|
Post by taifislife on Jan 12, 2009 10:43:36 GMT 1
Hur står det till med "Det är vi som är..."? Som utomstående uppfattar man situationen som allt annat än "vi".
Den här "slogan" känns rent ut sagt pinsam för er just nu. Det är ju just under lite tuffare perioder en sådan inre kraft ska synas. Istället är det inget annat än kiv och bråk bland supportrar och funktionärer. Det är bussar och matchreferat och allt mellan himmel och jord där pajkastningen är i full gång.
Dessutom (vilket är mycket värre) hängs enskilda spelare ut i forumet och krav på tränarens avgång m.m. Och detta inte endast av en eller två utan rätt många!
Där ser man vad den devisen var värd! Finns inget enklare än att snacka och bre på i medgång. Det är i tider av motgång som vänner prövas. Här ser man tydligt att det inte finns någon verklig hockeykultur hos er. För de "motgångar" ni haft så här långt ät inte ens värt ordet motgång!
Jag kan betona att jag inte skriver detta för att strö salt i sår eller provocera utan helt enkelt för att visa hur svårt det är att nå upp till detta. Men ack så lätt att säga...
|
|
|
Post by HF on Jan 12, 2009 10:52:31 GMT 1
Hur står det till med "Det är vi som är..."? Som utomstående uppfattar man situationen som allt annat än "vi". Den här "slogan" känns rent ut sagt pinsam för er just nu. Det är ju just under lite tuffare perioder en sådan inre kraft ska synas. Istället är det inget annat än kiv och bråk bland supportrar och funktionärer. Det är bussar och matchreferat och allt mellan himmel och jord där pajkastningen är i full gång. Dessutom (vilket är mycket värre) hängs enskilda spelare ut i forumet och krav på tränarens avgång m.m. Och detta inte endast av en eller två utan rätt många! Där ser man vad den devisen var värd! Finns inget enklare än att snacka och bre på i medgång. Det är i tider av motgång som vänner prövas. Här ser man tydligt att det inte finns någon verklig hockeykultur hos er. För de "motgångar" ni haft så här långt ät inte ens värt ordet motgång! Jag kan betona att jag inte skriver detta för att strö salt i sår eller provocera utan helt enkelt för att visa hur svårt det är att nå upp till detta. Men ack så lätt att säga... Ok men jag kommer ihåg för inte så länge sidan när Micke Nilsson inte kunde visa sig inne i Tingsryd, två säsonger sedan. Du glömmer rätt snabbt vad som hände på forum och liknade uppe hos er då. Men det vore konsigt om över 2000 pers skulle ha samma åsikter om allt, sjukt t o m.
|
|
|
Post by dejan on Jan 12, 2009 11:10:03 GMT 1
Hur står det till med "Det är vi som är..."? Som utomstående uppfattar man situationen som allt annat än "vi". Den här "slogan" känns rent ut sagt pinsam för er just nu. Det är ju just under lite tuffare perioder en sådan inre kraft ska synas. Istället är det inget annat än kiv och bråk bland supportrar och funktionärer. Det är bussar och matchreferat och allt mellan himmel och jord där pajkastningen är i full gång. Dessutom (vilket är mycket värre) hängs enskilda spelare ut i forumet och krav på tränarens avgång m.m. Och detta inte endast av en eller två utan rätt många! Där ser man vad den devisen var värd! Finns inget enklare än att snacka och bre på i medgång. Det är i tider av motgång som vänner prövas. Här ser man tydligt att det inte finns någon verklig hockeykultur hos er. För de "motgångar" ni haft så här långt ät inte ens värt ordet motgång! Jag kan betona att jag inte skriver detta för att strö salt i sår eller provocera utan helt enkelt för att visa hur svårt det är att nå upp till detta. Men ack så lätt att säga... Jag blir så jävla trött på detta snack om att det inte finns någon Hockeykultur i Karlskrona. Nu vet inte jag hur gammal du är men hockeyn har funnits i ganska många år här och varje gång klubben har satsat(då KIK nu KHK)så har publiken alltid ställt upp.Det du läser här på forumet visar väl verkligen att folk bryr sig,sen att det ibland går över i ren frustration är väl inte så konstigt när vi har tappat 20år. Men trots allt gnäll så går vi till matcherna och visar vårt stöd. Skulle vara kul hur många tingsrydsbor som kom till era matcher om ni låg där vi ligger nu.
|
|
|
Post by taifislife on Jan 12, 2009 19:23:09 GMT 1
Hur står det till med "Det är vi som är..."? Som utomstående uppfattar man situationen som allt annat än "vi". Den här "slogan" känns rent ut sagt pinsam för er just nu. Det är ju just under lite tuffare perioder en sådan inre kraft ska synas. Istället är det inget annat än kiv och bråk bland supportrar och funktionärer. Det är bussar och matchreferat och allt mellan himmel och jord där pajkastningen är i full gång. Dessutom (vilket är mycket värre) hängs enskilda spelare ut i forumet och krav på tränarens avgång m.m. Och detta inte endast av en eller två utan rätt många! Där ser man vad den devisen var värd! Finns inget enklare än att snacka och bre på i medgång. Det är i tider av motgång som vänner prövas. Här ser man tydligt att det inte finns någon verklig hockeykultur hos er. För de "motgångar" ni haft så här långt ät inte ens värt ordet motgång! Jag kan betona att jag inte skriver detta för att strö salt i sår eller provocera utan helt enkelt för att visa hur svårt det är att nå upp till detta. Men ack så lätt att säga... Jag blir så jävla trött på detta snack om att det inte finns någon Hockeykultur i Karlskrona. Nu vet inte jag hur gammal du är men hockeyn har funnits i ganska många år här och varje gång klubben har satsat(då KIK nu KHK)så har publiken alltid ställt upp.Det du läser här på forumet visar väl verkligen att folk bryr sig,sen att det ibland går över i ren frustration är väl inte så konstigt när vi har tappat 20år. Men trots allt gnäll så går vi till matcherna och visar vårt stöd. Skulle vara kul hur många tingsrydsbor som kom till era matcher om ni låg där vi ligger nu. Förstår att du blir trött på att höra det. Men det ligger mycket i det. Vi kan vända på det och säga såhär (om det gör dig mindre trött): KHK har en taskig kultur! Sen att det är ruskigt tufft att träna Tingsryd vet alla. Inget för veklingar som Micke! Kulturen i Tingsryd är grymt tuff och kunnig. Den som inte har kompetens och presterar blir snabbt genomskådad. Men så har vi inga löjliga deviser som "Det är vi som är.." Det vi är får visa sig av sig själv. Tabellen exempelvis! Sen att vi har "Stolthet, hjärta och tradition" är det ingen som kan ta ifrån oss. PS. Vad i hela friden håller Micke på med nu? Hänger ut truppen offentligt på klubbens egen hemsida (video). Det är INTE särskilt smart enligt mig. UTÅT ska han ALLTID ställa upp på spelarna. Kritik ska ges INÅT med vattentäta skott! Helt ofattbart!!!
|
|
|
Post by Back to Front on Jan 12, 2009 23:40:05 GMT 1
Er Stolhet,Hjärt och Tradition dog med skattefifflet.. Sorry, kan inte låta bli. Det är väl därför NI ligger där ni ligger. Det är ju lätt att leka kung när man inte gör rätt för sig..Desuutom å de klåpigaste sättet!! Ta Allt I Fickan är en skön ramsa!!
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 13, 2009 8:46:17 GMT 1
Jag blir så jävla trött på detta snack om att det inte finns någon Hockeykultur i Karlskrona. Nu vet inte jag hur gammal du är men hockeyn har funnits i ganska många år här och varje gång klubben har satsat(då KIK nu KHK)så har publiken alltid ställt upp.Det du läser här på forumet visar väl verkligen att folk bryr sig,sen att det ibland går över i ren frustration är väl inte så konstigt när vi har tappat 20år. Men trots allt gnäll så går vi till matcherna och visar vårt stöd. Skulle vara kul hur många tingsrydsbor som kom till era matcher om ni låg där vi ligger nu. Förstår att du blir trött på att höra det. Men det ligger mycket i det. Vi kan vända på det och säga såhär (om det gör dig mindre trött): KHK har en taskig kultur! Sen att det är ruskigt tufft att träna Tingsryd vet alla. Inget för veklingar som Micke! Kulturen i Tingsryd är grymt tuff och kunnig. Den som inte har kompetens och presterar blir snabbt genomskådad. Men så har vi inga löjliga deviser som "Det är vi som är.." Det vi är får visa sig av sig själv. Tabellen exempelvis! Sen att vi har "Stolthet, hjärta och tradition" är det ingen som kan ta ifrån oss. PS. Vad i hela friden håller Micke på med nu? Hänger ut truppen offentligt på klubbens egen hemsida (video). Det är INTE särskilt smart enligt mig. UTÅT ska han ALLTID ställa upp på spelarna. Kritik ska ges INÅT med vattentäta skott! Helt ofattbart!!! och med den veke Micke N var ni en match från Allsvenskan ... Hur nära har ni varit de senaste säsongerna annars? Har ni brister i er scouting av tränare?
|
|
wob
Ungdomslirare
|
Post by wob on Jan 13, 2009 17:28:58 GMT 1
Hur står det till med "Det är vi som är..."? Som utomstående uppfattar man situationen som allt annat än "vi". Den här "slogan" känns rent ut sagt pinsam för er just nu. Det är ju just under lite tuffare perioder en sådan inre kraft ska synas. Istället är det inget annat än kiv och bråk bland supportrar och funktionärer. Det är bussar och matchreferat och allt mellan himmel och jord där pajkastningen är i full gång. Dessutom (vilket är mycket värre) hängs enskilda spelare ut i forumet och krav på tränarens avgång m.m. Och detta inte endast av en eller två utan rätt många! Där ser man vad den devisen var värd! Finns inget enklare än att snacka och bre på i medgång. Det är i tider av motgång som vänner prövas. Här ser man tydligt att det inte finns någon verklig hockeykultur hos er. För de "motgångar" ni haft så här långt ät inte ens värt ordet motgång! Jag kan betona att jag inte skriver detta för att strö salt i sår eller provocera utan helt enkelt för att visa hur svårt det är att nå upp till detta. Men ack så lätt att säga... Skönt att folk i alla fall bryr sig om hockeyn i Karlskrona. Gnäll och frustration bevisar att det finns ett intresse.
|
|
|
Post by dejan on Jan 14, 2009 16:35:45 GMT 1
Jag blir så jävla trött på detta snack om att det inte finns någon Hockeykultur i Karlskrona. Nu vet inte jag hur gammal du är men hockeyn har funnits i ganska många år här och varje gång klubben har satsat(då KIK nu KHK)så har publiken alltid ställt upp.Det du läser här på forumet visar väl verkligen att folk bryr sig,sen att det ibland går över i ren frustration är väl inte så konstigt när vi har tappat 20år. Men trots allt gnäll så går vi till matcherna och visar vårt stöd. Skulle vara kul hur många tingsrydsbor som kom till era matcher om ni låg där vi ligger nu. Förstår att du blir trött på att höra det. Men det ligger mycket i det. Vi kan vända på det och säga såhär (om det gör dig mindre trött): KHK har en taskig kultur! Sen att det är ruskigt tufft att träna Tingsryd vet alla. Inget för veklingar som Micke! Kulturen i Tingsryd är grymt tuff och kunnig. Den som inte har kompetens och presterar blir snabbt genomskådad. Men så har vi inga löjliga deviser som "Det är vi som är.." Det vi är får visa sig av sig själv. Tabellen exempelvis! Sen att vi har "Stolthet, hjärta och tradition" är det ingen som kan ta ifrån oss. PS. Vad i hela friden håller Micke på med nu? Hänger ut truppen offentligt på klubbens egen hemsida (video). Det är INTE särskilt smart enligt mig. UTÅT ska han ALLTID ställa upp på spelarna. Kritik ska ges INÅT med vattentäta skott! Helt ofattbart!!! Bara att du startar en tråd på detta forumet visar väl var Hockey kulturen finns Håller med föregående talare stoltheten försvann väl med skattefusket? Däremot är jag imponerad av Tingsryd att ni år efter år lyckas mönstra ett så starkt lag,hatten av. Håller med dig att det Micke gör när han kritiserar sina spelare på det viset är väldigt underligt. Sen tror jag att det är lättare att skapa sammanhållning i en liten ort som Tingsryd jämfört med en lite större ort som Karlskrona. Men "DET ÄR VI SOM ÄR KHK"och det är ni som är dom andra.
|
|