|
Post by Ragulin on Mar 4, 2009 11:10:34 GMT 1
Spännande med silly season med spelare men även om vad som kommer hända med KHK:s organisation. Det blir säkert en del förändringar.
Fortsätter Micke? Ska Tobbe vara sportchef? Niklas??? Bävern, fortsatt marknad eller andra och utökade uppdrag? Nya anställningar?
|
|
nellie
Ungdomslirare
Hockeymamma
|
Post by nellie on Mar 4, 2009 11:19:42 GMT 1
Jaaaa, det behövs absolut satsas på kompetent personal på kansliet. Vill man nå bra resultat kan man inte bara lita på frivillig hjälp som jobbar ideelt. Man måste anställa folk som har som yrke att 100% -igt jobba för KHK som förening. Då kommer man garanterat se bättre resultat och få bättre ordning på vissa saker som i dagsläget inte riktigt funkar. Tror dessutom att detta är jätteviktigt om man vill fortsätta klättra uppåt med a-laget och föreningen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 4, 2009 11:28:56 GMT 1
Helt klart måste vi ju kunna komma upp i omsättning som "skogslagen" i allsvenskan!? Det är personer som klarar detta som styrelsen måste hitta! Telenor...återigen...är deras pengar bara en "piss i Nilen"? De borde vara intresserade av att få upp oss i allsvenskan...i och med Telenor Arena t ex!? Inget folk från dom I styrelsen?
|
|
|
Post by Vader on Mar 4, 2009 11:52:07 GMT 1
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Mar 4, 2009 12:15:06 GMT 1
OT, men det har diskuterats tidigare i tråden och känner för att spinna vidare på det! Det snackas mycket om återväxt och att vi inte har tillräckligt mycket spelare underifrån (läs juniorer) som kan vara med och fajtas om platser i A-laget. Har sagt det i minst tre år nu att vi måste få till ett renodlat hockeygymnasium på rosenholm så att vi, precis som andra klubbar, kan plocka guldkorn från hela sverige när de är 15-16 år. Det finns inte många platser i sverige som har de utvecklingsmöjligheter som Rosenholm har. Allt finns ju där!! KHK fick pengar till ungdomsverksamheten från Telenor om jag inte missminner mig. Hur används pengarna?? Jag vet att man måste få upp J20 i minst Elit innan man kan skapa ett sådant gymnasium men vad jag hört så är det ingen satsning klubben spenderar speciellt mycket tid på...Skåres spelare är fostrade på Färjestads gymnasie...det säger det mesta!! En av anledningarna till att vi inte har speciellt mycket bra spelare som kommer underifrån är ju just den att de går till andra lag och deras skolor för att den möjligheten inte finns här. När ska det bli ändring på det?? Måste ske snart...vi har mycket ungdomar i klubben, och vi vill inte att de skall gå till andra lag!! Vi måste ta tillvara på vår egen potential, inte bjuda ut den gratis till alla andra!!!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 4, 2009 12:39:24 GMT 1
Om nu ryktet om Simon Skoog stämmer. Att han eventuellt skulle ha fört en dialog med KHK ang kontrakt 09/10, hur kommer ett mottagande vara för honom i TAK isf. Inga applåder från mig i alla fall! Vad säger ni? Nej, jag håller med, låt oss värva gamla div2 spelare till nästa säsong också. Lite mer serriöst dock, så kommer alla som kommer till KHK bli välkomnade.. och skulle Simon komma.. då hade jag applåderat av mig händerna
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 4, 2009 12:55:07 GMT 1
KHK fick pengar till ungdomsverksamheten från Telenor om jag inte missminner mig. Hur används pengarna?? Jag vet att man måste få upp J20 i minst Elit innan man kan skapa ett sådant gymnasium men vad jag hört så är det ingen satsning klubben spenderar speciellt mycket tid på...Skåres spelare är fostrade på Färjestads gymnasie...det säger det mesta!! Har för mig att en del av de pengar från Telenor gick till att anställa Lars Lönqvist. www.sydostran.se/index.54843---1.html
|
|
Wagnborg
Ungdomslirare
Tj?nstebil...
|
Post by Wagnborg on Mar 4, 2009 12:57:28 GMT 1
KHK fick pengar till ungdomsverksamheten från Telenor om jag inte missminner mig. Hur används pengarna?? Jag vet att man måste få upp J20 i minst Elit innan man kan skapa ett sådant gymnasium men vad jag hört så är det ingen satsning klubben spenderar speciellt mycket tid på...Skåres spelare är fostrade på Färjestads gymnasie...det säger det mesta!! Har för mig att en del av de pengar från Telenor gick till att anställa Lars Lönqvist. www.sydostran.se/index.54843---1.htmlSom i sin tur tränar KRIF...utbytesprogram??
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 4, 2009 12:58:45 GMT 1
KHK fick pengar till ungdomsverksamheten från Telenor om jag inte missminner mig. Hur används pengarna?? Jag vet att man måste få upp J20 i minst Elit innan man kan skapa ett sådant gymnasium men vad jag hört så är det ingen satsning klubben spenderar speciellt mycket tid på...Skåres spelare är fostrade på Färjestads gymnasie...det säger det mesta!! Har för mig att en del av de pengar från Telenor gick till att anställa Lars Lönqvist. www.sydostran.se/index.54843---1.htmlVem har tagit över Lars jobb efter det att han försvann, eller är han kvar? Blir detta en Tobbe uppgift kombinerat med andratränar uppgiften?
|
|
|
Post by khkallvenskan on Mar 4, 2009 14:38:26 GMT 1
Har faktiskt snackat med en spelar - de som tjänar mest tjänar 12 000kr/m (sen ska skatt dras av på det) - alltså inte några summor man klarar sig på om man har lght eller hus + familj som en del har. Så tror inte att vi har spelare som "bara kan spela" utan jobb bredvid - tyvärr, kan man väl säga. Isf hade vi haft piggare OCH vassare spelare att ta till.
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 4, 2009 14:46:26 GMT 1
Man får inte glömma att KHK låg i div3 för 4 årsedan. KHK/KIK hade några hundår där vi inte ens hade något j-lag. Våra junisar spelade i krif:s juniorlag. Skörden av de bra åren vi har nu kommer med tiden.
Tänk vad alla glömmer bakgrunden så fort det börja gå lite bra, vi är fortfarande en ung förening i elithockeyn. Allt tar sin tid. Att jämföra oss med FBK fungera ju självklart inte.
|
|
|
Post by mace on Mar 4, 2009 14:48:38 GMT 1
Har faktiskt snackat med en spelar - de som tjänar mest tjänar 12 000kr/m (sen ska skatt dras av på det) - alltså inte några summor man klarar sig på om man har lght eller hus + familj som en del har. Så tror inte att vi har spelare som "bara kan spela" utan jobb bredvid - tyvärr, kan man väl säga. Isf hade vi haft piggare OCH vassare spelare att ta till. Vad jag har hört så har Arto 30 000 kr/månaden och Pontus 15 000 kr/månaden. Atte är väl heltid så han har väl ganska mycket då med.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Mar 4, 2009 15:08:53 GMT 1
Har faktiskt snackat med en spelar - de som tjänar mest tjänar 12 000kr/m (sen ska skatt dras av på det) - alltså inte några summor man klarar sig på om man har lght eller hus + familj som en del har. Så tror inte att vi har spelare som "bara kan spela" utan jobb bredvid - tyvärr, kan man väl säga. Isf hade vi haft piggare OCH vassare spelare att ta till. Om du dubblar den lönen så ligger du nära vad de bäst betalda i laget har!
|
|
nallen
Nybörjare
De ?r vi som ?r KHK
|
Post by nallen on Mar 4, 2009 15:23:52 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 4, 2009 15:34:22 GMT 1
Har faktiskt snackat med en spelar - de som tjänar mest tjänar 12 000kr/m (sen ska skatt dras av på det) - alltså inte några summor man klarar sig på om man har lght eller hus + familj som en del har. Så tror inte att vi har spelare som "bara kan spela" utan jobb bredvid - tyvärr, kan man väl säga. Isf hade vi haft piggare OCH vassare spelare att ta till. Om du dubblar den lönen så ligger du nära vad de bäst betalda i laget har! Precis, 12000 kr har nog en del men långt ifrån alla.
|
|