|
Post by icebreaker on Mar 2, 2009 23:15:08 GMT 1
Hur var det med tranåskillen som var på G vid årsskiftet men valde att inte hoppa mitt i säsongen? Kan det finnas något kvar där? www.eliteprospects.com/player.php?player=941Tror säkert att han är intresserad av KHK eftersom han gjort klart med Tranås att han inte kommer spela där nästa säsong. Men själv hoppas jag inte att KHK är intresserade, för gammal tycker jag.
|
|
|
Post by husnasarn on Mar 2, 2009 23:17:10 GMT 1
Hur var det med tranåskillen som var på G vid årsskiftet men valde att inte hoppa mitt i säsongen? Kan det finnas något kvar där? www.eliteprospects.com/player.php?player=941Tror säkert att han är intresserad av KHK eftersom han gjort klart med Tranås att han inte kommer spela där nästa säsong. Men själv hoppas jag inte att KHK är intresserade, för gammal tycker jag. Visst var Larry oxå för gammal
|
|
|
Post by icebreaker on Mar 2, 2009 23:22:15 GMT 1
www.eliteprospects.com/player.php?player=941Tror säkert att han är intresserad av KHK eftersom han gjort klart med Tranås att han inte kommer spela där nästa säsong. Men själv hoppas jag inte att KHK är intresserade, för gammal tycker jag. Visst var Larry oxå för gammal Jovisst men det var ju heller ingen långsiktig värvning. Tror säkert Tobias är jättebra men känner att vi ska värva mer långsiktigt och inte ha en medelålder på 30+
|
|
|
Post by Compa on Mar 2, 2009 23:22:35 GMT 1
Hur var det med tranåskillen som var på G vid årsskiftet men valde att inte hoppa mitt i säsongen? Kan det finnas något kvar där? www.eliteprospects.com/player.php?player=941Tror säkert att han är intresserad av KHK eftersom han gjort klart med Tranås att han inte kommer spela där nästa säsong. Men själv hoppas jag inte att KHK är intresserade, för gammal tycker jag. Vad jag hört idag är inte Johwelin intresserad!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2009 23:24:08 GMT 1
fattar inte ålderssnacket igen!!!! Alltid samma svammel! Två, tre 35-åringar är ju kanon att ha i ett lag! Om t ex Arto försvinner, så har vi ju inte NÅGON gammal räv!! Titta för fan på vad spelare uträttar och inte på hur gamla de är! (hur fan kan någon värva Sudden..? )
|
|
|
Post by icebreaker on Mar 2, 2009 23:25:41 GMT 1
www.eliteprospects.com/player.php?player=941Tror säkert att han är intresserad av KHK eftersom han gjort klart med Tranås att han inte kommer spela där nästa säsong. Men själv hoppas jag inte att KHK är intresserade, för gammal tycker jag. Vad jag hört idag är inte Johwelin intresserad! skönt
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2009 23:26:51 GMT 1
Visst var Larry oxå för gammal Jovisst men det var ju heller ingen långsiktig värvning. Tror säkert Tobias är jättebra men känner att vi ska värva mer långsiktigt och inte ha en medelålder på 30+ Undrar vad Detroit hade för medelålder när de vann Stanley Cup senast....menar du att man ska skriva 5-årskontrakt? En 32-åring kör väl lätt till 35 om han är motiverad och det lär han ju vara om han flyttar på sig!
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 2, 2009 23:39:22 GMT 1
Det var politiskt korrekt hockeyfarsan. Det jag menar är att jag vill se en stor satsning för att kunna ha chans mot Allsvenskan. jag vill inte att KHK blir ett nytt OIK som inte har ambitioner varken uppåt eller neråt. Att vara "nöjda" med att ligga i ettan är så jäkla tråkigt så man kan spy. KHK har alla förutsättningar att bli ett etaböerat Allsvenskt lag! Men. Man måste satsa för att vinna. Ingen blir glad över ett samla pengar på hög och snikvärva istället. Inte publik, inte sponsorer. Jag vill se "lirare" i KHK som skulle kunna bjuda på hockeyshow i var och varannan match. Sådana spelare betalar sig ofta själv genom ökat publikintresse. Självklart ska man inte förköpa sig eller bränna allt på ett kort. Men satsa hårdare än man gjort tidigare. Fråga vilken företagare som helst. Våga vinna genom att satsa på investeringar! Härligt att du svarar upp med ett vettigt inlägg. Med pajkastningar hit och dit kommer man ingen vart. Vill ändå ha kanske en 3-års plan för att nå Allsvenskan. De får satsa hur hårt som helst, bara vi får ett + i ekonomin efter säsongens slut. Vill också ha en stomme i laget som man vet stannar år efter år och som gör sitt jobb match efter match. Kanske kring: #77 #87 #3 #44 #10 etc. + några nya. Ser helst att juniorlaget gör en större satsning än A-laget då jag tror det är ohållbart att ha 4st avlönade kedjor i längden vilket jag tror är ett måste om man skall nå Allsvenskan.
|
|
|
Post by Vader on Mar 2, 2009 23:43:47 GMT 1
Jag tror att Brasar blir kvar i KHK nästa säsong. Brasar satsar på att få göra sin polispraktik i Karlskrona så han vill stanna i KHK
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 2, 2009 23:46:12 GMT 1
Brasar sa tidigare vid någon intervju att han ville köra vidare....har han bytt åsikt?
|
|
|
Post by Jason on Mar 2, 2009 23:52:42 GMT 1
Näe... det tror jag inte...
Som Vader skrev innan så har han väl försökt få sin praktik här nere.
|
|
|
Post by icebreaker on Mar 2, 2009 23:53:16 GMT 1
Jovisst men det var ju heller ingen långsiktig värvning. Tror säkert Tobias är jättebra men känner att vi ska värva mer långsiktigt och inte ha en medelålder på 30+ Undrar vad Detroit hade för medelålder när de vann Stanley Cup senast....menar du att man ska skriva 5-årskontrakt? En 32-åring kör väl lätt till 35 om han är motiverad och det lär han ju vara om han flyttar på sig! Ser hellre att vi värvar yngre spelare för tror nog att dom är betydligt mer motiverade att komma uppåt i seriesystemet för att nå längre i sin karriär än en 35 åring som redan haft sina bästa år. Men ska vi värva äldre så plocka direkt från allsvenskan isf och inte spelare som va på den nivån för 5 år sedan. Sluta att jämföra NHL med svenska Divison 1! Ska vi nå Detroits medelålder som dom hade när dom vann Stanley Cup så får vi värva 10 spelare i 35 års åldern, jag vet var du står nu. Kanske är det rätt men det tror inte jag är rätt koncept för KHK. Kanske vi kan ha PRO möten samtidigt som träningarna också vem vet.
|
|
|
Post by icebreaker on Mar 2, 2009 23:59:22 GMT 1
Ser helst att juniorlaget gör en större satsning än A-laget då jag tror det är ohållbart att ha 4st avlönade kedjor i längden vilket jag tror är ett måste om man skall nå Allsvenskan.[/quote] Kan bara instämma katten. Vore kanon om vi kunde få ett J20 elit lag istället för att harva i 2:an. Sett några matcher i år med dom, riktigt dålig klass. Den enda som imponerar är Sibbe, när han är motiverad känns det som. Kan inte va lätt att bli motiverad när man är så överlägsen allt motstånd och inte har någon som helst klass på sina medspelare.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 3, 2009 0:16:14 GMT 1
fattar inte ålderssnacket igen!!!! Alltid samma svammel! Två, tre 35-åringar är ju kanon att ha i ett lag! Om t ex Arto försvinner, så har vi ju inte NÅGON gammal räv!! Titta för fan på vad spelare uträttar och inte på hur gamla de är! (hur fan kan någon värva Sudden..? ) Skall KHK satsa på att nå allsvenskan om några säsonger så måste man föryngra laget. Ingen mening att satsa på spelare som har lagt av när det väl är dags. Rutin för Jimmie & Ottinger så för.
|
|
|
Post by scarpino on Mar 3, 2009 1:46:36 GMT 1
min önskelista: Niklas Wikegård André Petersson Andreas Jämtin
|
|