|
Post by sektiong on Nov 28, 2006 15:21:41 GMT 1
I dagsläget så är följande 6 lag i toppen av tabellen: Karlskrona HK Hässleholms HK Kallinge-Ronneby IF HC Dalen Boro-Vetlanda HC Värnamo GIK Men om man tittar på hur dessa är i inbördes möten så ser denna tabell ut enligt följande: Matcher Poäng Karlskrona HK 4 7 Boro-Vetlanda HC 3 5 Hässleholms HK 3 4 Värnamo GIK 5 2 Kallinge-Ronneby IF 2 1 HC Dalen 3 1 Då har alltså Värnamo redan mött alla de andra 5 medans KRIF har 3 "topplag" kvar att möta i de tre sista omgångarna. Osby ligger precis under topp 6 strecket och "skuggar". Dom har dock vunnit mot KRIF, spelat lika mot Boro men förlorat mot HHK, Dalen och Värnamo. Dom har ett topplag kvar att möta och det gör dom i morgon. Hoppas dom fortfarande bara har vunnit 1 match mot de 6 i toppen då.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 28, 2006 15:32:32 GMT 1
I dagsläget så är följande 6 lag i toppen av tabellen: Karlskrona HK Hässleholms HK Kallinge-Ronneby IF HC Dalen Boro-Vetlanda HC Värnamo GIK Men om man tittar på hur dessa är i inbördes möten så ser denna tabell ut enligt följande: Matcher Poäng Karlskrona HK 4 7 Boro-Vetlanda HC 3 5 Hässleholms HK 3 4 Värnamo GIK 5 2 Kallinge-Ronneby IF 2 1 HC Dalen 3 1 Då har alltså Värnamo redan mött alla de andra 5 medans KRIF har 3 "topplag" kvar att möta i de tre sista omgångarna. Osby ligger precis under topp 6 strecket och "skuggar". Dom har dock vunnit mot KRIF, spelat lika mot Boro men förlorat mot HHK, Dalen och Värnamo. Dom har ett topplag kvar att möta och det gör dom i morgon. Hoppas dom fortfarande bara har vunnit 1 match mot de 6 i toppen då. intressant analys. bra jobbat. Men eftersom det bara skiljer 2p från 6.an till 9:an så vore analysen ännu intressantare om man kollade på top9 (även om jag märker att det låter illa med att kalla 9:an toplag) Men det vore mer relevant
|
|
|
Post by sektiong on Nov 28, 2006 15:36:52 GMT 1
Det enda laget jag kan se som hot underifrån är Osby. Men man vet ju aldrig. Jag kan göra om detta när halva serien är spelad då är den väl mer relevant. Även om lagen kan förstärka fram till siste januari och mycket kan hända.
|
|
|
Post by HF on Nov 28, 2006 21:40:37 GMT 1
Jag tror Mjölby hade hamnat högre upp än vissa lag. Kan du inte göra en sammanställning över Mjölbys poäng mot de 6 topplagen?
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 28, 2006 22:04:59 GMT 1
Jag tror Mjölby hade hamnat högre upp än vissa lag. Kan du inte göra en sammanställning över Mjölbys poäng mot de 6 topplagen? Jag tror Mjölby kommer att gå till playoff.
|
|
|
Post by sektiong on Nov 29, 2006 7:58:20 GMT 1
Jag gör en nyare version när serien vänder. Då tar jag med alla topplag + dom intressanta vid strecket.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 29, 2006 8:37:45 GMT 1
Jag gör en nyare version när serien vänder. Då tar jag med alla topplag + dom intressanta vid strecket. Om nu Kalmar kommit igång så blir snart hela serien inblandad
|
|
|
Post by HF on Nov 29, 2006 12:49:56 GMT 1
Mjölby har 6 poäng efter vinster mot HHK, Boro och Dalen.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 29, 2006 13:03:59 GMT 1
Mjölby har 6 poäng efter vinster mot HHK, Boro och Dalen. Är inte KHK ett topplag ? Men jag förstår vad du menar nämligen, som du sa innan matchen mot KHK, att Mjölby spelar bra mot bra lag. Ser ut att stämma bra. De kanske är som bäst när de slipper föra matcherna ?
|
|
|
Post by dragskott on Dec 4, 2006 13:45:36 GMT 1
Är det någon som vet hur "kval/playoff" spelas?
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 4, 2006 15:56:18 GMT 1
Är det någon som vet hur "kval/playoff" spelas? Ja
|
|
|
Post by sektiong on Dec 4, 2006 16:02:59 GMT 1
Jag gör en nyare version när serien vänder. Då tar jag med alla topplag + dom intressanta vid strecket. Om nu Kalmar kommit igång så blir snart hela serien inblandad Jag har många olika exceldokument nu. Nu är ju då OSBY helt plötsligt på 6:e plats. Tätt följd av Boro och Mjölby. Om dom håller på och pendla så här så blir det mycket att göra på jobbet på torsdag morgon Hoppas inte chefen hittar mina exceldokument.
|
|
|
Post by dragskott on Dec 4, 2006 16:18:41 GMT 1
Det är ju också ett svar.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 4, 2006 16:23:00 GMT 1
Spelprogrammet finns på förbundet sida nånstans. Men jag fördrar att fördjupa mig i detta OM/NÄR KHK är klart för playoff
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 4, 2006 16:23:40 GMT 1
|
|