|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Dec 20, 2008 16:28:52 GMT 1
Om du inte gillar det vi gör så behöver du inte sjunga med.
Menar du på fullaste allvar att bara för att man gör något först så äger man det?
Vart kommer då sångerna ifrån till att börja med?
Eller gäller det bara att vara först i svearike? det känns i så fall ganska tragiskt med tanke på den mer och mer globaliserade verklighet som vi andra lever i.
Var snäll och tänk till lite innan du klankar ner på folk
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Dec 20, 2008 16:42:02 GMT 1
vi gör ju som andra gör, vi tar en melodislinga som vi gillar och sätter en egen text på dom precis som alla andra föreningar. Eller menar du att tex Bajen skulle skriva sina melodier själva?
Jag har absolut inget emot om vi har några begåvade själar i gemenskapen som kan och vill göra något unikt, tyvärr är inte jag begåvad med dom resurserna att reda ut det.
Jag är inte heller en person som springer i onödan
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 20, 2008 17:55:27 GMT 1
Jag tycker du undviker frågan:
Menar du att tex Bajen skulle skriva sina melodier själva?
|
|
|
Post by HF on Dec 20, 2008 19:38:50 GMT 1
Blackbugs, en coverklack nära dig. Ett coverband lyckas nästan alltid skapa bra stämning så också blackbugs. Ta gärna fram notblad och ursprungskapare av aik, dif och hammarbys "låtar".
|
|
|
Post by Jason on Dec 20, 2008 21:14:35 GMT 1
Det är alltid en massa folk som har synpunkter... men att bidra med något själva har man inte lust med...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 20, 2008 23:20:33 GMT 1
Men å andra sidan har vi/ni ju Sven-Gunnar Petersson på vår sida. Kan inte han skriva ihop en riktigt kanonbra "KHK-Theme" att sjunga antingen acapella, i kör, eller med arrangemang, så vet jag ingen...
|
|
|
Post by Pitbull on Dec 20, 2008 23:23:56 GMT 1
www.youtube.com/watch?v=3Q0wTkHEaxIwww.youtube.com/watch?v=GnS1pXgETuM&feature=relatedHar jag hört blackbugs sjunga dessa melodier x antal gånger? Svar ja. Och det håller inte. Hur jävla roligt skulle det bli med supporterkultur om alla snodde från andra lag? Nu har ju blackbugs uppehållet på sig att snickra ihop EGNA låtar, gör det också. Går vi upp till allsvenskan så är det vi som bli bönderna, glöm inte det, och det kommer inte framstå på det viset något mindre när vi sjunger andra lags sånger. Har man inga egna sånger att sjunga så ska man hålla käften Hmmm. Har man inget mera vettigare o skriva så borde man inte ens nudda tangentbordet.....
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 21, 2008 17:36:21 GMT 1
Jag tycker du undviker frågan: Menar du att tex Bajen skulle skriva sina melodier själva?
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 22, 2008 10:01:59 GMT 1
jag struntar i vad bajsen gör... poängen var att melodierna är trista, man har hört dom förut, dom börjar bli tjatiga, dom lider av brist på originalitet och oavsett om bajen skriver melodierna eller inte så var dom långt före oss att sjunga dom där sångerna och istället för att bete sig som ett småbarn som tittar på och beundrar storebror och apar efter så tycker jag vi ska komma på våra egna sånger. Originella saker skapas inte av människor som går i andras fotspår. Det skulle aldrig skapas någonting nytt om människor jämnt ville gå i andras fotspår, och eftersom vårat hockeyklimat är unikt i övrigt i Karlskrona så ska vi inte nöja oss med att apa efter sunkiga gamla sånger som sjungits miljoner gånger förut när här finns människor med originalitet och humor som kan skapa något som bara är vårt. Ser fram emot att få höra dina eget komponerade ramsor. ...för du menar väl inte att det är ANDRA som ska göra det?
|
|
|
Post by Joewson on Dec 22, 2008 10:38:28 GMT 1
Hmmm. Har man inget mera vettigare o skriva så borde man inte ens nudda tangentbordet..... jag ska se till så örfilen nuddar dig din gamla byracka om du inte håller KIFTEN, hau du föstått? Brao, gå o lägg dig nu Poängen med inlägget var inte att dissa blackbugs, utan att sluta sjunga tråkiga melodijävlar som man hört tusen gånger förut och börja skapa egna grejer för det är så jäkla tråkigt med dom där uttjatade gamla sångerna som man hört sedan 80-talet. Men alltid är det någon kärring som ska ta det man skriver personligt Det är precis sån här attityd som gör forumet sämre. Vilken taskig attityd! Det är lätt att klaga, men frågan är om du själv tänker göra något åt det?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 22, 2008 21:31:40 GMT 1
Någon måste börja...någnon måste ta tag i det. Du verkar vara rätt man för det.
|
|
jimmie
Ungdomslirare
FROZA KHK
|
Post by jimmie on Dec 28, 2008 12:13:00 GMT 1
"Hur jävla roligt skulle det bli med supporterkultur om alla snodde från andra lag?"
haha jag har hört samma melodier på premierleague matcher i England i år som jag hört på khk och även andras sånger. Det är en del av kulturen att använda melodier som redan finns och de flesta redan kan.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 1, 2009 19:49:06 GMT 1
Jag har inga klipp att länka till, men den mest använda sången världen över i olika idrotter måste vara "ååååååhh åh åh åh åhhh" Lite svårt att förklara melodin, men ni kanske fattar ändå vilken jag menar
|
|
jimmie
Ungdomslirare
FROZA KHK
|
Post by jimmie on Jan 3, 2009 11:41:03 GMT 1
har inga klipp men kika på Fulham, var där jag hörde sist, skulle även söka på Tottenham..
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 5, 2009 21:07:49 GMT 1
Ni menar antagligen Seven Nation Army - White Stripes.
|
|