|
Post by Sir Ironpants on Apr 4, 2005 16:33:34 GMT 1
Tänkte att det var dags att dra igång en av våra favoriter.
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 4, 2005 19:08:22 GMT 1
Japp äntligen ;D
Hmm vad vill jag se till nästa år.... jag skulle vilja se en riktig fighter till forward något i still med Per Ledin/Thomas Holmström/Emil Kåberg/Musse Håkansson som trycker fast pucken i motståndarnas zon och kan ge utrymme åt de mer spelskickliga forwardsen med fart som Linus.
På backsidan hoppas jag på utveckling av Svedberg och Ahnlund. Tror att de lärt sig mycket av detta året och om de båda tar yterligare kliv framtå kan de bidra till mycket nästa säsong. Sedan skulle en riktig bra back av allas våran favorit Peter Karlsson klass behövas så inte han behöver spela vart och varannat byte.
Målvaktsidan tror jag på Åsen
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 4, 2005 19:38:18 GMT 1
Jag vill se hårdträning av direktskott.
Sedan hoppas jag också att Åsen vill köra en säsong till.
|
|
|
Post by HF on Apr 4, 2005 19:46:06 GMT 1
Jag vill se hårdträning av direktskott. Sedan hoppas jag också att Åsen vill köra en säsong till. åsen har redan kontrakt över nästa säsong
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 4, 2005 23:34:22 GMT 1
åsen har redan kontrakt över nästa säsong Trevligt
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 5, 2005 7:37:34 GMT 1
Emil Danilesson ev. på gång till Mörrum enl. dagens BLT.
|
|
|
Post by holdingthestick on Apr 5, 2005 8:04:35 GMT 1
Emil Danilesson ev. på gång till Mörrum enl. dagens BLT. Tja förra året placerades Emil, Peter K med flera i SIK. Vad hände jo alla stannade plus att nya tillkom Men läste att man skulle ha upptaktsmöte i slutet av april. Innan dess kan vi nog bara spekulera. Personligen tycker jag man ska behålla 75% av truppen o fylla på med en ny bra femma utifrån (om pengar finns)
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 5, 2005 8:26:38 GMT 1
Emil Danilesson ev. på gång till Mörrum enl. dagens BLT. Jag har även hört samma rykte dock inte från BLT, har även hört att Peter Karlsson inte kommer att spel i KHK nästa säsong. Men som sagt det är rykten. Inga som har lite positiva rykten? Jag har hört att eventuellt det skulle återvända någon/några spelare från Tingsryd.
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 5, 2005 10:14:31 GMT 1
Jag har även hört samma rykte dock inte från BLT, har även hört att Peter Karlsson inte kommer att spel i KHK nästa säsong. Men som sagt det är rykten. Inte bra ifall dessa två spelare försvinner....två viktiga kuggar i laget. Är dock tveksam till att Emil skulle försvinna.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 5, 2005 12:08:01 GMT 1
Tja förra året placerades Emil, Peter K med flera i SIK. Vad hände jo alla stannade plus att nya tillkom Mörrum är dock i en högre serie som kanske lockar mer.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 5, 2005 15:25:02 GMT 1
Jo, det finns ju en viss risk att spel i högre divisioner lockar... Men vi får hoppas att nya Arena Rosenholm med alla dess facilliteter också kan ha ett visst attraktionsvärde.
|
|
|
Post by holdingthestick on Apr 5, 2005 17:05:20 GMT 1
Jo, det finns ju en viss risk att spel i högre divisioner lockar... Men vi får hoppas att nya Arena Rosenholm med alla dess facilliteter också kan ha ett visst attraktionsvärde. Japp. Men en viss oms på spelare lär ju inte undvikas typ Moberg som lämnade av sociala skäl. Däremot tror jag det faktum att Tobbe stannar håller kvar några spelare som annars lämnat o dessutom kan han dra till sig spelare. Känns som om Tobbes närvaro är värd lika mycket som 5 nyförvärv. (när var det senast sådan striktur i laget ?) 5 nyförvärv av minst hög div2-klass och det vore väl fan om vi inte gick upp ....
|
|
|
Post by HF on Apr 5, 2005 17:17:24 GMT 1
Jo, det finns ju en viss risk att spel i högre divisioner lockar... Men vi får hoppas att nya Arena Rosenholm med alla dess facilliteter också kan ha ett visst attraktionsvärde. visst lockar högre div men frågan är väl om lag högre upp verkligen är intresserade av några khk spelare, de höjde ju inte sitt värde i kvalet precis.
|
|
|
Post by Jojkrider on Apr 6, 2005 11:12:15 GMT 1
Det skulle inte vara fel med lite info från KHK på hemsida vad de gör för att värva spelare. De behöver inte vara detaljerad info om vilka spelare som kontaktas etc utan bara generellt typ som att vilka personer som har ansvar för det, hur många spelare som planeras att kontaktas etc. Bara generell info som visar att de är aktiva nu under försäsongen och vad de är aktiva med
|
|
|
Post by holdingthestick on Apr 9, 2005 13:11:05 GMT 1
Tror på snäppet starkare trupp till kommande säsong.
|
|