|
Post by Back to Front on Oct 25, 2010 15:31:32 GMT 1
Min milde skapare....Pucken var väl i närheten!? eller var det under en "blink"?
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 25, 2010 15:33:47 GMT 1
framför allt för att jag inte hade fokus precis där...många saker händer i ögonvrån, eller där man inte alls tittar. Ibland tittar man inte ens på banan! Och jag KAN inte bedömma från 50m håll om motståndaren har mord i blicken... Det är så många faktorer som spelar in, när sånt här händer. Spelare med lågt huvud, spelare ur balans, feltimade tacklingar, hjärnsläpp osv. Tror f ö ingen avsiktligt vill skicka någon till sjukhuset... 1 X 2 ser jag....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 25, 2010 15:51:18 GMT 1
Min milde skapare....Pucken var väl i närheten!? eller var det under en "blink"? Grattis om du alltid stirrar där pucken är! Undrar hur många mål man t o m missat genom att vända bort huvudet helt...
|
|
|
Post by scrat on Oct 25, 2010 16:47:24 GMT 1
verkligen konstigt att det inte är folk som sjunger på stå när klubben vill censurera vad som sägs men inte håller vad dom hotar om när det kommer en motståndar klack. när unga villiga ställer sig på stå blir dom kallade för hulliganer av folk som inte har någon koll på klack världen. nej det är ett stort mysterium varför klacken på NNÖ håller på att dö. Tror inte för ett ögonblick att detta har med saken att göra. När började killar (och tjejer) i den åldern bry sig om vad som är "förbjudet" när man så att säga gömmer sig i den grå massan? Vi gjorde det inte när jag var så gammal, och jag tror nog att vi var fegare än dagens ungdomar . Har inte sett någonstans att klubben dikterat villkoren för vad som får skanderas från stå, men dom kanske vill att KHK ska föregå med gott exempel. Vi har många ögon på oss...... Vet inte vilka som kallar ståplatspubliken för huliganer, men jag har i alla fall inte hört något. Fortfarande fel tråd, BTW.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 25, 2010 17:13:03 GMT 1
verkligen konstigt att det inte är folk som sjunger på stå när klubben vill censurera vad som sägs men inte håller vad dom hotar om när det kommer en motståndar klack. när unga villiga ställer sig på stå blir dom kallade för hulliganer av folk som inte har någon koll på klack världen. nej det är ett stort mysterium varför klacken på NNÖ håller på att dö. Tror inte för ett ögonblick att detta har med saken att göra. När började killar (och tjejer) i den åldern bry sig om vad som är "förbjudet" när man så att säga gömmer sig i den grå massan? Vi gjorde det inte när jag var så gammal, och jag tror nog att vi var fegare än dagens ungdomar . Har inte sett någonstans att klubben dikterat villkoren för vad som får skanderas från stå, men dom kanske vill att KHK ska föregå med gott exempel. Vi har många ögon på oss...... Vet inte vilka som kallar ståplatspubliken för huliganer, men jag har i alla fall inte hört något. Fortfarande fel tråd, BTW. Djurgårdsklacken skanderade "Daniel Fernholm, en h.ora en h.ora" i slutspelet i matcherna mot LHC. Där blev det endast en notis om att hans mor och farföräldrar fick höra detta. Jag tror att de har bra mycket mer ögon på sig än vad KHK har. Nu ska ju inte BB börja sjunga h.ora om motståndarna, men jag tycker nog man kan tuffa till sig lite och köra med lite nytt. Vad vet jag, man kanske har massa nya ramsor som inte används pga livet det blev när de under en endaste match sa "Där kan du sitta din jävla f.itta".
|
|
|
Post by korpen on Oct 25, 2010 17:32:35 GMT 1
Tror inte för ett ögonblick att detta har med saken att göra. När började killar (och tjejer) i den åldern bry sig om vad som är "förbjudet" när man så att säga gömmer sig i den grå massan? Vi gjorde det inte när jag var så gammal, och jag tror nog att vi var fegare än dagens ungdomar . Har inte sett någonstans att klubben dikterat villkoren för vad som får skanderas från stå, men dom kanske vill att KHK ska föregå med gott exempel. Vi har många ögon på oss...... Vet inte vilka som kallar ståplatspubliken för huliganer, men jag har i alla fall inte hört något. Fortfarande fel tråd, BTW. Djurgårdsklacken skanderade "Daniel Fernholm, en h.ora en h.ora" i slutspelet i matcherna mot LHC. Där blev det endast en notis om att hans mor och farföräldrar fick höra detta. Jag tror att de har bra mycket mer ögon på sig än vad KHK har. Nu ska ju inte BB börja sjunga h.ora om motståndarna, men jag tycker nog man kan tuffa till sig lite och köra med lite nytt. Vad vet jag, man kanske har massa nya ramsor som inte används pga livet det blev när de under en endaste match sa "Där kan du sitta din jävla f.itta". Ja det är tråkigt att man inte får skrika könsord längre.
|
|
|
Post by matse on Oct 25, 2010 18:26:32 GMT 1
Fan vet om det inte var den bästa hemmamatchen i år? Jag har varit smått lyrisk hela dagen, gått och nynnat på den där khklåten och myst.
|
|
|
Post by DunderDanne on Oct 25, 2010 20:09:26 GMT 1
Speakergänget är jätteduktiga enligt dem själva. Härligt att nu äntligen få ta del av detta på hemsidan. Jag har gått och undrat hela veckan varför denna information inte funnits tillgänglig innan.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 25, 2010 20:26:04 GMT 1
Speakern (den ordinarie) ÄR duktig, men...............inte fan är väl hemsidan till för att tala om att det är domaren som gör fel och inte sekretariatet. Finns betydligt viktigare saker att informera om i första hand. HUR ÄR DET MED FAHLA? ?
|
|
|
Post by scrat on Oct 25, 2010 21:24:02 GMT 1
Tror inte för ett ögonblick att detta har med saken att göra. När började killar (och tjejer) i den åldern bry sig om vad som är "förbjudet" när man så att säga gömmer sig i den grå massan? Vi gjorde det inte när jag var så gammal, och jag tror nog att vi var fegare än dagens ungdomar . Har inte sett någonstans att klubben dikterat villkoren för vad som får skanderas från stå, men dom kanske vill att KHK ska föregå med gott exempel. Vi har många ögon på oss...... Vet inte vilka som kallar ståplatspubliken för huliganer, men jag har i alla fall inte hört något. Fortfarande fel tråd, BTW. Djurgårdsklacken skanderade "Daniel Fernholm, en h.ora en h.ora" i slutspelet i matcherna mot LHC. Där blev det endast en notis om att hans mor och farföräldrar fick höra detta. Jag tror att de har bra mycket mer ögon på sig än vad KHK har. Nu ska ju inte BB börja sjunga h.ora om motståndarna, men jag tycker nog man kan tuffa till sig lite och köra med lite nytt. Vad vet jag, man kanske har massa nya ramsor som inte används pga livet det blev när de under en endaste match sa "Där kan du sitta din jävla f.itta". Som du säger har dom säkert fler ögon på sig än vi. Men jag tror att ledningen för KHK vill ha en "ren" förening som går i första ledet när det gäller värdighet och respekt för andra. Men jag tror inte att det varit en större klack om man "fått" skandera om h-oror, f-ittor och b-ögar. Åtminstone hoppas jag inte det. Att klacken behöver tuffa till sig lite håller jag med om. Men det borde men kunna göra utan att kalla någon för h-ora, eller hur? Jag tror att vi ska släppa ämnet nu. Vill minnas att du och jag diskuterade detta ett tag förra vintern så ämnet borde vara uttömt, eller?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 25, 2010 21:26:16 GMT 1
Djurgårdsklacken skanderade "Daniel Fernholm, en h.ora en h.ora" i slutspelet i matcherna mot LHC. Där blev det endast en notis om att hans mor och farföräldrar fick höra detta. Jag tror att de har bra mycket mer ögon på sig än vad KHK har. Nu ska ju inte BB börja sjunga h.ora om motståndarna, men jag tycker nog man kan tuffa till sig lite och köra med lite nytt. Vad vet jag, man kanske har massa nya ramsor som inte används pga livet det blev när de under en endaste match sa "Där kan du sitta din jävla f.itta". Som du säger har dom säkert fler ögon på sig än vi. Men jag tror att ledningen för KHK vill ha en "ren" förening som går i första ledet när det gäller värdighet och respekt för andra. Men jag tror inte att det varit en större klack om man "fått" skandera om h-oror, f-ittor och b-ögar. Åtminstone hoppas jag inte det. Att klacken behöver tuffa till sig lite håller jag med om. Men det borde men kunna göra utan att kalla någon för h-ora, eller hur? Jag tror att vi ska släppa ämnet nu. Vill minnas att du och jag diskuterade detta ett tag förra vintern så ämnet borde vara uttömt, eller ? Jag har ju själv sagt att jag inte heller tycker man behöver kalla folk för det ena och det andra. Men man kan väl tuffa till sig lite och köra något lite med glimten i ögat. Ungefär som när någon hade fixat en rondellskyllt förra året inför bortamatchen emot OIK.
|
|
|
Post by scrat on Oct 25, 2010 21:28:16 GMT 1
Som du säger har dom säkert fler ögon på sig än vi. Men jag tror att ledningen för KHK vill ha en "ren" förening som går i första ledet när det gäller värdighet och respekt för andra. Men jag tror inte att det varit en större klack om man "fått" skandera om h-oror, f-ittor och b-ögar. Åtminstone hoppas jag inte det. Att klacken behöver tuffa till sig lite håller jag med om. Men det borde men kunna göra utan att kalla någon för h-ora, eller hur? Jag tror att vi ska släppa ämnet nu. Vill minnas att du och jag diskuterade detta ett tag förra vintern så ämnet borde vara uttömt, eller ? Jag har ju själv sagt att jag inte heller tycker man behöver kalla folk för det ena och det andra. Men man kan väl tuffa till sig lite och köra något lite med glimten i ögat. Ungefär som när någon hade fixat en rondellskyllt förra året inför bortamatchen emot OIK. Rondellskylten var klockren ;D ;D. Likaså ketchupflaskorna mot Heinz i kvalet.
|
|
|
Post by Brutus on Oct 25, 2010 21:41:28 GMT 1
Khk gjorde igår en underbar insats. Skönt att Ungtupparna får chansen att visa vad dom kan prestera tillsammans. Saknar Mingotti en sådanhär match. Han borde få chansen i dessa matcher. Khk behövde väckas & det löste Kämpe. Tack! Underbart att se ett aktivt arbete i båset! Fattar inte hur man kan satsa för att skada då det är 1 minut kvar. Sibbe (tror ja det va) fick samma behandling i första perioden av Lindfors men det passerade bara utan något agerande av domaren. Hoppas nu inte Fahla blir borta allt för länge. Tack KHK för en härlig insats i nästan 60 minuter.
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 25, 2010 21:44:34 GMT 1
Såna här saker händer i hockey, that's it. Vad man än tycker om saken. Det kommer aldrig upphöra oavsett regler och straff. Allt går så snabbt att även ett dumt beslut är något man slutför innan man har tänkt två gånger innan proppen delas ut. Man åker och käftar med varandra på isen och bygger upp irritation sins emellan och när det blir chans smäller man på den man stört sig på. Fahlqvist har väl själv delat ut fulingar, om jag inte mins fel fick han förra säsongen en avstängning för en jävligt ful tackling. Gör man sig känd för fulheter så finns det alltid någon som håller ögonen på dig och delar ut lika fula saker tillbaka när det blir tillfälle. Med ditt tänk så är det helt OK att någon gör något mycket värre emot idioten som medvetet armbågstacklade Fahla i ansiktet. Jag svarar dig och samtliga personer i samma inlägg som svarat på mitt inlägg. Det är fördelaktigt om man kan läsa även mellan raderna ibland, samt kan reflektera över hur verkligheten ter sig. Med mitt tänk så är det INTE ok att skada någon, tvärtom. Men poängen var den att oavsett vad ni anser vara skandal och ska bestraffas, så kommer det fortsätta. Du kan ju kolla hur spelet i NHL ser ut och alltid sett ut, oavsett straffbild. Det kommer idiottacklingar varje säsong, det hör spelet till och dom går inte att stoppa. Det var det som var poängen. Och dom kommer fortsätta, oavsett straff. Folk som dig är så jäkla dumma så ni tror att inför man dödsstraff så kommer folk sluta döda annat folk av rädsla för straffet, men nä, det gör dom inte. Sen ska man inte vara så jävla enögd heller. När en egen kille skadar en annan spelare står man och flinar (det har jag sett många gånger) men när ens egna spelare blir skadade skriker och brölar man som fan. Det är att vara enögd. Ta avstånd från våld i alla sammanhang eller ta inte avstånd alls. Men summa summarum, för att tro att våldet i hockey någonsin ska sluta så krävs det ett riktigt dumhuvud. Hockey ÄR en våldsam och hård sport, och ibland går det över gränsen. Det går hand i hand.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 25, 2010 22:26:37 GMT 1
Med ditt tänk så är det helt OK att någon gör något mycket värre emot idioten som medvetet armbågstacklade Fahla i ansiktet. Jag svarar dig och samtliga personer i samma inlägg som svarat på mitt inlägg. Det är fördelaktigt om man kan läsa även mellan raderna ibland, samt kan reflektera över hur verkligheten ter sig. Med mitt tänk så är det INTE ok att skada någon, tvärtom. Men poängen var den att oavsett vad ni anser vara skandal och ska bestraffas, så kommer det fortsätta. Du kan ju kolla hur spelet i NHL ser ut och alltid sett ut, oavsett straffbild. Det kommer idiottacklingar varje säsong, det hör spelet till och dom går inte att stoppa. Det var det som var poängen. Och dom kommer fortsätta, oavsett straff. Folk som dig är så jäkla dumma så ni tror att inför man dödsstraff så kommer folk sluta döda annat folk av rädsla för straffet, men nä, det gör dom inte. Sen ska man inte vara så jävla enögd heller. När en egen kille skadar en annan spelare står man och flinar (det har jag sett många gånger) men när ens egna spelare blir skadade skriker och brölar man som fan. Det är att vara enögd. Ta avstånd från våld i alla sammanhang eller ta inte avstånd alls. Men summa summarum, för att tro att våldet i hockey någonsin ska sluta så krävs det ett riktigt dumhuvud. Hockey ÄR en våldsam och hård sport, och ibland går det över gränsen. Det går hand i hand. De brukar ju oftast få sig en rejäl omgång av lagets egna polis ganska omgående.
|
|