|
Post by qALLAHAN on Nov 15, 2010 22:31:14 GMT 1
Vi har lite bredare (jämnare) trupp på forwardsidan, men det hjälper inte när det är sämre på backsidan, något som redan innan var svagt. (hur många tjatade inte om detta innan säsongen?). Nytillskotten har inte på något vis kompenserat förlusterna och utan Leinonen vet i fan om vi inte haft färre poäng än förra säsongen! TROTS kanadensarna...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 16, 2010 8:49:35 GMT 1
Vi har lite bredare (jämnare) trupp på forwardsidan, men det hjälper inte när det är sämre på backsidan, något som redan innan var svagt. (hur många tjatade inte om detta innan säsongen?). Nytillskotten har inte på något vis kompenserat förlusterna och utan Leinonen vet i fan om vi inte haft färre poäng än förra säsongen! TROTS kanadensarna... Så är det tyvärr. MEN, målvakten räknas ju också in i laget. Extra skönt så här långt med 2 vinster över OIK, men i de tuffa, täta matcherna mot Nybra (2), Kristianstad känns det som om vi inte riktigt håller. Kristianstad borta nu känns lite tufft. Kan vi studsa tillbaka och vinna en på förhand svår match? Backsidan MÅSTE förstärkas inför All-ettan. Att inte gå vidare ifrån All-ettan, utan att säsongen tar slut där blir ett stort misslyckande. Då har vi ju gjort en SÄMRE säsong i år jämfört med tidigare. Jag hoppas verkligen att laget KHK tar sig samman nu och visar ATT man KAN spela bättre.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2010 8:55:54 GMT 1
Vi har lite bredare (jämnare) trupp på forwardsidan, men det hjälper inte när det är sämre på backsidan, något som redan innan var svagt. (hur många tjatade inte om detta innan säsongen?). Nytillskotten har inte på något vis kompenserat förlusterna och utan Leinonen vet i fan om vi inte haft färre poäng än förra säsongen! TROTS kanadensarna... Så är det tyvärr. MEN, målvakten räknas ju också in i laget. Extra skönt så här långt med 2 vinster över OIK, men i de tuffa, täta matcherna mot Nybra (2), Kristianstad känns det som om vi inte riktigt håller. Kristianstad borta nu känns lite tufft. Kan vi studsa tillbaka och vinna en på förhand svår match? Backsidan MÅSTE förstärkas inför All-ettan. Att inte gå vidare ifrån All-ettan, utan att säsongen tar slut där blir ett stort misslyckande. Då har vi ju gjort en SÄMRE säsong i år jämfört med tidigare. Jag hoppas verkligen att laget KHK tar sig samman nu och visar ATT man KAN spela bättre. Det kan ju vara svårare att bli fyra i allettan än etta i fortsättningsserien.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 16, 2010 9:50:18 GMT 1
Så är det tyvärr. MEN, målvakten räknas ju också in i laget. Extra skönt så här långt med 2 vinster över OIK, men i de tuffa, täta matcherna mot Nybra (2), Kristianstad känns det som om vi inte riktigt håller. Kristianstad borta nu känns lite tufft. Kan vi studsa tillbaka och vinna en på förhand svår match? Backsidan MÅSTE förstärkas inför All-ettan. Att inte gå vidare ifrån All-ettan, utan att säsongen tar slut där blir ett stort misslyckande. Då har vi ju gjort en SÄMRE säsong i år jämfört med tidigare. Jag hoppas verkligen att laget KHK tar sig samman nu och visar ATT man KAN spela bättre. Det kan ju vara svårare att bli fyra i allettan än etta i fortsättningsserien. Visst kan det, men inte med de förutsättningar KHK har. OM man agerar snabbare i år, än man gjort tidigare år, finns alla förutsättningar att lyckas. Is i magen har vi ju alla hört till leda, det är bara att konstatera att den där isen smalt för länge sedan.............. Nej, agera i år. Så mycket står på spel, inte bara sportsligt, utan framförallt ekonomiskt. Klubben BEHÖVER intäkterna ifrån en kvalserie, med alla extra hemmamatcher. Vi supportrar vill naturligtvis även se vårt kära KHK "djävlas" lite med de lag som vill upp/stanna i Allsvenskan. Våra spelare behöver en stenhård kvalserie som erfarenhet, när vi själva på allvar skall gå upp. Det är sådana matcher som verkligen gör att spelare utvecklas. AGERA!!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2010 10:01:52 GMT 1
Så är det väl...en kvalserie bör väl innebära mycket positivt!? Men med tanke på hur Kempe lät senast, så "ska Nybro upp nu, men inte vi förrän 2014". Vi kan lika gärna lägga oss och dö nu eller åtminstone sova en tid, med det resonemanget..
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 16, 2010 11:05:03 GMT 1
Så är det väl...en kvalserie bör väl innebära mycket positivt!? Men med tanke på hur Kempe lät senast, så "ska Nybro upp nu, men inte vi förrän 2014". Vi kan lika gärna lägga oss och dö nu eller åtminstone sova en tid, med det resonemanget.. Vi får väl hoppas att det enbart var ett sätt att lägga över favoritskapet i de kommande matcherna. Jag hoppas verkligen att ingen tror att det bara är att trycka på en knapp 2014, och så går vi upp det året. Är helt övertygad om att det behövs ett par försök i kvalserien för att slutligen lyckas. Det finns inga dåliga lag i Allsvenskan, samt alltid ett par satsande lag i ettan. Så det krävs mycket för att komma igenom nålsögat.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 11:05:21 GMT 1
Både Arturs och Belin är under isen för tillfället, men vi får utvärdera efter sässongen. Jag tycker vi ska köra med det lag vi har, det bör räcka en bit. En liten fråga bara: Hur mkt bättre tycker ni att KHK är iår, jämfört med föregående år? Tror inte KHK är mycket bättre i år än förra året, däremot har vi en bättre topp, har "omformulerat" våra styrkor. backsidan är inte så offensiv som förra året så där e vi svagare, Altmann e inte ersatt! Försvarsmässigt är vi dock bättre (Kempe:s spelide) mer försvarsspel och snabbare tillbaka kanon i boxplay Kollade Attes o Patriks stat för i år Atte 15 3 4 7 -2 18 plats/backar i E, Lindfors 15 2 4 6 +3 16 pl/b Altmann 19 2 1 3
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 11:12:04 GMT 1
Så är det väl...en kvalserie bör väl innebära mycket positivt!? Men med tanke på hur Kempe lät senast, så "ska Nybro upp nu, men inte vi förrän 2014". Vi kan lika gärna lägga oss och dö nu eller åtminstone sova en tid, med det resonemanget.. Vi får väl hoppas att det enbart var ett sätt att lägga över favoritskapet i de kommande matcherna. Jag hoppas verkligen att ingen tror att det bara är att trycka på en knapp 2014, och så går vi upp det året. Är helt övertygad om att det behövs ett par försök i kvalserien för att slutligen lyckas. Det finns inga dåliga lag i Allsvenskan, samt alltid ett par satsande lag i ettan. Så det krävs mycket för att komma igenom nålsögat. hela föreningen, stan, sponsorerna måste också vara färdiga för allsvenskan inte bara vi supportrar Sen behövs det lite tur också för att gå upp! Även om vi inte går upp till 2014 tror jag att av alla div1 föreningar är KHK den som har störst möjlighet att gå upp/stanna kvar i AS
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 16, 2010 12:05:14 GMT 1
Tar man inte mer poäng än förra säsongen så är det skandal och fiasko av stora mått. Tycker som en del säger att truppen är bredare men inte avsevärt mycket bättre. Spelet hemåt tryggare men backsidan är tunn. Framåt borde det presteras mer tycker jag. Timo har på egen hand spelat till oss en och annan poäng.
Någon/några tillskott i Allettan lär behövas för att kunna jäklas på allvar.
|
|
|
Post by korpen on Nov 16, 2010 12:24:57 GMT 1
Tar man inte mer poäng än förra säsongen så är det skandal och fiasko av stora mått. Tycker som en del säger att truppen är bredare men inte avsevärt mycket bättre. Spelet hemåt tryggare men backsidan är tunn. Framåt borde det presteras mer tycker jag. Timo har på egen hand spelat till oss en och annan poäng. Någon/några tillskott i Allettan lär behövas för att kunna jäklas på allvar. Jag säger som Oddball "Have a little faith baby...Have a little faith" ;D
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2010 13:51:26 GMT 1
Om KHK tar sej till Allettan, har man tagit ett steg i rätt riktning oavsett om man blir topp fyra där eller ej. Laget är stabilare i år, framför allt tränar man bättre och oftare vilket kommer att visa sej på sikt.
De som tror att det blir kvalserien, har enligt mej en övertro på laget. För att nå dit behövs många förstärkningar.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 14:12:02 GMT 1
Tar man inte mer poäng än förra säsongen så är det skandal och fiasko av stora mått. Tycker som en del säger att truppen är bredare men inte avsevärt mycket bättre. Spelet hemåt tryggare men backsidan är tunn. Framåt borde det presteras mer tycker jag. Timo har på egen hand spelat till oss en och annan poäng. Någon/några tillskott i Allettan lär behövas för att kunna jäklas på allvar. Jag säger som Oddball "Have a little faith baby...Have a little faith" ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by cykeltjuven on Nov 16, 2010 14:50:38 GMT 1
Om KHK tar sej till Allettan, har man tagit ett steg i rätt riktning oavsett om man blir topp fyra där eller ej. Laget är stabilare i år, framför allt tränar man bättre och oftare vilket kommer att visa sej på sikt. De som tror att det blir kvalserien, har enligt mej en övertro på laget. För att nå dit behövs många förstärkningar. Exakt! Men måste nog erkänna att jag blir liiiite besviken om vi inte går vidare från allettan, men som du säger är AE i sig ett steg framåt. Det ger ju väldigt mycket mer att möta lagen i AE än de i fortsättningsserien. Sen är det ju också sant att vi behöver rutin från PO och KS innan 2014. Vi kan ju inte räkna med att bara traska upp i HA bara för att det är 2014. Sen ska vi inte glömma att vi har många unga och utvecklingsbara spelare, som kanske inte ska vara i full blom denna säsongen. Kom ihåg att Kempe bygger ett lag på längre sikt och det tror jag kommer bli hur bra som helst! Sen är jag övertygad om att det kommer minst en kvalitetsback lagom till AE.
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 16:08:11 GMT 1
Om KHK tar sej till Allettan, har man tagit ett steg i rätt riktning oavsett om man blir topp fyra där eller ej. Laget är stabilare i år, framför allt tränar man bättre och oftare vilket kommer att visa sej på sikt. De som tror att det blir kvalserien, har enligt mej en övertro på laget. För att nå dit behövs många förstärkningar. Exakt! Men måste nog erkänna att jag blir liiiite besviken om vi inte går vidare från allettan, men som du säger är AE i sig ett steg framåt. Det ger ju väldigt mycket mer att möta lagen i AE än de i fortsättningsserien. Sen är det ju också sant att vi behöver rutin från PO och KS innan 2014. Vi kan ju inte räkna med att bara traska upp i HA bara för att det är 2014. Sen ska vi inte glömma att vi har många unga och utvecklingsbara spelare, som kanske inte ska vara i full blom denna säsongen. Kom ihåg att Kempe bygger ett lag på längre sikt och det tror jag kommer bli hur bra som helst! Sen är jag övertygad om att det kommer minst en kvalitetsback lagom till AE. bli topp 4 i allettan är nog möjligt men För att gå vidare från allettan e de en PO som gäller några matcher i bäst av 3 med kanske bara en hemmamatch inte lätt, Taif hade lite tur (kunde åkt ut innan kvalserien) förra året Och lite tur måste man ha i både lottning och i matcherna för vi är absolut inte så bra ännu att vi går upp av egen kraft till kvalserien och absolut inte till HA
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2010 16:47:26 GMT 1
Så är det väl...en kvalserie bör väl innebära mycket positivt!? Men med tanke på hur Kempe lät senast, så "ska Nybro upp nu, men inte vi förrän 2014". Vi kan lika gärna lägga oss och dö nu eller åtminstone sova en tid, med det resonemanget.. Vi får väl hoppas att det enbart var ett sätt att lägga över favoritskapet i de kommande matcherna. Jag hoppas verkligen att ingen tror att det bara är att trycka på en knapp 2014, och så går vi upp det året. Är helt övertygad om att det behövs ett par försök i kvalserien för att slutligen lyckas. Det finns inga dåliga lag i Allsvenskan, samt alltid ett par satsande lag i ettan. Så det krävs mycket för att komma igenom nålsögat. Det är precis detta jag ofta pratat om. Man måste verkligen FÖRSÖKA ett antal gånger innan man kan räkna med att lyckas! "Vi ska vara i allsvenskan 2014"...är man nöjd, "bara" med att ta sig till allettan nu, så måste man ha en knapp att trycka på 2013... (notera att det inte är JAG som sagt att vi ska vara där 2014...)
|
|