|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 6, 2006 13:04:18 GMT 1
Är oxå övertygad om att man kommer förstärka med någon bra spelare runt nyår. Men mitt räkneexempel var bara till för att visa att publiken kan vara en riktigt stor inkomstkälla för klubben. Men då behöver det gå riktigt bra redan från start annars är ja rädd att de blir de vanliga 300-600 personer.
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 13:05:15 GMT 1
Är oxå övertygad om att man kommer förstärka med någon bra spelare runt nyår. Men mitt räkneexempel var bara till för att visa att publiken kan vara en riktigt stor inkomstkälla för klubben. Men då behöver det gå riktigt bra redan från start annars är ja rädd att de blir de vanliga 300-600 personer. helt med på vad du menar o instämmer. Vart jag vill komma är att KHK kommer aldrig att nosa på allsvenskan om inte stans företagare är med på noterna
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 6, 2006 13:06:28 GMT 1
Varför är det fel att lägga energi på att ordna den soc biten med jobb o på så sätt komma bilaigare undan o få en spelare som det är betydlglit större chans att få att stanna mer än en säsong ? ex Olof, Oskar, Jonas, Jimmy, Hjelm, Koffa, Andre J, Andre S, Macke, Alm, Häggström Hade det var bätter att ersätta dessa med 2-3 st med ett marikanskt klingande namn o sen fyllt på 8 junisar ? Jag ser inte varför det ena behöver utesluta det andra! Man kan väl krydda en bra trupp med något riktigt bra nyförvärv, eller??
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 13:07:44 GMT 1
Varför är det fel att lägga energi på att ordna den soc biten med jobb o på så sätt komma bilaigare undan o få en spelare som det är betydlglit större chans att få att stanna mer än en säsong ? ex Olof, Oskar, Jonas, Jimmy, Hjelm, Koffa, Andre J, Andre S, Macke, Alm, Häggström Hade det var bätter att ersätta dessa med 2-3 st med ett marikanskt klingande namn o sen fyllt på 8 junisar ? Jag ser inte varför det ena behöver utesluta det andra! Man kan väl krydda en bra trupp med något riktigt bra nyförvärv, eller?? självklart när pengarna finns. Vi är ju oxå överens om att det kan bli så i vinter om publike ställer upp
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 13:11:34 GMT 1
Är oxå övertygad om att man kommer förstärka med någon bra spelare runt nyår. Men mitt räkneexempel var bara till för att visa att publiken kan vara en riktigt stor inkomstkälla för klubben. Men då behöver det gå riktigt bra redan från start annars är ja rädd att de blir de vanliga 300-600 personer. Exakt....feghet kan leda oss i fördärvet...men som vanligt är nästan alla här överens i logiken..UTOM fun...
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 13:19:43 GMT 1
Är oxå övertygad om att man kommer förstärka med någon bra spelare runt nyår. Men mitt räkneexempel var bara till för att visa att publiken kan vara en riktigt stor inkomstkälla för klubben. Men då behöver det gå riktigt bra redan från start annars är ja rädd att de blir de vanliga 300-600 personer. Exakt....feghet kan leda oss i fördärvet...men som vanligt är nästan alla här överens i logiken..UTOM fun... vilken logik ? Tydligen är inte KHK's medlemmar överens med dig i så fall hade man gamblat och hoppats att det skulle bli storpublik under säsongen. Om inte detta inträffat hade man väl fått lägga ner hockeyn. Nu är det ju så klubben är ansvarig för sina handlingar inför ala medlemar ner till björnligan. Det ansvaret behöver inte vi i forumet ta. Vi kan drömma och önska vad vi vill. En del andra har en verklighet att ta hänsyn till
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 14:17:33 GMT 1
Exakt....feghet kan leda oss i fördärvet...men som vanligt är nästan alla här överens i logiken..UTOM fun... vilken logik ? Tydligen är inte KHK's medlemmar överens med dig i så fall hade man gamblat och hoppats att det skulle bli storpublik under säsongen. Om inte detta inträffat hade man väl fått lägga ner hockeyn. Nu är det ju så klubben är ansvarig för sina handlingar inför ala medlemar ner till björnligan. Det ansvaret behöver inte vi i forumet ta. Vi kan drömma och önska vad vi vill. En del andra har en verklighet att ta hänsyn till Att anta att det kommer storpublik om det går bra i ett KHK kryddat med en riktig dyr storstjärna kan vara en massa saker. Men det är absolut inte att Gambla. Det är idiotsäkert!
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 14:20:49 GMT 1
vilken logik ? Tydligen är inte KHK's medlemmar överens med dig i så fall hade man gamblat och hoppats att det skulle bli storpublik under säsongen. Om inte detta inträffat hade man väl fått lägga ner hockeyn. Nu är det ju så klubben är ansvarig för sina handlingar inför ala medlemar ner till björnligan. Det ansvaret behöver inte vi i forumet ta. Vi kan drömma och önska vad vi vill. En del andra har en verklighet att ta hänsyn till Att anta att det kommer storpublik om det går bra i ett KHK kryddat med en riktig dyr storstjärna kan vara en massa saker. Men det är absolut inte att Gambla. Det är idiotsäkert! Men då så . Är det så enkelt. Kontakta KHK o meddela att du går in som ek garant utifall det skulle misslyckas
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 14:24:18 GMT 1
Känns verkligen idiotsäkert med tanke på intresset för div3 hockey....jag kallar det fortfarande FEEEEEEGT!!! Någon mer som tycker det?
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 14:27:44 GMT 1
Känns verkligen idiotsäkert med tanke på intresset för div3 hockey....jag kallar det fortfarande FEEEEEEGT!!! Någon mer som tycker det? Idiotsäkert .. bra. Du kan dela ansvaret som ek garant med JJB
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 14:28:59 GMT 1
Att anta att det kommer storpublik om det går bra i ett KHK kryddat med en riktig dyr storstjärna kan vara en massa saker. Men det är absolut inte att Gambla. Det är idiotsäkert! Men då så . Är det så enkelt. Kontakta KHK o meddela att du går in som ek garant utifall det skulle misslyckas Hade jag haft de pengarna hade jag kunnat göra det. Det kan inte misslyckas. Jag sa ju att det var idiotsäkert.... Ja, cal. Det är superfegt!
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 14:30:29 GMT 1
en del glömmer fort mitt intrycka av karlskronapubliken är att den precis som annan publik är medgångspublik. Skillanden är att vi är ännu värre än de flesta. Går det lite tungt hänger karskroniten genst med huvudet ... tyvärr. Minns när KIK låg i ettan i mitten på 80-talet och mitten på serien. Det var hela 500 på läktarna
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 14:31:59 GMT 1
Är ju PRECIS det vi säger!!! Vi måste hänga med i tabellen för att publiken ska stanna!!!
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 14:32:21 GMT 1
Men då så . Är det så enkelt. Kontakta KHK o meddela att du går in som ek garant utifall det skulle misslyckas Hade jag haft de pengarna hade jag kunnat göra det. Det kan inte misslyckas. Jag sa ju att det var idiotsäkert.... Ja, cal. Det är superfegt! är det idiotsäkert så behöver du ju inte ha pengarna eller hur ?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 14:35:21 GMT 1
en del glömmer fort mitt intrycka av karlskronapubliken är att den precis som annan publik är medgångspublik. Skillanden är att vi är ännu värre än de flesta. Går det lite tungt hänger karskroniten genst med huvudet ... tyvärr. Minns när KIK låg i ettan i mitten på 80-talet och mitten på serien. Det var hela 500 på läktarna Japp, vi måste undvika "mitten på serien" till varje pris. Det jag benämnde ingemansland....
|
|