|
Post by kraftwerk on Jan 5, 2009 15:53:49 GMT 1
50 lax!?! Glad att man inte tog hit honom... Finns spelare i elitserien som har 25
|
|
|
Post by mace on Jan 5, 2009 18:08:02 GMT 1
Problemet med Nyköping är att de verkar inte ha lärt sig. Jag menar de åkte ur allsvenskan inför denna säsongen pga dålig ekonomi. Ändå satsar man järnet för att ta sig tillbaka. 6 miljoner i spelarlöner för ett lag i division 1...och ett snitt på 800 st. på hemmamatcherna...Det är inte realistiskt. Tittar man på de senaste 2 säsongerna så har de varit ett lag i "övre" bottenskiktet i allsvenskan. Lite sent påtänkt kanske men de måste ju hålla igen pengarna lite kanske.... Hur vet du att dom har 6 miljoner i spelarlöner?
|
|
|
Post by mace on Jan 21, 2009 10:56:04 GMT 1
Nu måste dom halvera lönerna igen:o
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 21, 2009 15:15:38 GMT 1
50 lax!?! Glad att man inte tog hit honom... Finns spelare i elitserien som har 25 Minimilönen i Elitserien ligger väl på 20-25 papp i månaden, men angående Fahlqvist´s förmodade 50 så är det väl ändå klubbens utgift och inte hans lön! 2 helt skilda saker.... Dessutom hade jag nog hellre sett Johan Skinnars istället för honom.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 21, 2009 15:34:48 GMT 1
Finns spelare i elitserien som har 25 Minimilönen i Elitserien ligger väl på 20-25 papp i månaden, men angående Fahlqvist´s förmodade 50 så är det väl ändå klubbens utgift och inte hans lön! 2 helt skilda saker.... Dessutom hade jag nog hellre sett Johan Skinnars istället för honom. Nja inga spelare som skinnar oss
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 21, 2009 15:36:35 GMT 1
Nu måste dom halvera lönerna igen:o Tungt, men man ska inte glömma att KHK eller KIK som det hette då var i samma sitts för inte allt för många årsedan. Jag förstår att styrelsen tar det försiktigt med pengarna.
|
|
|
Post by Vader on Jan 28, 2009 10:00:21 GMT 1
Problemet med Nyköping är att de verkar inte ha lärt sig. Jag menar de åkte ur allsvenskan inför denna säsongen pga dålig ekonomi. Ändå satsar man järnet för att ta sig tillbaka. 6 miljoner i spelarlöner för ett lag i division 1...och ett snitt på 800 st. på hemmamatcherna...Det är inte realistiskt. Tittar man på de senaste 2 säsongerna så har de varit ett lag i "övre" bottenskiktet i allsvenskan. Lite sent påtänkt kanske men de måste ju hålla igen pengarna lite kanske.... Hur vet du att dom har 6 miljoner i spelarlöner? Tyvärr inte kvar länken till när man intervjuade styrelseorförande i lokal TV:n. Stod även i tidningen vid det aktuella tillfället. KHK har drygt 4 miljoner i spelarlöner, omkostnader och kanslipersonal. Nyköping låg i allsvenskan inför denna säsongen, men tvångsförflyttades ner i ettan. Ändå satsade man extremt vilket säger allt med facit i hand...
|
|