|
Post by qALLAHAN on Nov 19, 2008 0:35:53 GMT 1
Har du datorminne?? Vi kan ju tillägga att Ceken inte hade det jävligaste skottet.... Inte heller den vassaste skridskotekniken vad hette den andra snubben som kom med ceken, nr 13 tror jag han hade. har fått för mig att han hette Simon Nilsson? Simon ja...en kämpe utan varken teknik eller skridskoåkning... Ändå älskade jag hans fighting spirit!! Jag chattade faktiskt med honom ibland på den tiden jag abvände ICQ... skön kille.. =)
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 19, 2008 0:36:08 GMT 1
Lite off, men jag ber om ursäkt.......
Tar två små historier till (De kommer finnas med i en bok som aldrig blir klar om hockeyn i K-na).
På tal om skott.......
Någon som minns när den gode Des blev utvisad vid ett tillfälle i Wämöhallen ?
Först protesterade han verbalt mot domslutet och åkte då också på en extra 10:a. När domaren står vid speakerbåset för att förkunna domen, då händer det...... Des arg så det kokar. Pucken ligger på isen ca: 2 meter från KIK's bås. Han tar tre skär och skjuter ett slagskott som stryker domarens lår och dånar in i sargen. Behöver jag säga att han fick matchstraff ?.......
Historier om Des finns det en uppsjö av. Tar en till.
Jag var uppe i Kungsbacka när KIK spelade mot KBA 67. På uppvärmningen åkte Des runt och gjorde diverse "trickofildofinter". Hela tiden med pucken "klistrad" vid bladet. Man hörde Kungsbackabor uttrycka sin beundran över puckkontrollen. När sedan uppvärmningen är slut, då vänder Des på klubban på väg ut. Pucken sitter då fast i bladet.........
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 19, 2008 1:00:27 GMT 1
P.s Förresten.......
Mr C kanske till och med har tidningsurklippen kvar från dessa tre händelser. Han har ett digert arkiv.
Har Du det ?
|
|
|
Post by Ekis on Nov 19, 2008 12:08:03 GMT 1
Absolut, högerskytt med #6 på ryggen. Mats Lindman var gigantiskt stor, minns inte om han hade någon bössa, någon? Kerminens handledsskott var både rappt, hårt och välplacerat! Nja, #18 hade han på ryggen när han sköt som bäst.... #6 efter comebacken.... Ok där ser man, det var före min tid. Alltid kul med riktigt kunnigt folk! Stig Gustavsson gjorde väl samma sak, men då från #3 till #27??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 19, 2008 12:56:49 GMT 1
P.s Förresten....... Mr C kanske till och med har tidningsurklippen kvar från dessa tre händelser. Han har ett digert arkiv. Har Du det ? Det är väl för gammalt för mitt arkiv...
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 20, 2008 23:02:24 GMT 1
P.s Förresten....... Mr C kanske till och med har tidningsurklippen kvar från dessa tre händelser. Han har ett digert arkiv. Har Du det ? Det är väl för gammalt för mitt arkiv... Synd........ Hade varit roligt om Du scannat in dem annars.
|
|
|
Post by sheriff on Nov 21, 2008 9:33:02 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare. Liten historia om Calle Forsmark. Kanske många som kommer ihåg den, men drar den ändå. KIK var i Kina och hade träningsläger. Man spelade på uterink och det var svinkallt. Calle Forsmark laddade stora bössan. Pucken klockrent i stolpen. Kombinationen stenhård kyla och kraftet i skottet gjorde att pucken klövs på mitten. Det stod om detta i Länets tidningar efter händelsen. Jag har även pratat med Per Nilsson f.d #3 om händelsen några ggr vis festliga tillfällen. Det var en av de märligaste sakerna han upplevt på en hockeyrink. Vem betalade Kinaresan, Mao Tse Tung?! Var det landslaget de mötte? Kommer ihåg att de mötte Polen i Vämöhallen och spelade 5-5.
|
|
|
Post by HF on Nov 21, 2008 16:21:11 GMT 1
Om jag inte minns fel så klöv Bobben en puck i wämöhallen för inte så många år sedan.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 21, 2008 18:23:08 GMT 1
Om jag inte minns fel så klöv Bobben en puck i wämöhallen för inte så många år sedan. Gick någon av delarna i mål?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 21, 2008 21:46:43 GMT 1
Inte heller den vassaste skridskotekniken vad hette den andra snubben som kom med ceken, nr 13 tror jag han hade. har fått för mig att han hette Simon Nilsson? Simon ja...en kämpe utan varken teknik eller skridskoåkning... Ändå älskade jag hans fighting spirit!! Kollade upp honom på Elite prospect, han gjorde en hel del poäng förra säsongen i Kalix, en del har det där, att kunna göra mål utan att varken ha skridskoteknink eller annat. Jag chattade faktiskt med honom ibland på den tiden jag abvände ICQ... skön kille.. =) Kollade upp honom på Elite prospect, han gjorde en hel del poäng förra säsongen i Kalix, en del har det där, att kunna göra mål utan att varken ha skridskoteknink eller annat.
|
|
|
Post by Back to Front on Nov 22, 2008 22:51:08 GMT 1
Ingen som kommer ihåg Carl-Axel Forsmark hujeda mig vilket skott han hade. Upplysningsvis så spelade han i samma kedja som Sirbäck den äldre och Lars-Erik skjutare. Absolut, högerskytt med #6 på ryggen. Mats Lindman var gigantiskt stor, minns inte om han hade någon bössa, någon? Kerminens handledsskott var både rappt, hårt och välplacerat! mmm Nr:2 från Avesta Sk Honom minns man... Var väl inte den smartaste spelaren.... men ett j-la skott.. Spräckte Voven hjälm på en träning bla. stor.. över 100 pannor å 1,96 om jag minns rätt.... satte T . Fors (då i rögle) i sargen som ett frimäke... Tilläggas.Macke j kanon i Boro i P O 1.... Bara å ta fram gasvetsen o lappa ihop ribban!
|
|