|
Post by Joewson on Mar 2, 2009 22:34:10 GMT 1
Löwdahl är Örebro trogen. Har familj där uppe. Han kommer inte! Han skulle ju tydligen förhandlat med KHK inför säsongen. men det vad väl för att få upp sin egna lön då som det också ryktades om? Nja jag vill nog inte skriva av Löwdahl pga hans familjesituation i sådana fall borde inte Patrik Lindfors kommit till KHK. Ser inget hinder mer än att han kostar $. Kolla hur många klubbar Lindfors har spelat för och jämför det med Löwdahl? Löwdahl: www.eliteprospects.com/player.php?player=810Lindfors: www.eliteprospects.com/player.php?player=862
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 2, 2009 22:35:54 GMT 1
Ska vi ta oss längre än till playoff2 så ska 30% av dagens trupp bytas ut mot bättre spelare. Så enkelt är det. 'Låt det kosta nu. Nu eller aldrig! Har du inte lärt dig någonting under "KIK" tiden. "Låt det kosta nu. Nu eller aldrig" Hoppas verkeligen du skämtar! Det är svårt att bygga upp en bra ekonomi, bra mycket lättare att rasera den! Nej ok. Vi vet ju alla att pengar på banken ger många poäng i tabellen och ger automatisk kvalificering till kvalserie. har man riktigt mycket pengar på bankkontot så kan man nog deala till sig en plats i allsvenskan direkt. Hoppas du blir sportchef i KHK.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 2, 2009 22:45:59 GMT 1
Har du inte lärt dig någonting under "KIK" tiden. "Låt det kosta nu. Nu eller aldrig" Hoppas verkeligen du skämtar! Det är svårt att bygga upp en bra ekonomi, bra mycket lättare att rasera den! Nej ok. Vi vet ju alla att pengar på banken ger många poäng i tabellen och ger automatisk kvalificering till kvalserie. har man riktigt mycket pengar på bankkontot så kan man nog deala till sig en plats i allsvenskan direkt. Hoppas du blir sportchef i KHK. Nej ok. Vi vet ju alla att en dyr spelartrupp ger många poäng i tabellen och en automatisk kvalificering till kvalserien. Hoppas du blir sportchef i KHK.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 2, 2009 22:50:24 GMT 1
Nej ok. Vi vet ju alla att pengar på banken ger många poäng i tabellen och ger automatisk kvalificering till kvalserie. har man riktigt mycket pengar på bankkontot så kan man nog deala till sig en plats i allsvenskan direkt. Hoppas du blir sportchef i KHK. Nej ok. Vi vet ju alla att en dyr spelartrupp ger många poäng i tabellen och en automatisk kvalificering till kvalserien. Hoppas du blir sportchef i KHK. Helt rätt. Sannolikheten att en dyr spelartrupp ger mer poäng än en snålvärvad B-trupp borde vara sisådär 200% större. Fan, du borde kunna bli sportchef i KHK.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 2, 2009 22:58:09 GMT 1
Nej ok. Vi vet ju alla att en dyr spelartrupp ger många poäng i tabellen och en automatisk kvalificering till kvalserien. Hoppas du blir sportchef i KHK. Helt rätt. Sannolikheten att en dyr spelartrupp ger mer poäng än en snålvärvad B-trupp borde vara sisådär 200% större. Fan, du borde kunna bli sportchef i KHK. Får jag ge mig in i er gyttjeduell? Då ställer jag mig lite på Lukas sida av mittlinjen. Vi ska inte se pengarna brinna upp i ett stort fyrverkeri som kanske inte ens når rätt höjd, för att sedan inse att vi är panka och tillbaka på ruta ett. Sedan menar inte Lukas att vi inte ska stärka upp laget. Ni har rätt båda... fast mest Lukas
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2009 22:58:31 GMT 1
;D
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 2, 2009 22:59:41 GMT 1
Helt rätt. Sannolikheten att en dyr spelartrupp ger mer poäng än en snålvärvad B-trupp borde vara sisådär 200% större. Fan, du borde kunna bli sportchef i KHK. Får jag ge mig in i er gyttjeduell? Då ställer jag mig lite på Lukas sida av mittlinjen. Vi ska inte se pengarna brinna upp i ett stort fyrverkeri som kanske inte ens når rätt höjd, för att sedan inse att vi är panka och tillbaka på ruta ett. Sedan menar inte Lukas att vi inte ska stärka upp laget. Ni har rätt båda... fast mest Lukas ...och PS: Jag ser hellre att Tobbe stannar än någon av er på posten. Inget illa ment...
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 2, 2009 23:01:18 GMT 1
Nej ok. Vi vet ju alla att en dyr spelartrupp ger många poäng i tabellen och en automatisk kvalificering till kvalserien. Hoppas du blir sportchef i KHK. Helt rätt. Sannolikheten att en dyr spelartrupp ger mer poäng än en snålvärvad B-trupp borde vara sisådär 200% större. Fan, du borde kunna bli sportchef i KHK. Alltså, vi får väl gärna ha en "dyr" spelartrupp. Men jag vill ju inte leva efter devisen "satsa nu eller aldrig" Jag vill ju inte ha hit Kjell Bergsten igen om man säger så. Då hade jag åtmindstone sluppit vara arbetslös och du hade fått dragits med bröderna lokatt i laget.
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 2, 2009 23:02:48 GMT 1
Det var politiskt korrekt hockeyfarsan.
Det jag menar är att jag vill se en stor satsning för att kunna ha chans mot Allsvenskan.
jag vill inte att KHK blir ett nytt OIK som inte har ambitioner varken uppåt eller neråt. Att vara "nöjda" med att ligga i ettan är så jäkla tråkigt så man kan spy.
KHK har alla förutsättningar att bli ett etaböerat Allsvenskt lag! Men.
Man måste satsa för att vinna. Ingen blir glad över ett samla pengar på hög och snikvärva istället. Inte publik, inte sponsorer.
Jag vill se "lirare" i KHK som skulle kunna bjuda på hockeyshow i var och varannan match. Sådana spelare betalar sig ofta själv genom ökat publikintresse.
Självklart ska man inte förköpa sig eller bränna allt på ett kort. Men satsa hårdare än man gjort tidigare.
Fråga vilken företagare som helst. Våga vinna genom att satsa på investeringar!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 2, 2009 23:09:16 GMT 1
Det var politiskt korrekt hockeyfarsan. Det jag menar är att jag vill se en stor satsning för att kunna ha chans mot Allsvenskan. Man måste satsa för att vinna. Ingen blir glad över ett samla pengar på hög och snikvärva istället. Inte publik, inte sponsorer. Jag vill se "lirare" i KHK som skulle kunna bjuda på hockeyshow i var och varannan match. Sådana spelare betalar sig ofta själv genom ökat publikintresse. Självklart ska man inte förköpa sig eller bränna allt på ett kort. Men satsa hårdare än man gjort tidigare. Fråga vilken företagare som helst. Våga vinna genom att satsa på investeringar! Där håller jag helt med! Amen. Tror Lukas och du är ganska överens också. Ska bli spännande att följa silly här när det tar sig på allvar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2009 23:10:11 GMT 1
Som vanligt håller jag med "Big Red Machine"... Hur mycket pengar har inte Pontus inbringat? Det är spelare på denna nivå som ger intresse och intäkter! Dags att ha minst två spelare a la McLeod and Prez!! Dags att bjuda TAK-publiken på artisteri och inte bara kämpaspel runt sargen!
|
|
|
Post by Jason on Mar 2, 2009 23:11:47 GMT 1
Först och främst är det en speciell position som ska justeras...
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 2, 2009 23:12:26 GMT 1
Skandalspelare mao. Nej Tack!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 2, 2009 23:13:54 GMT 1
Cal, är du inte medveten om hur många rondeller det finns i denna stan?
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 2, 2009 23:14:21 GMT 1
Skandalspelare mao. Nej Tack! Nej vi tar som vanligt några gamla avdankade tjockisar från Mörrum och sen nån comeback från TAIF. Ladden kan säker Tobbe övertala om KRIF åker ner i trean. Det blir ju bra! Eller hur menar du?
|
|