|
Post by Medgångssupportern on Nov 16, 2010 16:58:03 GMT 1
Ja, det är för jävligt att klubben sätter upp långsiktiga mål.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2010 17:07:00 GMT 1
tänk på vad jag skriver innan du svarar...men att kommentera alla med korta, retfulla svar, verkar viktigare...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 16, 2010 17:29:28 GMT 1
Att leta efter minsta lilla verkar vara prioritet nummer ett för dig.
|
|
|
Post by chriande on Nov 16, 2010 19:00:28 GMT 1
Vi får väl hoppas att det enbart var ett sätt att lägga över favoritskapet i de kommande matcherna. Jag hoppas verkligen att ingen tror att det bara är att trycka på en knapp 2014, och så går vi upp det året. Är helt övertygad om att det behövs ett par försök i kvalserien för att slutligen lyckas. Det finns inga dåliga lag i Allsvenskan, samt alltid ett par satsande lag i ettan. Så det krävs mycket för att komma igenom nålsögat. Det är precis detta jag ofta pratat om. Man måste verkligen FÖRSÖKA ett antal gånger innan man kan räkna med att lyckas! "Vi ska vara i allsvenskan 2014"...är man nöjd, "bara" med att ta sig till allettan nu, så måste man ha en knapp att trycka på 2013... (notera att det inte är JAG som sagt att vi ska vara där 2014...) Jag kan inte tänka mig att man inom Ledningen i KHK är nöjd eller belåten att bara ta sig till All-ettan och sen att det kvittar hur det går, i så fall gör man ett stort tankefel, . Visar det sig att man blir ett av bottenlagen så kommer publiksiffrorna att tyna bort lika snabbt som en ispinne smälter i sommarsolen. Om KHK nu tar sig till All-Ettan så måste det vara full satsning som gäller, med i stort sett överlägsna resurser av alla Div 1 lag och med en målsättningen att vara i HA efter 2014, så måste man vara mycket nära de bästa lagen både i år och nästa år för att skaffa sig den erfarenhet som krävs annars går det inte 2014 heller.
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2010 19:09:41 GMT 1
Det är precis detta jag ofta pratat om. Man måste verkligen FÖRSÖKA ett antal gånger innan man kan räkna med att lyckas! "Vi ska vara i allsvenskan 2014"...är man nöjd, "bara" med att ta sig till allettan nu, så måste man ha en knapp att trycka på 2013... (notera att det inte är JAG som sagt att vi ska vara där 2014...) Jag kan inte tänka mig att man inom Ledningen i KHK är nöjd eller belåten att bara ta sig till All-ettan och sen att det kvittar hur det går, i så fall gör man ett stort tankefel, . Visar det sig att man blir ett av bottenlagen så kommer publiksiffrorna att tyna bort lika snabbt som en ispinne smälter i sommarsolen. Om KHK nu tar sig till All-Ettan så måste det vara full satsning som gäller, med i stort sett överlägsna resurser av alla Div 1 lag och med en målsättningen att vara i HA efter 2014, så måste man vara mycket nära de bästa lagen både i år och nästa år för att skaffa sig den erfarenhet som krävs annars går det inte 2014 heller. Nu gäller ju säsongskorten även i allettan Självklart är man inte nöjd med att bara gå till allettan. Naturligvis vill man spela fler matcher. Även mycket pengar att hämta för varje extramatch man kan få utöver allettan.
|
|
|
Post by Ragulin on Nov 16, 2010 19:18:10 GMT 1
Det är precis detta jag ofta pratat om. Man måste verkligen FÖRSÖKA ett antal gånger innan man kan räkna med att lyckas! "Vi ska vara i allsvenskan 2014"...är man nöjd, "bara" med att ta sig till allettan nu, så måste man ha en knapp att trycka på 2013... (notera att det inte är JAG som sagt att vi ska vara där 2014...) Jag kan inte tänka mig att man inom Ledningen i KHK är nöjd eller belåten att bara ta sig till All-ettan och sen att det kvittar hur det går, i så fall gör man ett stort tankefel, . Visar det sig att man blir ett av bottenlagen så kommer publiksiffrorna att tyna bort lika snabbt som en ispinne smälter i sommarsolen. Om KHK nu tar sig till All-Ettan så måste det vara full satsning som gäller, med i stort sett överlägsna resurser av alla Div 1 lag och med en målsättningen att vara i HA efter 2014, så måste man vara mycket nära de bästa lagen både i år och nästa år för att skaffa sig den erfarenhet som krävs annars går det inte 2014 heller. Helt rätt Chriande! Det kommer även innebära att laget måste förstärkas inför en alletta.
|
|
|
Post by matse on Nov 16, 2010 20:41:06 GMT 1
Jag tror att dagens KHK har goda möjligheter att bli topp4, i allettan. Är lite kluven ang ytterligare värvningar. Känns kortsiktigt och dyrt. Visst det går säkert att hitta ett guldkorn, men då ska han kontrakteras över nästa säs annars får det vara. Viktigast för mig är att klubben får ihop räkenskaperna, ännu ett minusresultat vore katastrof för trovärdigheten!
|
|
|
Post by aloviak on Nov 16, 2010 20:56:43 GMT 1
Jag tror att dagens KHK har goda möjligheter att bli topp4, i allettan. Är lite kluven ang ytterligare värvningar. Känns kortsiktigt och dyrt. Visst det går säkert att hitta ett guldkorn, men då ska han kontrakteras över nästa säs annars får det vara. Viktigast för mig är att klubben får ihop räkenskaperna, ännu ett minusresultat vore katastrof för trovärdigheten! Håller med en eller 2 backar som testas under allettan/PO och får fortsätta nästa säsong. Annars e de kortsiktigt men e vinsten en kvalserie då är det värt många spelare, men om man värvar och inte går till kvalserien då förlorar vi på alla plan Ang räkenskaperna så skall vi göra en vinst på ca 1/2 milj utan några kvalmatcher eller Kvalserie Issal e ju anställd som kontroller och tror nog att han inte släpper i väg siffrorna i år och så har vi inga jippon som kostar Vinst garanterat i år?
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2010 21:56:26 GMT 1
|
|