|
Post by youngblood on Aug 30, 2005 21:39:42 GMT 1
Det är ju konstigt att det ska vara så svårt att tåla andras åsikter trots att man försöker att sträva åt samma håll. Att man skrivhugger med andra lags suppotrar är en sak men med sina likasinnade? När det gäller att hjälpa till på något sett så tror jag att de flesta gör det efter bästa förmåga. Jag ser bara till mig själv i detta fall. Så kan vi nu alla inte försöka resa oss upp och stötta KHK till framgång igenom serier tabellerna och åter få ett Hockey lag i de övre serierna? MÅNGA BÄCKAR SMÅ!!
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Aug 31, 2005 9:09:43 GMT 1
Håller med dig mr Youngblood! Jag ser detta forum mer som ett nöjesfält än ett konferenscenter. Kommer man med bra hockeymässiga "trådar" blir man sågad. Jag förstår också lite varför. Jag skrev en gång om en glimmaspelare som hade kort före min skrivande stund skrivit på för Mjölby. Denna sida behöver någon form av bättre struktur för att bli pålitlig. Visst ska man INTE hindra tryckfriheten och allt vad det inbegriper. Jag liksom NI på detta "nöjesfält" skriker efter elithockey men första steget blir att suppotrar, suppoterklubben, moderföreningen och regionen blir elitmässigt. Varför blanda in regionen? Jo du, vi kalskroniter kan inte göra det själva. Vi måste bli sydöstra sveriges hockeylag (Från Kalmar i nordöst till Kristianstad i sydväst) för att kunna komma upp i en ekonomisk nivå att ha ett elitlag om fem till sju år. Hur ska vi sk. supportar arbeta för att nå detta mål? Vi ska heja på vårat lag och bjuda våra motståndare på evenemang varav hockeyn ska vara en liten gemensam nämnare. Varje gång vi besöker Arena Rosenholm ska vi bära våra huvuden högt och välkomna våra motståndare. Varför måste Karlskrona tänka på sitt rykte? Den frågan lämnar jag över till dig som är ordförande i moderföreningen och ordföranden suppoterklubben. Kan vi supporters kräva en större öppenhet i form av ideer och nyheter (även rykten) av moderföreningen som ett led i elitutvecklingen? Denna punkt är nog den viktigaste för att skapa en större trovärdighet mot sponsorer och rekyteringen av idiellt arbetande personer som arbetar i klubben, även framtida spelarrekrytering tjänar på detta. fråga Kan vi svälja våran stolthet och börja arbeta mot ett mål mot SM Guld säsongen 2010-2011 eller 2011-2012! Vi SKA sammarbeta och hjälpa våra killar, nu åker vi!
Ultraz har tidigare erfarenheter av arbete på föreningsnivå (diverse styrelseuppdrag) och ser mig själv som sakkunning i hockeysatsningar.
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 1, 2005 11:55:55 GMT 1
Väl valda ord av er. Självklart ska man kunna skriva sina egna åsikter här utan att bli påflugen. Jag tror framtiden är ljus för KHK. Det bästa lagen i regionen spelar "bara" i div1, så någon större konkurrens finns inte. Varken i fotboll, handboll eller ishockey spelas det på högsta nivå, så KHK har alla förutsättningar att bli en storklubb. Intresset finns ju iaf bland invånarna, så nu gör vi detta tillsammans!
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Sept 1, 2005 20:58:48 GMT 1
word
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 2, 2005 0:38:27 GMT 1
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 2, 2005 2:03:33 GMT 1
Ett uttryck man säger när någon skrivit något bra. Dagens IT-samhälle du vet
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 3, 2005 14:52:23 GMT 1
Ett uttryck man säger när någon skrivit något bra. Dagens IT-samhälle du vet Tack för informationen om detta! Det var väldigt.. ehh.. Word? ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Sept 3, 2005 23:32:11 GMT 1
Jag brukar dock skriva WÖRD
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 27, 2005 1:01:39 GMT 1
Håller med dig mr Youngblood! Jag ser detta forum mer som ett nöjesfält än ett konferenscenter. Kommer man med bra hockeymässiga "trådar" blir man sågad. Jag förstår också lite varför. Jag skrev en gång om en glimmaspelare som hade kort före min skrivande stund skrivit på för Mjölby. Denna sida behöver någon form av bättre struktur för att bli pålitlig. Visst ska man INTE hindra tryckfriheten och allt vad det inbegriper. Jag liksom NI på detta "nöjesfält" skriker efter elithockey men första steget blir att suppotrar, suppoterklubben, moderföreningen och regionen blir elitmässigt. Varför blanda in regionen? Jo du, vi kalskroniter kan inte göra det själva. Vi måste bli sydöstra sveriges hockeylag (Från Kalmar i nordöst till Kristianstad i sydväst) för att kunna komma upp i en ekonomisk nivå att ha ett elitlag om fem till sju år. Hur ska vi sk. supportar arbeta för att nå detta mål? Vi ska heja på vårat lag och bjuda våra motståndare på evenemang varav hockeyn ska vara en liten gemensam nämnare. Varje gång vi besöker Arena Rosenholm ska vi bära våra huvuden högt och välkomna våra motståndare. Varför måste Karlskrona tänka på sitt rykte? Den frågan lämnar jag över till dig som är ordförande i moderföreningen och ordföranden suppoterklubben. Kan vi supporters kräva en större öppenhet i form av ideer och nyheter (även rykten) av moderföreningen som ett led i elitutvecklingen? Denna punkt är nog den viktigaste för att skapa en större trovärdighet mot sponsorer och rekyteringen av idiellt arbetande personer som arbetar i klubben, även framtida spelarrekrytering tjänar på detta. fråga Kan vi svälja våran stolthet och börja arbeta mot ett mål mot SM Guld säsongen 2010-2011 eller 2011-2012! Vi SKA sammarbeta och hjälpa våra killar, nu åker vi! Ultraz har tidigare erfarenheter av arbete på föreningsnivå (diverse styrelseuppdrag) och ser mig själv som sakkunning i hockeysatsningar. GRATTIS på 25-årsdagen ! Ett ärrat styreseproffs i unga år ...
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 27, 2005 2:38:33 GMT 1
Håller med dig mr Youngblood! Jag ser detta forum mer som ett nöjesfält än ett konferenscenter. Kommer man med bra hockeymässiga "trådar" blir man sågad. Jag förstår också lite varför. Jag skrev en gång om en glimmaspelare som hade kort före min skrivande stund skrivit på för Mjölby. Denna sida behöver någon form av bättre struktur för att bli pålitlig. Visst ska man INTE hindra tryckfriheten och allt vad det inbegriper. Jag liksom NI på detta "nöjesfält" skriker efter elithockey men första steget blir att suppotrar, suppoterklubben, moderföreningen och regionen blir elitmässigt. Varför blanda in regionen? Jo du, vi kalskroniter kan inte göra det själva. Vi måste bli sydöstra sveriges hockeylag (Från Kalmar i nordöst till Kristianstad i sydväst) för att kunna komma upp i en ekonomisk nivå att ha ett elitlag om fem till sju år. Hur ska vi sk. supportar arbeta för att nå detta mål? Vi ska heja på vårat lag och bjuda våra motståndare på evenemang varav hockeyn ska vara en liten gemensam nämnare. Varje gång vi besöker Arena Rosenholm ska vi bära våra huvuden högt och välkomna våra motståndare. Varför måste Karlskrona tänka på sitt rykte? Den frågan lämnar jag över till dig som är ordförande i moderföreningen och ordföranden suppoterklubben. Kan vi supporters kräva en större öppenhet i form av ideer och nyheter (även rykten) av moderföreningen som ett led i elitutvecklingen? Denna punkt är nog den viktigaste för att skapa en större trovärdighet mot sponsorer och rekyteringen av idiellt arbetande personer som arbetar i klubben, även framtida spelarrekrytering tjänar på detta. fråga Kan vi svälja våran stolthet och börja arbeta mot ett mål mot SM Guld säsongen 2010-2011 eller 2011-2012! Vi SKA sammarbeta och hjälpa våra killar, nu åker vi! Ultraz har tidigare erfarenheter av arbete på föreningsnivå (diverse styrelseuppdrag) och ser mig själv som sakkunning i hockeysatsningar. GRATTIS på 25-årsdagen ! Ett ärrat styreseproffs i unga år ... Citerar HF: "Du har en jävla förmåga att plocka fram gamla trådar"
|
|
|
Post by newman on Dec 27, 2005 10:47:41 GMT 1
Som vanilgt ................... vissa kan..
|
|