|
Post by Back to Front on Oct 25, 2010 9:10:17 GMT 1
Vad tyckte du om överkörningen av Fahla då? En rejäl regelvidrighet eller? Såg det inte tillräckligt väl uppe ifrån taket... Spontant kändes det som Fahla både redan var halvt ur balans och gick lågt med huvudet...men jag får väl lita på de som såg det på nära håll. Skandal!! Allt annat kan du se.... Men inte detta överfall.. Jag såg det med stor tydlighet ifrån min plats... Landet mittemellan?? Callahan!
|
|
|
Post by offe1988 on Oct 25, 2010 9:12:16 GMT 1
Det är lätt att kritisera BB och ståplats när man själv sitter..eller hur? Tycker folk att det sjungs för lite under matcherna..prova röra på benen och gå ner och ställ er lite själva och stäm in. Att sitta och gnälla på ett forum och förvänta sig att andra ska göra jobbet är ju bara tramsigt.. Hade på känn att denna skulle komma, och jag tycker att du har både rätt och fel. Fel tråd egentligen men...... Jag har genom åren gjort min beskärda del av "ståplatsjobb". Nu har jag valt att ha en sittplats men jag, och många runt platsen där jag sitter, är med i ramsor och klapp-klapp. Sittplatspubliken är ofta lite svårflörtad och behöver någon som drar igång dom. Vi KHK supporters i allmänhet, och kanska BB i synnerhet, talar gärna om att vi är Sveriges bästa publik/supporters och att det är sådant tryck på matcherna. Det har det inte varit på sista tiden! Det är ofta man hör bortaklacken betydligt bättre än hemmaklacken. Jag tycker att klacken, för det mesta, försöker göra ett bra jobb men som att igår under långa stunder bli nerplockade av 3-4 på bortstå, är fortfarande skandalöst dåligt. För övrigt håller jag med qALLAHAN, Fahla hade inte många rätt igår. Ne de finns ett jätte problem just nu med läktarkulturen då jätte många ur den klack som KHK hade i div 2 och 3 sitter på läktaren nu. Samtidigt som nytt folk inte har sökt sig till klacken o vill stå där varje match då blir det så här tyvärr, Sen var de ju mindre än vanligt igår på ståplats vet inte om de beror på vädret. Nått måste BB försöka göra för att få nytt folk till klacken de inte bara deras ansvar men mycket då de är dem som syns mest utåt. Att få folk till klacken borde vara lika viktigt som att få medlemar till BB kan jag tycka. Jag är själv inte med i BB längre men jag står kvar i klacken endå och tänker fortsätta för de är jätte roligt =) Men känner ni ungdomar eller person som vill stå skicka ner dem för vi behöver verkligen nytt folk som vill sjunga. Matchen ja nästan precis som mot Kungälv dålig första period där vi har tur som kommer undan med ledning myckey skicklighet givetvis från Collin. KHK visar hur bra de är i andra och lär Pantern hur man spelar hockey 2010. Tyvärr så tycker jag inte Arturs är bra alls just nu. De är ungtupparna gör jätte mycket i forechecking och så vidare men Arturs har jätte problem och då främst med skriskoåkningen. Hoppas Ed blir frisk till onsdag annars tycker jag KHK ska låna in en center till derbyt för att få ha fullt lag. Ett lån under en match borde gå tycker man =)
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 25, 2010 9:28:21 GMT 1
Raset för hemmastå började redan förra året och igår var bara ytterligare ett bevis på att det blivit sämre. Matchen, bra match av KHK lite seg inledning men sen bra kontroll. Roligt att Söder och co får utdelning. Circelli bjuder som vanligt till
|
|
|
Post by husnasarn on Oct 25, 2010 9:38:08 GMT 1
Hoppas nu att Fahla inte blir borta för länge. Jävligt irriterande detta att dåliga motståndare går in för att skada KHK spelare. Först Collins nu Fahla, är det en slump? Skulle inte tro det. För denna typen av tilltag borde det bli ett mycket kännbart straff, allt mindre än 10 matchers avstängning är stor skandal. Undrar vem som får ta nästa smäll? Det är inte utan att man saknar en riktig polis i laget.
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 25, 2010 9:43:13 GMT 1
Hoppas nu att Fahla inte blir borta för länge. Jävligt irriterande detta att dåliga motståndare går in för att skada KHK spelare. Först Collins nu Fahla, är det en slump? Skulle inte tro det. För denna typen av tilltag borde det bli ett mycket kännbart straff, allt mindre än 10 matchers avstängning är stor skandal. Undrar vem som får ta nästa smäll? Det är inte utan att man saknar en riktig polis i laget. Är väl bara en tidsfråga innan någon ger sig efter Collin igen
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 25, 2010 9:49:39 GMT 1
KHK vinner i en match som lämnar mycket bitter eftersmak. När det återstår drygt en minut av slutperioden sätter Thomas Fahlqvist fart på vänsterkanten. Där möter Panterns André Schultz, med en tryckare mot Fahlqvist ansikte. Jag står mindre än en meter från händelsen där Thomas blir liggande blodig på isen. Jocke Ohlsson visar med önskvärd tydlighet vad han tyckte om knocken på kamrat 49 - vilket gav honom rimliga två minuter och sen en tia för snack. Fahlqvist hjälps efter några otäcka minuter av plan och verkar först piggna till. En stund efter matchen förvärras dock läget och Thomas Fahlqvist förs med ambulans till Karlskronasjukhuset. Schultz får för det idiotiska tilltaget 5 minuter för boarding - och en game. Fahlas tackling i Nybro i våras gav sex matchers avstängning och det ska nu bli mycket intressant att se vilken bedömning som görs i en smäll som troligen gett en hjärnskakning, men som kunde ha slutat ännu mycket värre. Jävla idiot!!
|
|
|
Post by husnasarn on Oct 25, 2010 9:51:19 GMT 1
När det gäller ståplats och BB är det inte lätt. Jag är gammal och tycker väl igentligen inte att det är riktigt rumsrent och stå på ståplats och skråla. Det behövs en föryngring i klacken vi gamla tycker det är lite pinsamt. Det är endast fredagsmatcher då det åkt ner några stänkare som trycket blir på topp och på vissa bortamatcher. Men som sagt var en föryngring är rätta medicinen för att säkra fortsatt tryck på klacken. Det behövs fler i åldern 16-25 i klacken nu är det 12-åringar eller 40+ som gör jobbet. Ni gör det så bra ni bara kan så jag klagar inte på de som match efter match gör vad dom kan. Trummisen fick iaf igång sittplats ett antal gånger i går ;D
|
|
|
Post by time on Oct 25, 2010 14:13:44 GMT 1
Hoppas nu att Fahla inte blir borta för länge. Jävligt irriterande detta att dåliga motståndare går in för att skada KHK spelare. Först Collins nu Fahla, är det en slump? Skulle inte tro det. För denna typen av tilltag borde det bli ett mycket kännbart straff, allt mindre än 10 matchers avstängning är stor skandal. Undrar vem som får ta nästa smäll? Det är inte utan att man saknar en riktig polis i laget. Är väl bara en tidsfråga innan någon ger sig efter Collin igen Nu tror jag inte västerviksspelaren skadade Collin med avsikt.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Oct 25, 2010 14:15:07 GMT 1
verkligen konstigt att det inte är folk som sjunger på stå när klubben vill censurera vad som sägs men inte håller vad dom hotar om när det kommer en motståndar klack. när unga villiga ställer sig på stå blir dom kallade för hulliganer av folk som inte har någon koll på klack världen. nej det är ett stort mysterium varför klacken på NNÖ håller på att dö.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 25, 2010 14:36:06 GMT 1
Klubben ska väl inte lägga sig i vad som sjungs på ståplats. Det gör man inte i någon annan förening, så vitt jag vet.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 25, 2010 14:43:14 GMT 1
Såg det inte tillräckligt väl uppe ifrån taket... Spontant kändes det som Fahla både redan var halvt ur balans och gick lågt med huvudet...men jag får väl lita på de som såg det på nära håll. Skandal!! Allt annat kan du se.... Men inte detta överfall.. Jag såg det med stor tydlighet ifrån min plats... Landet mittemellan?? Callahan! Jag gillrade fällan och mr: C gick rakt in i den. Jag visste att hans svar skulle bli detta. ;D
|
|
|
Post by offe1988 on Oct 25, 2010 15:03:29 GMT 1
verkligen konstigt att det inte är folk som sjunger på stå när klubben vill censurera vad som sägs men inte håller vad dom hotar om när det kommer en motståndar klack. när unga villiga ställer sig på stå blir dom kallade för hulliganer av folk som inte har någon koll på klack världen. nej det är ett stort mysterium varför klacken på NNÖ håller på att dö. Ligger mkt i detta med. Man måste få till en ökat sammarbete med trossö ultras på stå för KHKs bästa. Samt andra lösningar för nått måste hända nu och då främst från BBs sida som har stora möjligenheter att nå ut till folk via sin och KHKs hemsida om man frågar. HM borde kanske få till en intervju med nån inom BB så man bygger upp intresset igen.
|
|
|
Post by korpen on Oct 25, 2010 15:05:17 GMT 1
Såg det inte tillräckligt väl uppe ifrån taket... Spontant kändes det som Fahla både redan var halvt ur balans och gick lågt med huvudet...men jag får väl lita på de som såg det på nära håll. Skandal!! Allt annat kan du se.... Men inte detta överfall.. Jag såg det med stor tydlighet ifrån min plats... Landet mittemellan?? Callahan! Exakt jag såg det på nära håll också och det var den mest vidriga attacken jag sett på många år. Callahan hur kunde du missa detta?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 25, 2010 15:27:47 GMT 1
framför allt för att jag inte hade fokus precis där...många saker händer i ögonvrån, eller där man inte alls tittar. Ibland tittar man inte ens på banan! Och jag KAN inte bedömma från 50m håll om motståndaren har mord i blicken... Det är så många faktorer som spelar in, när sånt här händer. Spelare med lågt huvud, spelare ur balans, feltimade tacklingar, hjärnsläpp osv. Tror f ö ingen avsiktligt vill skicka någon till sjukhuset...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Oct 25, 2010 15:28:40 GMT 1
Ja, det är konstigt att man kan se ("uppe ifrån taket") det minsta misstag en KHK spelare gör, däremot missa säsongens värsta överfall.
|
|