|
Post by wilhelmiii on Jan 12, 2009 0:57:56 GMT 1
Finns det några MMA fans, eller utövare av kampsport här på forumet? Om så är fallet, har ni nån favorit fighter eller organisation? Eller vilken del av MMA föredrar ni, karate, kickboxning, judo, Bjj osv? Skulle vara roligt att höra lite åsikter, för det känns som att intresset för MMA växer snabbt i Sverige.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jan 12, 2009 7:38:07 GMT 1
Nu när inte Pride är kvar längre så får jag nog hålla UFC som den bästa organisationen, Anderson Silva är nog den bästa fightern som går på denna jord just nu (pound 4 pound) tyvärr har jag inte sett så många matcher med Fedor (som verkar vara din favorit) sen UFC köpte Pride så jag vet inte alls vilken form han är i, men han e heltklart en riktigt bra fighter.
Att titta på så föredrar jag nog det stående momentet (vem gillar inte en ordentlig knock out)
i tränings syfte tycker jag nog brottningen är roligast.
|
|
|
Post by wilhelmiii on Jan 12, 2009 19:25:17 GMT 1
Ja Pride dagarna va fina som fan Saknar footstompsen och Soccerkicksen. Jag håller med dig om att Anderson Silva är p4p bästa fightern idag, man kan omöjligt argumentera emot det. Han är väl typ 8-0 i UFC och nästan bara mött toppgubbar. Fedor har inte fightats så mycket senaste två åren, bara mött Tim Sylvia, Matt Lindland, Hong Man Choi, Mark Coleman och vunnit alla såklart , men han är min största favorit och jag anser att han och Anderson är väldigt lika som p4p bästa fighters.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Jan 13, 2009 18:42:02 GMT 1
|
|
|
Post by wilhelmiii on Jan 13, 2009 23:41:50 GMT 1
Bennie: Jag var sjukt nära att köpa biljett och åka över till Irland och titta, men så gick UFC ut med att dom ska komma till Tyskland i juni och köra UFC 99 i Tysland, så det får bli den istället. Men hade ju varit grymt att se Shogun krossa Coleman live
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Jan 14, 2009 7:33:52 GMT 1
Mitt intresse för MMA skall absolut inte anses stort, men med mina osunda sovvanor har detändå blivit att man sett en hel del UFC om nätterna. Vissa matcher kan vara fantastiskt händelserika, och det är ju en fantastiskt publiksport, definitivt. Har alltid gillat Georges St-Pierre.
|
|
|
Post by wilhelmiii on Jan 14, 2009 17:47:47 GMT 1
Tobias: George St-Pierre är grym! Vilken jävla atlet. Missa inte årets match om två veckor då han möter BJ Penn i en titelfight, den kommer bli grym!
|
|