|
Post by kraftwerk on Sept 6, 2006 19:21:56 GMT 1
Precis....och det är intressant att höra Pirres resonemang som sponsor....och jag vill fortfarande veta om det ligger något i det jag hört antydas....att det är just bristen på satsning som gjort att det inte blev några Telenorpengar!? precis tvärtom hörde jag från en i marknadsgruppen. man gapade efter för mycket
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 20:22:53 GMT 1
Vad gapade man då efter? Telenor snackar elitsatsningar....men vi har väl inte EN enda elitspelare....
|
|
|
Post by HF on Sept 6, 2006 20:47:17 GMT 1
Problemet är väl att spelare utifrån inte ingår i satsningen. Telenor vill satsa på de lokala idrottarna inte inköpta spelare.
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 6, 2006 23:15:04 GMT 1
Problemet är väl att spelare utifrån inte ingår i satsningen. Telenor vill satsa på de lokala idrottarna inte inköpta spelare. Jo, det är nog snarare så.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 23:22:05 GMT 1
Problemet är väl att spelare utifrån inte ingår i satsningen. Telenor vill satsa på de lokala idrottarna inte inköpta spelare. Detta är en paradox för f-n! En lagidrott kan aldrig bli Elit med endom lokala förmågor! I en självständig idrott kan en förmåga dyka up där och en annan där och en tredje där. Men i ishockey kan inte 20 dyka upp på samma ställe... Morr...!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 23:24:20 GMT 1
JJ....nu får du inte vara logisk....vi är i Karlskrona...!!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 23:29:17 GMT 1
Vi får inga pengar för att vi inte har 20 unga elitserielöften från sälleryd. Jag blir så trött....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 23:36:48 GMT 1
Verkligen proffsig attityd....jo.... har tjafsats om ett lag med egna produkter i 15 år...och fortfarande finns där knappt inga...och de som dyker upp försvinner antingen direkt...eller är de rena komlimentsspelare... Även om det finns undantag så är det en generell regel!! Kom ut i verkligheten...
|
|
|
Post by HF on Sept 7, 2006 7:20:26 GMT 1
Det är en teori från min sida grabbar, kanske inte alls är därför.
|
|
|
Post by fun on Sept 7, 2006 7:47:51 GMT 1
Jag har som sagt redan mailat styrelsen Du tror inte att styrelsen har övervägt detta men inte resonerar likadant? Du får gärna meddela vad de svarar! Fick snabbt svar från Ola "Precis som vår strategi påvisar så jobbar vi långsiktigt, vilket innebär att när vi diskuterar våra mål så är vi långsiktiga, målmedvetna och mer beslutsamma än någonsin. Vi köper oss inte framgång, vi skapar förutsättningar för den. Vi kommer inte att inteckna pengar vi inte har. Om det under resans gång visar sig att vi behöver "korrigera" så kommer vi att ta upp den diskussionen där och då. Hockeyhälsningar! /Ola"
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Sept 7, 2006 7:59:34 GMT 1
"Vi kommer inte att inteckna pengar vi inte har."
Skönt att veta att klubben inte kommer att ta några dumdristiga chansningar som kan leda till ekonomiska problem.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 7, 2006 8:04:54 GMT 1
Det är en teori från min sida grabbar, kanske inte alls är därför. Jo...alla teorier är välkomna... och..tja....får väl se om det vanliga byatänkandet får oss upp ur träsket denna gången...
|
|
|
Post by fun on Sept 7, 2006 8:06:53 GMT 1
Det är en teori från min sida grabbar, kanske inte alls är därför. Jo...alla teorier är välkomna... och..tja....får väl se om det vanliga byatänkandet får oss upp ur träsket denna gången... KHK kan ju tyvärr inte påverka en stor tilltänkt sponsors "bytänkande" ? Eller är det KHK som har bytänkandet menar du ?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 7, 2006 8:09:35 GMT 1
Ja...framför allt det eviga tjatet om egna produkter....du verkar ha varit med tillräckligt länge för att veta att det sas för "100" år sedan att laget skulle bestå av 50% egna produkter!? Har ännu inte blivit i närheten av någon sanning...och som JJB säger....ett elitlag med såna förutsättningar är väl i det närmaste unikt...
|
|
|
Post by fun on Sept 7, 2006 8:12:47 GMT 1
Ja...framför allt det eviga tjatet om egna produkter....du verkar ha varit med tillräckligt länge för att veta att det sas för "100" år sedan att laget skulle bestå av 50% egna produkter!? Har ännu inte blivit i närheten av någon sanning...och som JJB säger....ett elitlag med såna förutsättningar är väl i det närmaste unikt... Jag menar om du nu ycker att det råder bytänkande runt KHK's A-lag ?
|
|