|
Post by Ragulin on Nov 7, 2008 14:36:46 GMT 1
Nu när vi får besök av en gammal KIK ryss så blev det en del snack under lunchen på jobbet.
Det grymmaste slagskottet som nånsin avlossades i Wämöhallen måste väl ändå vara den praktträff Koutznetzov fick till i en match.
Målisen undrar nog fortfarande vad som hände ;D
|
|
|
Post by HF on Nov 7, 2008 16:03:23 GMT 1
Nu när vi får besök av en gammal KIK ryss så blev det en del snack under lunchen på jobbet. Det grymmaste slagskottet som nånsin avlossades i Wämöhallen måste väl ändå vara den praktträff Koutznetzov fick till i en match. Målisen undrar nog fortfarande vad som hände ;D Det var det han gjorde bra den säsongen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 7, 2008 17:12:45 GMT 1
Tror ingen skjutit värre än Vasilenko...gjorde något mål från mittzon...
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 18, 2008 17:33:47 GMT 1
Tror ingen skjutit värre än Vasilenko...gjorde något mål från mittzon... Första seriematchen för säsongen, Trelleborg borta!
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Nov 18, 2008 17:35:28 GMT 1
Det vad i samma match som Tomas Ceken orsakade en straff till bortalaget.......
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 18, 2008 17:40:45 GMT 1
Har du datorminne?? Vi kan ju tillägga att Ceken inte hade det jävligaste skottet....
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 18, 2008 17:44:53 GMT 1
Har du datorminne?? Vi kan ju tillägga att Ceken inte hade det jävligaste skottet.... Inte heller den vassaste skridskotekniken vad hette den andra snubben som kom med ceken, nr 13 tror jag han hade. har fått för mig att han hette Simon Nilsson?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 18, 2008 18:08:08 GMT 1
Hårdaste handledsskottet har Atte utan tvekan
|
|
|
Post by jompa on Nov 18, 2008 18:13:45 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare.
|
|
|
Post by Ekis on Nov 18, 2008 18:27:40 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare. Absolut, högerskytt med #6 på ryggen. Mats Lindman var gigantiskt stor, minns inte om han hade någon bössa, någon? Kerminens handledsskott var både rappt, hårt och välplacerat!
|
|
|
Post by charlie on Nov 18, 2008 21:30:36 GMT 1
Tror ingen skjutit värre än Vasilenko...gjorde något mål från mittzon... Jag har skjutit värre. Mycket värre! ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Nov 18, 2008 21:56:21 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare. Absolut, högerskytt med #6 på ryggen. Mats Lindman var gigantiskt stor, minns inte om han hade någon bössa, någon? Kerminens handledsskott var både rappt, hårt och välplacerat! Nja, #18 hade han på ryggen när han sköt som bäst.... #6 efter comebacken....
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 18, 2008 22:06:08 GMT 1
Nu sköt man inte lika rappt förr i tiden med dåtidems klubbor
|
|
|
Post by charlie on Nov 19, 2008 0:18:06 GMT 1
Peter Loob hade en "hyfsad" bössa. Minns att Sune "Sållet" Bergman hade en "nära-döden-upplevelse" fyra meter från Loob, kröp ihop och såg ut att försöka göra sig så liten som möjligt vid ett tillfälle...
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 19, 2008 0:25:35 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare. Liten historia om Calle Forsmark. Kanske många som kommer ihåg den, men drar den ändå. KIK var i Kina och hade träningsläger. Man spelade på uterink och det var svinkallt. Calle Forsmark laddade stora bössan. Pucken klockrent i stolpen. Kombinationen stenhård kyla och kraftet i skottet gjorde att pucken klövs på mitten. Det stod om detta i Länets tidningar efter händelsen. Jag har även pratat med Per Nilsson f.d #3 om händelsen några ggr vis festliga tillfällen. Det var en av de märligaste sakerna han upplevt på en hockeyrink.
|
|