|
Post by Sir Ironpants on Dec 5, 2006 13:24:48 GMT 1
Citerat från gårdagens sydöstran:
"vad sydöstransporten erfar är det till början ett sexsiffrigt belopp det rör sig om."
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 5, 2006 13:42:45 GMT 1
Så man ska sälja sin själ då? Jag tycker nog att det ser lite dumt ut när ni klagar på att det ska bli jippon hit och cirkus dit när ni bara vill kolla på hockey. Inse en sak, och gör det snabbt. Ni har fått en sponsor i absolut värlsdsklass och detta till en hockeyklubb som är nya i Div 2 och håller till en väldigt liten stad i södra Sverige. Ni fått en möjlighet här som många klubbar "i samtliga divisioner" säkert hade gjort vad som helst för att få. Ni syns med och får en av världens största varumärken med er. Om folk sen tycker att man säljer sin själ och allt möjligt, får ju vara upp till var och en, men den som tror att man kan få en hockeyklubb i absoluta eliten (dit khk vill) utan att sälja sig, får nog verkligen tänka om. ett stort GRATTIS till KHK som har fått den här möjligheten Instämmer, tror det är världens chans för KHK.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 5, 2006 13:59:22 GMT 1
Citerat från gårdagens sydöstran: "vad sydöstransporten erfar är det till början ett sexsiffrigt belopp det rör sig om." Låter bra men jag vill se det först innan jag tror på tidningarna!
|
|
|
Post by HF on Dec 5, 2006 20:02:13 GMT 1
Citerat från gårdagens sydöstran: "vad sydöstransporten erfar är det till början ett sexsiffrigt belopp det rör sig om." Låter bra men jag vill se det först innan jag tror på tidningarna! Har idag fått mycket info om detta och det kommer bli mycket jobb för khk och förhoppningsvis bra förtjänst, men än så länge är det inte några jättepengar. Sen är det den svenska agenturen som sponsrar inte själva disney.
|
|
|
Post by HF on Dec 5, 2006 20:03:32 GMT 1
Vad jag menar med att sälja sin själ är att man byter klubbfärger för att ett företag vill. Självklart är det jättepositivt att företag vill sponsra KHK!
|
|
|
Post by neverendingstory on Dec 5, 2006 20:43:02 GMT 1
Spännande, KHK och Disney i samarbete. Jag tror vi i publiken kommer att få se många förändringar när det gäller exponering av företag. Har man ambitioner att gå uppåt i seriesystemet så behöver man ha en stabil ekonomi för att inte komma i ett fritt fall i nästa läge. För min del så finns klubbens själ i kommunikationen och känslan mellan supportrarna, spelarna, klubben och att man trivs ihop. Om saker ändras i framtiden och det innebär att vi säkerställer framtiden så är det OK med mig och själen det är vi som håller på KHK och inget annat. Vad jag menar med att sälja sin själ är att man byter klubbfärger för att ett företag vill. Självklart är det jättepositivt att företag vill sponsra KHK!
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 6, 2006 10:46:44 GMT 1
Vad jag menar med att sälja sin själ är att man byter klubbfärger för att ett företag vill. Självklart är det jättepositivt att företag vill sponsra KHK! Jag vill helst att KHK spelar i de färger de har idag. Men skulle ett en tung o långsiktig komma in så får man nog tyvärr anpassa även finkostymen
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 6, 2006 12:28:14 GMT 1
Japp. en bit in på 70-talet så slet KIK på sig svart/orange (i stället för vit med lite grönt) då dynapac blev storsponsor. Sålde man sin själ då? Eller var det då man fick en?
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 6, 2006 14:00:51 GMT 1
Japp. en bit in på 70-talet så slet KIK på sig svart/orange (i stället för vit med lite grönt) då dynapac blev storsponsor. Sålde man sin själ då? Eller var det då man fick en? Tänkvärda ord
|
|
|
Post by dragskott on Dec 6, 2006 14:30:33 GMT 1
Japp. en bit in på 70-talet så slet KIK på sig svart/orange (i stället för vit med lite grönt) då dynapac blev storsponsor. Sålde man sin själ då? Eller var det då man fick en? Vad det inte MarF före Dynapac (svart,orange med lite turkos)?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Dec 6, 2006 15:36:06 GMT 1
MarF kom efter, då tillkom vitt och lite blått samt att den oranga kulören blev ljusare...
|
|
|
Post by HF on Dec 6, 2006 18:09:03 GMT 1
Det fulaste ställ KIK/khk haft är det ljusblåa. Ett av de snyggaste är flyerströjorna ca 93-95.
|
|
|
Post by HF on Dec 6, 2006 18:10:03 GMT 1
Vi fick ju röda från Bilsport på 90 talet.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 6, 2006 23:26:18 GMT 1
Det fulaste ställ KIK/khk haft är det ljusblåa. Ett av de snyggaste är flyerströjorna ca 93-95. Flyerströjorna minns jag ej. Hur såg de ut ?
|
|
|
Post by HF on Dec 7, 2006 18:32:27 GMT 1
|
|