|
Post by Back to Front on Mar 3, 2009 22:51:55 GMT 1
Min plats blir till salu!!! Mitt på B.. Ingen skymd sikt! Bara Pengar ... Inget hj...
|
|
|
Post by khkallvenskan on Mar 3, 2009 22:55:31 GMT 1
Henning måste stanna, ingen lätt pjäs att ersätta, väldigt hög nivå hela tiden, gör sällan eller aldrig en dålig match. Oj, oj, oj - Håller fullständigt med - #52 - den enda spelaren som ALDRIG gör en dålig match och visar på rutin och nerver. Har hört att han stannar om det funkar med jobb och familj. Hur mkt har dem i lön? Kan inte vara lätt med fulltidsjobb o typ 50% i hockeyn? #87är en långsatsning - Ottinger och J Svensson likaså. Behåll de m kvalité som tänker stanna i "staun". Både kvalité och ekonomi i det tänkandet.
|
|
|
Post by Vader on Mar 3, 2009 23:09:51 GMT 1
En annan trevlig liten värvning som man inte tackat nej till... Kan inte Tobbe fixa det sociala för hans flickvän och se till att han får den utbildning han vill ha www.eliteprospects.com/player.php?player=7507[glow=red,2,300]Förstacentern lämnar Oskarshamn [/glow]Oskarshamn drabbas av ett avbräck till kommande säsong. Lagets förstacenter Eetu Qvist har bestämt sig för att lämna klubben efter två produktiva säsonger i Småland. Den främsta anledningen till att han lämnar klubben är att hans sambo inte har lyckats hitta något jobb på orten. - Personligen har det fungerat socialt för mej i Oskarshamn så det blir lite konstigt och jobbigt att flytta härifrån imorgon. Jag har trivts bra, säger 25-åringen till nyheterna.net.
Någon ny klubb har han inte gjort klart med, i stället funderar han på att sätta sig i skolbänken och plugga ekonomi och marknadsföring. - Jag vet inte om det blir i Sverige eller Finland eller om jag rent av satsar för fullt på en utbildning, säger Eetu Qvist.
Under sina två säsonger i allsvenskan har den före detta KalPa-spelaren gjort 80 poäng (19+61) på 80 matcher för Oskarshamn.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 3, 2009 23:13:43 GMT 1
Maila detta till Tobbe!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 3, 2009 23:21:46 GMT 1
Absolut...Kolla på TAIF som investerat smart i flera J-20 spelare Här kommer du nära något. TAIF har i år haft ett huvudmål som till och med Tisell har propsat hårt för: Att få upp sitt J20 i Superelit, något man ser som en nödvändighet för att juniorerna inte ska få för stort steg in i A-truppen (med den målsättning man har för den). Nu är man nära detta efter att J20 har vunnit sin serie i J20 Elit stort. I KHK spelar våra J20 i div2, det är ett mycket större problem än de flesta tycks tro. Vi får helt enkelt ingen egen återväxt, och de duktiga juniorämnen vi har får inte chansen att utvecklas genom tuffare och bättre motstånd. För den som undrar: TAIFs J18 spelar i Elit (högsta serien) och missade i år Allsvenskan efter jul efter att ha varit där tre år i rad. Vi behöver en kraftsamling på J-sidan, och säkert även där hjälp utifrån.
|
|
|
Post by mindriot on Mar 4, 2009 6:24:42 GMT 1
Absolut...Kolla på TAIF som investerat smart i flera J-20 spelare Här kommer du nära något. TAIF har i år haft ett huvudmål som till och med Tisell har propsat hårt för: Att få upp sitt J20 i Superelit, något man ser som en nödvändighet för att juniorerna inte ska få för stort steg in i A-truppen (med den målsättning man har för den). Nu är man nära detta efter att J20 har vunnit sin serie i J20 Elit stort. I KHK spelar våra J20 i div2, det är ett mycket större problem än de flesta tycks tro. Vi får helt enkelt ingen egen återväxt, och de duktiga juniorämnen vi har får inte chansen att utvecklas genom tuffare och bättre motstånd. För den som undrar: TAIFs J18 spelar i Elit (högsta serien) och missade i år Allsvenskan efter jul efter att ha varit där tre år i rad. Vi behöver en kraftsamling på J-sidan, och säkert även där hjälp utifrån. Ja detta har jag länge funderat på. Vår nuvarande junior verksamhet är under all kritik. Vi har en arena och en kommunstorlek som hade kunnat fixa ett grymt bra hockeygymnasium. Lägg in massa resuser här! Ta hit de bästa tränarna! Låt a-laget ligga på is i div 1 under ett par säsonger för att stenhårt satsa på j18 och j20. För att KHK skall kunna klättra uppåt så behöver vi ett junior lag som ligger i dessa divisioner. Eller börja ett nära samarbete med KRIF som blir ett farmarlag till KHK ala Färjestad. Men då gäller det att KRIF minst spelar i ettan!
|
|
|
Post by HF on Mar 4, 2009 7:44:50 GMT 1
Undrar jag om det inte kommer några nya juniorer till nästa säsong...
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 4, 2009 8:01:18 GMT 1
Absolut...Kolla på TAIF som investerat smart i flera J-20 spelare Här kommer du nära något. TAIF har i år haft ett huvudmål som till och med Tisell har propsat hårt för: Att få upp sitt J20 i Superelit, något man ser som en nödvändighet för att juniorerna inte ska få för stort steg in i A-truppen (med den målsättning man har för den). Nu är man nära detta efter att J20 har vunnit sin serie i J20 Elit stort. I KHK spelar våra J20 i div2, det är ett mycket större problem än de flesta tycks tro. Vi får helt enkelt ingen egen återväxt, och de duktiga juniorämnen vi har får inte chansen att utvecklas genom tuffare och bättre motstånd. För den som undrar: TAIFs J18 spelar i Elit (högsta serien) och missade i år Allsvenskan efter jul efter att ha varit där tre år i rad. Vi behöver en kraftsamling på J-sidan, och säkert även där hjälp utifrån. Finns det inge egna spelare så finns det inte. Ska man trolla fram junisar??
|
|
|
Post by Vader on Mar 4, 2009 8:24:22 GMT 1
Här kommer du nära något. TAIF har i år haft ett huvudmål som till och med Tisell har propsat hårt för: Att få upp sitt J20 i Superelit, något man ser som en nödvändighet för att juniorerna inte ska få för stort steg in i A-truppen (med den målsättning man har för den). Nu är man nära detta efter att J20 har vunnit sin serie i J20 Elit stort. I KHK spelar våra J20 i div2, det är ett mycket större problem än de flesta tycks tro. Vi får helt enkelt ingen egen återväxt, och de duktiga juniorämnen vi har får inte chansen att utvecklas genom tuffare och bättre motstånd. För den som undrar: TAIFs J18 spelar i Elit (högsta serien) och missade i år Allsvenskan efter jul efter att ha varit där tre år i rad. Vi behöver en kraftsamling på J-sidan, och säkert även där hjälp utifrån. Jg håller med dig...man kan inte trolla med knäna. Däremot så måste man nog försöka locka till sig junisar från andra städer till hockeygymnasiet och verkligen marknadsföra detta som ett hockeygymnasie vilket jag inbillar att man inte gjort Finns det inge egna spelare så finns det inte. Ska man trolla fram junisar??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 4, 2009 9:17:32 GMT 1
Min plats blir till salu!!! Mitt på B.. Ingen skymd sikt! Bara Pengar ... Inget hj... NEEEEJJJ!!! Nu låter du som en bitter TAIFare eller OIKare!!
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 4, 2009 9:20:28 GMT 1
En annan trevlig liten värvning som man inte tackat nej till... Kan inte Tobbe fixa det sociala för hans flickvän och se till att han får den utbildning han vill ha www.eliteprospects.com/player.php?player=7507[glow=red,2,300]Förstacentern lämnar Oskarshamn [/glow]Oskarshamn drabbas av ett avbräck till kommande säsong. Lagets förstacenter Eetu Qvist har bestämt sig för att lämna klubben efter två produktiva säsonger i Småland. Den främsta anledningen till att han lämnar klubben är att hans sambo inte har lyckats hitta något jobb på orten. - Personligen har det fungerat socialt för mej i Oskarshamn så det blir lite konstigt och jobbigt att flytta härifrån imorgon. Jag har trivts bra, säger 25-åringen till nyheterna.net.
Någon ny klubb har han inte gjort klart med, i stället funderar han på att sätta sig i skolbänken och plugga ekonomi och marknadsföring. - Jag vet inte om det blir i Sverige eller Finland eller om jag rent av satsar för fullt på en utbildning, säger Eetu Qvist.
Under sina två säsonger i allsvenskan har den före detta KalPa-spelaren gjort 80 poäng (19+61) på 80 matcher för Oskarshamn. Eetu är en riktigt skicklig spelare, grym blick i passningsspelet.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 4, 2009 10:08:50 GMT 1
Här kommer du nära något. TAIF har i år haft ett huvudmål som till och med Tisell har propsat hårt för: Att få upp sitt J20 i Superelit, något man ser som en nödvändighet för att juniorerna inte ska få för stort steg in i A-truppen (med den målsättning man har för den). Nu är man nära detta efter att J20 har vunnit sin serie i J20 Elit stort. I KHK spelar våra J20 i div2, det är ett mycket större problem än de flesta tycks tro. Vi får helt enkelt ingen egen återväxt, och de duktiga juniorämnen vi har får inte chansen att utvecklas genom tuffare och bättre motstånd. För den som undrar: TAIFs J18 spelar i Elit (högsta serien) och missade i år Allsvenskan efter jul efter att ha varit där tre år i rad. Vi behöver en kraftsamling på J-sidan, och säkert även där hjälp utifrån. Ja detta har jag länge funderat på. Vår nuvarande junior verksamhet är under all kritik. Vi har en arena och en kommunstorlek som hade kunnat fixa ett grymt bra hockeygymnasium. Lägg in massa resuser här! Ta hit de bästa tränarna! Låt a-laget ligga på is i div 1 under ett par säsonger för att stenhårt satsa på j18 och j20. För att KHK skall kunna klättra uppåt så behöver vi ett junior lag som ligger i dessa divisioner. Eller börja ett nära samarbete med KRIF som blir ett farmarlag till KHK ala Färjestad. Men då gäller det att KRIF minst spelar i ettan! Låter man "a-laget ligga på is i div 1 under ett par säsonger" så kommer intresset för KHK att sjukna. A-laget är KHK´s flaggskepp och måste konstant var intressant att gå och titta på annars blir det tomt på läktarna.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 4, 2009 10:19:46 GMT 1
Ja detta har jag länge funderat på. Vår nuvarande junior verksamhet är under all kritik. Vi har en arena och en kommunstorlek som hade kunnat fixa ett grymt bra hockeygymnasium. Lägg in massa resuser här! Ta hit de bästa tränarna! Låt a-laget ligga på is i div 1 under ett par säsonger för att stenhårt satsa på j18 och j20. För att KHK skall kunna klättra uppåt så behöver vi ett junior lag som ligger i dessa divisioner. Eller börja ett nära samarbete med KRIF som blir ett farmarlag till KHK ala Färjestad. Men då gäller det att KRIF minst spelar i ettan! Låter man "a-laget ligga på is i div 1 under ett par säsonger" så kommer intresset för KHK att sjukna. A-laget är KHK´s flaggskepp och måste konstant var intressant att gå och titta på annars blir det tomt på läktarna. Just det! A-lagsverksamheten får aldrig begränsas. Men man måste lik väl satsa på att få upp juniorerna i ELIT.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 4, 2009 10:21:51 GMT 1
Det mest pinsamma i KHK är att man inte ens har två juniorlag. Man har spelare som kör i både J18 och J20. Blandar och ger. Klart som fan man inte får ordning på nåt av lagen då?
Man tränar juniorer blandat.
Nej, bygg upp ett renodlat J18 och ett renodlat J20 med separata ledarstaber och tränare. Måste fan bli lite ordning där nu!
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 4, 2009 10:51:20 GMT 1
Det mest pinsamma i KHK är att man inte ens har två juniorlag. Man har spelare som kör i både J18 och J20. Blandar och ger. Klart som fan man inte får ordning på nåt av lagen då? Man tränar juniorer blandat. Nej, bygg upp ett renodlat J18 och ett renodlat J20 med separata ledarstaber och tränare. Måste fan bli lite ordning där nu! ;D ;D ;D
|
|