|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 20, 2006 23:08:30 GMT 1
När jag såg damhockeyfinalen idag snackade de om nån/några spelare som spelade herrhockey i div. 2.
Därför undrar jag vad ni tror resultatet hade blivit om de mött vårt kära KHK?
a/ med damregler b/ med herregler
På a/ svarar jag "förlust" p.g.a. fyllt utvisningsbås. På b/ svarar jag "vet i f-n"
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Feb 20, 2006 23:19:52 GMT 1
linköpings u-16 slog damkronorna med 12-1 !
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 20, 2006 23:25:10 GMT 1
linköpings u-16 slog damkronorna med 12-1 ! Får dom tackla i u-16 eller är det vana icke tacklare? ;D När får man börja tackla? När slog linköping u-16 damkronorna?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 21, 2006 1:05:49 GMT 1
På A svarar jag skokräm och på B svarar jag Holmenkollen.
Nädå...KHK hade förlorat med damregler men vunnit med herregler.
|
|
|
Post by schizo on Feb 21, 2006 8:34:04 GMT 1
När jag såg damhockeyfinalen idag snackade de om nån/några spelare som spelade herrhockey i div. 2. Därför undrar jag vad ni tror resultatet hade blivit om de mött vårt kära KHK? a/ med damregler b/ med herregler På a/ svarar jag "förlust" p.g.a. fyllt utvisningsbås. På b/ svarar jag "vet i f-n" Om jag inte missminner mig så var det en spelare från Canada som spelat i den finska div.2 hockeyn...men hon winberg(lr vad hon heter) spelar ju i limham´s damlag dom kanske skulle tagit med henne i herrlaget , skulle kanske behövas...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 21, 2006 9:56:12 GMT 1
Jag tror att det var Danijela Rundqvist som skrivit på för Sollentuna HC:s herrlag...?
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 21, 2006 11:39:01 GMT 1
När jag såg damhockeyfinalen idag snackade de om nån/några spelare som spelade herrhockey i div. 2. Därför undrar jag vad ni tror resultatet hade blivit om de mött vårt kära KHK? a/ med damregler b/ med herregler På a/ svarar jag "förlust" p.g.a. fyllt utvisningsbås. På b/ svarar jag "vet i f-n" Om jag inte missminner mig så var det en spelare från Canada som spelat i den finska div.2 hockeyn...men hon winberg(lr vad hon heter) spelar ju i limham´s damlag dom kanske skulle tagit med henne i herrlaget , skulle kanske behövas... Ja, näst högsta ligan i Finland. Motsvarande vår allsvenska.
|
|
|
Post by HF on Feb 21, 2006 12:49:06 GMT 1
PÅ a, Khk vinner överlägset På b, khk vinner kör över dom fullständigt
Går inte att jämföra damer och herrar i lagsporter.
|
|
|
Post by pirre on Feb 21, 2006 12:50:17 GMT 1
PÅ a, Khk vinner överlägset På b, khk vinner kör över dom fullständigt Går inte att jämföra damer och herrar i lagsporter. Chefen har talat ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 22, 2006 0:47:42 GMT 1
PÅ a, Khk vinner överlägset På b, khk vinner kör över dom fullständigt Går inte att jämföra damer och herrar i lagsporter. Säg inte det...tror nog curlingdamerna hade haft en bra chans mot herrarna
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Feb 22, 2006 1:55:58 GMT 1
man får börja tackla vid 12 års ålder , khk hade nog tagit dom med 20 - 0
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Feb 22, 2006 11:10:53 GMT 1
Jag tror att KHK hade vunnit med ungefär 15 mål i dag. Men hade "Damkronorna" två spelare till i Holst/Rooth klass hade avståndet kanske varit nere i 10 mål. Men det hade inte varit något större motstånd. Flera av spelarna i damkronorna hade gått och väl kunnat tävla på div två (uppe i Stockholm) och div tre (här i söder). Kim Martin kan nog även klara av div två spel (i söder). De andra som hade kunnat ta en ordinarie plats är: D Rundqvist, M Rooth och E Holst (kanske även E O´Konnor).
|
|
|
Post by newman on Feb 22, 2006 15:54:14 GMT 1
Minst tvåsiffrigt med damregler. I full kamp med tacklingar så hade laget(damerna) inte kunnat stå upp i mer än en period pga. skador genom tacklingar på isen.
|
|
|
Post by pirre on Feb 22, 2006 15:55:40 GMT 1
Minst tvåsiffrigt med damregler. I full kamp med tacklingar så hade laget(damerna) inte kunnat stå upp i mer än en period pga. skador genom tacklingar på isen. Undra om killarna hade ståt pall med all denna kvinnliga kroppskontakt ;D
|
|
|
Post by newman on Feb 22, 2006 18:57:21 GMT 1
möjligen i sänghalmen!
|
|