GMT 1
Gjorde dessutom en sensationellt kort karriär som ungdomsmålvakt också. I Wämöhallen.
|
|
|
Post by HF on Oct 10, 2009 10:40:24 GMT 1
Gjorde dessutom en sensationellt kort karriär som ungdomsmålvakt också. I Wämöhallen. Du då har vi en plats för dig i det gänget jag är med i. En målvakt hade satt guldkant på tillvaron. I morgon klockan 17 passar det?
|
|
|
Post by Ekis on Oct 10, 2009 12:15:51 GMT 1
Charlie!!!!! Hur mkt hockey var du på i wämöhallen? ?? Kommer när laget börjar vinna och det finns en ny fin arena Lär dig namnen på spelarna om du ska reffera en match. Apropå vad?
|
|
|
Post by HF on Oct 11, 2009 8:00:39 GMT 1
Charlie!!!!! Hur mkt hockey var du på i wämöhallen? ?? Kommer när laget börjar vinna och det finns en ny fin arena Lär dig namnen på spelarna om du ska reffera en match. Apropå vad? Calle Höökburgaren?
|
|
|
Post by Les Paul on Oct 11, 2009 13:59:55 GMT 1
Jag tycker denna tråd har spårat ut. Var är dom viktiga frågorna om stripsen och senapen.
|
|