|
Post by Rocket on Mar 11, 2009 11:39:47 GMT 1
Örebro är den rikaste div1-klubben i Sverige enligt flera källor. Det är ganska känt att Fahlander sitter på ganska mycket pengar som ordförande. Det är därför man kan ha spelare som Svensk, Mitell, Laine och Fahlqvist i laget. Det kostar mycket mera pengar att spela i allsvenskan. Så enkelt är det. Att Nybro har svårt med betalningarna i tid är ingen nyhet och allsvenskan har betydligt fler heltidsproffs än div1. Detta på grund av resor som tar upp mycket tid. Man hinner helt enkelt inte jobba och spela ishockey på samma sätt. Visst finns det flera som klarar av det, men långt i från alla. Jag tror faktiskt inte att TAIF har de ekonomiska musklerna som krävs för allsvenskan. Och det är inget emot TAIF som förening. Allsvenskan är den dyraste serien att spela i, man får inte några jättesummor för reklam och liknande som i elitserien. Jag är inte helt insatt i TAIFs ekonomi, så jag ska inte säga för mycket. Men jag vet hur mycket det kostar att lira i allsvenskan och det är inte gratis! Håller med 100%. Har mkt svårt att tro att TAIF skulle kunna hosta upp de pengarna som krävs för att lyckas. Det man får tänka på är också att det är stor skillnad på toppen och botten i allsvenskan. Som ett lag under kvalstrecket och neråt kan man gå runt på en omsättning kanske kring mellan c.a 10-12 miljoner. Som topplag så är steget betydligt större då måste man ha en omsättning närmare 20 miljoner. Tyvärr så krävs dessa typer av pengar för inte bara sportsligt klara av konkurrensen utan det är så mycket merkostnader som tillkommer organisatoriskt i föreningen. Man kommer säkert långt med volontärarbete, men tyvärr så får man driva en förening som ett företag och det kostar. TAIF HAR INTE denna potential enligt min åsikt. Man är en anrik klubb med enorma traditioner etc. , men det håller tyvärr inte i en modern tid. Man måste vara en modern klubb ( Växjö Lakers & KHK ) med mål och ambitioner i en modern tid och ha resurser för detta tänk. TAIF kommer säkert att kunna vara ett topplag i division 1 men att ta det stora steget upp och utvecklas till ett modernt allsvenskt lag, det har man helt enkelt inte råd med. Växjö Lakers är ”pop-laget” som kört om Tingsryd flera gånger om både sportsligt och organisatoriskt. TAIF känner naturligtvis en oro för att samma sak ska hända dem en gång till nu när ett nytt ”pop-lag” med stora resurser som ligger och väntar på att omkörningsfilen ska komma. Kan bara KHK investera smart och tighta till föreningen så kommer vi att köra om även TAIF inom en 2-3 år ( vi gjorde det första året i division 1 Kristianstad & OIK ). Detta är man även om man inte vill erkänna det i Tingsryd jävligt rädda för. Problemet är att när det väl händer så hinner inte TAIF att märka det. Det blir ungefär som när man åker i Tyskland på autobahn i 130 km/h och blir omkörd av en Ferrari som ligger i 270 km/h. Det fladdrar bara till liksom. ;D ;D ;D ;D Samtidigt får vi inte bli fartblinda utan vi måste kunna bromsa när det behövs annars är det risk att alla kritiker får rätt i att vi kan bli ett nytt Halmstad Hammers. Å andra sidan tror jag inte det är en risk. Vi har lärt oss av gamla misstag !
|
|
|
Post by taifislife on Mar 11, 2009 12:34:48 GMT 1
Örebro är den rikaste div1-klubben i Sverige enligt flera källor. Det är ganska känt att Fahlander sitter på ganska mycket pengar som ordförande. Det är därför man kan ha spelare som Svensk, Mitell, Laine och Fahlqvist i laget. Det kostar mycket mera pengar att spela i allsvenskan. Så enkelt är det. Att Nybro har svårt med betalningarna i tid är ingen nyhet och allsvenskan har betydligt fler heltidsproffs än div1. Detta på grund av resor som tar upp mycket tid. Man hinner helt enkelt inte jobba och spela ishockey på samma sätt. Visst finns det flera som klarar av det, men långt i från alla. Jag tror faktiskt inte att TAIF har de ekonomiska musklerna som krävs för allsvenskan. Och det är inget emot TAIF som förening. Allsvenskan är den dyraste serien att spela i, man får inte några jättesummor för reklam och liknande som i elitserien. Jag är inte helt insatt i TAIFs ekonomi, så jag ska inte säga för mycket. Men jag vet hur mycket det kostar att lira i allsvenskan och det är inte gratis! Håller med 100%. Har mkt svårt att tro att TAIF skulle kunna hosta upp de pengarna som krävs för att lyckas. Det man får tänka på är också att det är stor skillnad på toppen och botten i allsvenskan. Som ett lag under kvalstrecket och neråt kan man gå runt på en omsättning kanske kring mellan c.a 10-12 miljoner. Som topplag så är steget betydligt större då måste man ha en omsättning närmare 20 miljoner. Tyvärr så krävs dessa typer av pengar för inte bara sportsligt klara av konkurrensen utan det är så mycket merkostnader som tillkommer organisatoriskt i föreningen. Man kommer säkert långt med volontärarbete, men tyvärr så får man driva en förening som ett företag och det kostar. TAIF HAR INTE denna potential enligt min åsikt. Man är en anrik klubb med enorma traditioner etc. , men det håller tyvärr inte i en modern tid. Man måste vara en modern klubb ( Växjö Lakers & KHK ) med mål och ambitioner i en modern tid och ha resurser för detta tänk. TAIF kommer säkert att kunna vara ett topplag i division 1 men att ta det stora steget upp och utvecklas till ett modernt allsvenskt lag, det har man helt enkelt inte råd med. Växjö Lakers är ”pop-laget” som kört om Tingsryd flera gånger om både sportsligt och organisatoriskt. TAIF känner naturligtvis en oro för att samma sak ska hända dem en gång till nu när ett nytt ”pop-lag” med stora resurser som ligger och väntar på att omkörningsfilen ska komma. Kan bara KHK investera smart och tighta till föreningen så kommer vi att köra om även TAIF inom en 2-3 år ( vi gjorde det första året i division 1 Kristianstad & OIK ). Detta är man även om man inte vill erkänna det i Tingsryd jävligt rädda för. Problemet är att när det väl händer så hinner inte TAIF att märka det. Det blir ungefär som när man åker i Tyskland på autobahn i 130 km/h och blir omkörd av en Ferrari som ligger i 270 km/h. Det fladdrar bara till liksom. ;D ;D ;D ;D Samtidigt får vi inte bli fartblinda utan vi måste kunna bromsa när det behövs annars är det risk att alla kritiker får rätt i att vi kan bli ett nytt Halmstad Hammers. Å andra sidan tror jag inte det är en risk. Vi har lärt oss av gamla misstag ! Tingsryd har varit med i Allsvenskan och Superallsvenskan många år och klarat det bra. Troja har visat att det går att göra bra ifrån sig utan att ligga i topp av löneligan och Tingsryd har gjort det förr. Vad exakt menar du med "modern"? Har faktiskt aldrig hör det förut i idrottsammanhang! Är Troja "moderna"? Nybro? Jag har rätt bra insyn i Lakers eftersom jag är nära bekant med en av de drivande killarna. Lakers har plankat mycket från TAIF och haft större ekonomiska resurser. Är det det du menar med "modern"? Mera pengar? Eller menar du med modern att det är avsaknad av traditioner? Jag begriper det inte så förklara gärna för mig som sysslat med hockey i 35år. Jag är väl inte modern nog att fatta? Kan säga beträffande era drömmar om att TAIF skulle vara "rädda" för KHK. Det finns ingen inom Tingsryds AIF som ens har tid att ägna KHK en enda tanke. Vi har fullt upp med vår egen förening. Vad beträffar fansen kring TAIF så skrattar dom flesta hjärtligt åt sådana fantasier. Sanningen är naturligtvis att ni är och har varit avundsjuka på en förening som år efter år presterar det ingen väntar sig. Så även i år när de flesta på försäsongen pekade finger och menade att man gjort felsatsninger. Tji, fick alla då och tji blir det med ert önsketänkande. Ett gott råd: Lev i nuet!!! För oss TAIFare är nuet en underbar kvalserie. Min uppfattning om kvalserien är att det är en oerhörd kick för föreningen att vara med och tävla om ett avanncermang men att TAIF mår bäst av att ta steget nästa år eller nästa igen. Den satsning som man gjort nu med Tissell vid rodret är bara påbörjad. Laget är inte mer än halvbyggt och de unga spelarna behöver rutin. Exakt det dom får nu i kvalserien! Skulle Tingsryd gå upp så får man se det som "ett olycksfall i arbetet" och göra det bästa av situationen. Det skall man nog klara i så fall! Ett faktum som är värt att betänka att Tingsryd har vait ett vinnande lag, det vill säga tagit mer än 50% av poängen, under de senaste 10-15 åren. Det är ingen tillfällighet kan jag säga. Om det är "modernt" eller ej vet jag inte? Det enda som existerar för oss TAIF:are nu är att det är hockeyfest! Vi är med och dansar med dom stora elefanterna. Det man kämpar för och hoppas på under hela året! Sen om det är omodernt så kan jag säga att jag hellre håller på ett omodernt hockeylag som spelar kvalhockey är ett modernt som spelar golf... Spekulera hit och dit om pengar eller inte pengar det får dom hålla på med som står bredvid och har tid med sånt. Vi är upptagne med något mycket viktigare nämligen. kanske det som är omodernt? Å andra sidan är ni hjärtligt välkomna till Tingsryd om abstinensen blir för svår. Jag var själv på en hockeyfest i Växjö igår. Såg inget direkt modernt där men det var en riktigt kul hockeymatch. Det var en hel del TAIFare där. Man måste ju passa på att se bra hockey när tillfälle ges! Eller hur? Och istället för att vara avundsjuk och peka finger så önskar man dem lycka till i sin kvalserie
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 11, 2009 12:55:32 GMT 1
Håller med 100%. Har mkt svårt att tro att TAIF skulle kunna hosta upp de pengarna som krävs för att lyckas. Det man får tänka på är också att det är stor skillnad på toppen och botten i allsvenskan. Som ett lag under kvalstrecket och neråt kan man gå runt på en omsättning kanske kring mellan c.a 10-12 miljoner. Som topplag så är steget betydligt större då måste man ha en omsättning närmare 20 miljoner. Tyvärr så krävs dessa typer av pengar för inte bara sportsligt klara av konkurrensen utan det är så mycket merkostnader som tillkommer organisatoriskt i föreningen. Man kommer säkert långt med volontärarbete, men tyvärr så får man driva en förening som ett företag och det kostar. TAIF HAR INTE denna potential enligt min åsikt. Man är en anrik klubb med enorma traditioner etc. , men det håller tyvärr inte i en modern tid. Man måste vara en modern klubb ( Växjö Lakers & KHK ) med mål och ambitioner i en modern tid och ha resurser för detta tänk. TAIF kommer säkert att kunna vara ett topplag i division 1 men att ta det stora steget upp och utvecklas till ett modernt allsvenskt lag, det har man helt enkelt inte råd med. Växjö Lakers är ”pop-laget” som kört om Tingsryd flera gånger om både sportsligt och organisatoriskt. TAIF känner naturligtvis en oro för att samma sak ska hända dem en gång till nu när ett nytt ”pop-lag” med stora resurser som ligger och väntar på att omkörningsfilen ska komma. Kan bara KHK investera smart och tighta till föreningen så kommer vi att köra om även TAIF inom en 2-3 år ( vi gjorde det första året i division 1 Kristianstad & OIK ). Detta är man även om man inte vill erkänna det i Tingsryd jävligt rädda för. Problemet är att när det väl händer så hinner inte TAIF att märka det. Det blir ungefär som när man åker i Tyskland på autobahn i 130 km/h och blir omkörd av en Ferrari som ligger i 270 km/h. Det fladdrar bara till liksom. ;D ;D ;D ;D Samtidigt får vi inte bli fartblinda utan vi måste kunna bromsa när det behövs annars är det risk att alla kritiker får rätt i att vi kan bli ett nytt Halmstad Hammers. Å andra sidan tror jag inte det är en risk. Vi har lärt oss av gamla misstag ! Tingsryd har varit med i Allsvenskan och Superallsvenskan många år och klarat det bra. Troja har visat att det går att göra bra ifrån sig utan att ligga i topp av löneligan och Tingsryd har gjort det förr. vad exakt menar du med "modern"? Var faktiskt aldrig hör det förut i idrottsammanhang! Är Troja "moderna"? Nybro? Jag har rätt bra insyn i Lakers eftersom jag är nära bekant med en av de drivande killarna. Lakers har plankat mycket från TAIF och haft större ekonomiska resurser. Är det det du menat med "modern"? Mera pengar? Eller menar du med modern att det är avsaknad av traditioner? Jag begriper det inte så förklara gärna för mig som sysslat med hockey i 35år. Jag är väl inte modern nog att fatta? Kan säga beträffande era drömmar om att TAIF skulle vara "rädda" för KHK. Det finns ingen inom Tingsryds AIF som ens har tid att ägna KHK en enda tanke. Vi har fullt upp med vår egen förening. Vad beträffar fansen kring TAIF så skrattar dom flesta hjärtligt åt sådana fantasier. Sanningen är naturligtvis att ni är och har varit avundsjuka på en förening som år efter år presterar det ingen väntar sig. Så även i år när de flesta på försäsongen pekade finger och menade att man gjort felsatsninger. Tji, fick alla då och tji blir det med ert önsketänkande. Ett gott råd: Lev i nuet!!! För oss TAIFare är nuet en underbar kvalserie. Min uppfattning om kvalserien är att det är en oerhörd kick för föreningen att vara med och tävla om ett avanncermang men att TAIF mår bäst av att ta steget nästa år eller nästa igen. Den satsning som man gjort nu med Tissell vid rodret är bara påbörjad. Laget är inte mer än halvbyggt och de unga spelarna behöver rutin. Exakt det dom får nu i kvalserien! Skulle Tingsryd gå upp så får man se det som "ett olycksfall i arbetet" och göra det bästa av situationen. Ett faktum som är värt att betänka att Tingsryd har vait ett vinnande lag, det vill säga tagit mer än 50% av poängen, under de senaste 10-15 åren. Det är ingen tillfällighet kan jag säga. Om det är "modernt" eller ej vet jag inte? Det enda som existerar för oss TAIF:are nu är att det är hockeyfest! Vi är med och dansar med dom stora elefanterna. Det man kämpar för och hoppas på under hela året! Sen om det är omodernt så kan jag säga att jag hellre håller på ett omodernt hockeylag som spelar kvalhockey är ett modernt som spelar golf... Spekulera hit och dit om pengar eller inte pengar det får dom hålla på med som står bredvid och har tid med. Vi är upptagne med något mycket viktigare nämligen. Är det det som är omodernt? Å andra sidan är ni hjärtligt välkomna till Tingsryd om abstinensen blir för svår. Jag var själv på en hockeyfest i Växjö igår. Såg inget direkt modernt där men det var en riktigt kul hockeymatch. Det var en hel del TAIFare där. Man måste ju passa på att se bra hockey när tillfälle ges! Eller hur? Taif har EN person som skickat in lite pengar i föreninge i år, det är därför ni har råd med en bra trupp, men att leva på sådana pengar fungera inte i längden.
|
|
|
Post by taifislife on Mar 11, 2009 13:00:01 GMT 1
Taif har EN person som skickat in lite pengar i föreninge i år, det är därför ni har råd med en bra trupp, men att leva på sådana pengar fungera inte i längden. Ho, ho. Tingsryd hade 219 företag som var med på enkronan-matchen. Det säger lite om bredden på sponsorunderlaget i TAIF. Detta är TAIFs styrka! Om du ska hitta en förening att anklaga detta så rekommenderas Örebro. Den dagen deras psykopatiske ordförande surnar till på nån som inte dansar efter hans pipa så är det morsning och goodbye!
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 11, 2009 13:17:05 GMT 1
Taif har EN person som skickat in lite pengar i föreninge i år, det är därför ni har råd med en bra trupp, men att leva på sådana pengar fungera inte i längden. Ho, ho. Tingsryd hade 219 företag som var med på enkronan-matchen. Det säger lite om bredden på sponsorunderlaget i TAIF. Detta är TAIFs styrka! Om du ska hitta en förening att anklaga detta så rekommenderas Örebro. Den dagen deras psykopatiske ordförande surnar till på nån som inte dansar efter hans pipa så är det morsning och goodbye! Det är ju bara småpengar med enkronan, inget man driver ett AS-lag med. Om du nu är så insatt i Taif så borde du veta att en person gått in med pengar detta år.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 11, 2009 14:49:35 GMT 1
Håller med 100%. Har mkt svårt att tro att TAIF skulle kunna hosta upp de pengarna som krävs för att lyckas. Det man får tänka på är också att det är stor skillnad på toppen och botten i allsvenskan. Som ett lag under kvalstrecket och neråt kan man gå runt på en omsättning kanske kring mellan c.a 10-12 miljoner. Som topplag så är steget betydligt större då måste man ha en omsättning närmare 20 miljoner. Tyvärr så krävs dessa typer av pengar för inte bara sportsligt klara av konkurrensen utan det är så mycket merkostnader som tillkommer organisatoriskt i föreningen. Man kommer säkert långt med volontärarbete, men tyvärr så får man driva en förening som ett företag och det kostar. TAIF HAR INTE denna potential enligt min åsikt. Man är en anrik klubb med enorma traditioner etc. , men det håller tyvärr inte i en modern tid. Man måste vara en modern klubb ( Växjö Lakers & KHK ) med mål och ambitioner i en modern tid och ha resurser för detta tänk. TAIF kommer säkert att kunna vara ett topplag i division 1 men att ta det stora steget upp och utvecklas till ett modernt allsvenskt lag, det har man helt enkelt inte råd med. Växjö Lakers är ”pop-laget” som kört om Tingsryd flera gånger om både sportsligt och organisatoriskt. TAIF känner naturligtvis en oro för att samma sak ska hända dem en gång till nu när ett nytt ”pop-lag” med stora resurser som ligger och väntar på att omkörningsfilen ska komma. Kan bara KHK investera smart och tighta till föreningen så kommer vi att köra om även TAIF inom en 2-3 år ( vi gjorde det första året i division 1 Kristianstad & OIK ). Detta är man även om man inte vill erkänna det i Tingsryd jävligt rädda för. Problemet är att när det väl händer så hinner inte TAIF att märka det. Det blir ungefär som när man åker i Tyskland på autobahn i 130 km/h och blir omkörd av en Ferrari som ligger i 270 km/h. Det fladdrar bara till liksom. ;D ;D ;D ;D Samtidigt får vi inte bli fartblinda utan vi måste kunna bromsa när det behövs annars är det risk att alla kritiker får rätt i att vi kan bli ett nytt Halmstad Hammers. Å andra sidan tror jag inte det är en risk. Vi har lärt oss av gamla misstag ! Tingsryd har varit med i Allsvenskan och Superallsvenskan många år och klarat det bra. Troja har visat att det går att göra bra ifrån sig utan att ligga i topp av löneligan och Tingsryd har gjort det förr. Vad exakt menar du med "modern"? Har faktiskt aldrig hör det förut i idrottsammanhang! Är Troja "moderna"? Nybro? Jag har rätt bra insyn i Lakers eftersom jag är nära bekant med en av de drivande killarna. Lakers har plankat mycket från TAIF och haft större ekonomiska resurser. Är det det du menar med "modern"? Mera pengar? Eller menar du med modern att det är avsaknad av traditioner? Jag begriper det inte så förklara gärna för mig som sysslat med hockey i 35år. Jag är väl inte modern nog att fatta? Kan säga beträffande era drömmar om att TAIF skulle vara "rädda" för KHK. Det finns ingen inom Tingsryds AIF som ens har tid att ägna KHK en enda tanke. Vi har fullt upp med vår egen förening. Vad beträffar fansen kring TAIF så skrattar dom flesta hjärtligt åt sådana fantasier. Sanningen är naturligtvis att ni är och har varit avundsjuka på en förening som år efter år presterar det ingen väntar sig. Så även i år när de flesta på försäsongen pekade finger och menade att man gjort felsatsninger. Tji, fick alla då och tji blir det med ert önsketänkande. Ett gott råd: Lev i nuet!!! För oss TAIFare är nuet en underbar kvalserie. Min uppfattning om kvalserien är att det är en oerhörd kick för föreningen att vara med och tävla om ett avanncermang men att TAIF mår bäst av att ta steget nästa år eller nästa igen. Den satsning som man gjort nu med Tissell vid rodret är bara påbörjad. Laget är inte mer än halvbyggt och de unga spelarna behöver rutin. Exakt det dom får nu i kvalserien! Skulle Tingsryd gå upp så får man se det som "ett olycksfall i arbetet" och göra det bästa av situationen. Det skall man nog klara i så fall! Ett faktum som är värt att betänka att Tingsryd har vait ett vinnande lag, det vill säga tagit mer än 50% av poängen, under de senaste 10-15 åren. Det är ingen tillfällighet kan jag säga. Om det är "modernt" eller ej vet jag inte? Det enda som existerar för oss TAIF:are nu är att det är hockeyfest! Vi är med och dansar med dom stora elefanterna. Det man kämpar för och hoppas på under hela året! Sen om det är omodernt så kan jag säga att jag hellre håller på ett omodernt hockeylag som spelar kvalhockey är ett modernt som spelar golf... Spekulera hit och dit om pengar eller inte pengar det får dom hålla på med som står bredvid och har tid med sånt. Vi är upptagne med något mycket viktigare nämligen. kanske det som är omodernt? Å andra sidan är ni hjärtligt välkomna till Tingsryd om abstinensen blir för svår. Jag var själv på en hockeyfest i Växjö igår. Såg inget direkt modernt där men det var en riktigt kul hockeymatch. Det var en hel del TAIFare där. Man måste ju passa på att se bra hockey när tillfälle ges! Eller hur? Och istället för att vara avundsjuk och peka finger så önskar man dem lycka till i sin kvalserie Att TAIF varit i allsvenskan och superallsvenskan är det väl knappast något som någon ifrågasätter, men det är några år sedan nu, man kan inte leva på gamla meriter i all oändlighet. Sedan dess så har det idrottsmässiga inom hockeyn utvecklats och där gäller det att ha ett modernt tänkande och driva som jag skrev innan en förening som ett företag och det är det som kostar. Idrotten och hockeyn på elitnivå blir mer och mer kommersiell och detta ställer krav från både publik och framför allt sponsorer. Jag förstår att du inte förstår det här med att bedriva en förening på ett mer modernt sätt. Om jag uttrycker mig så här då, man måste driva en förening på ett sätt för att hitta andra inkomstkällor för att kunna bemöta de krav som ställs från sponsorer och publik. Detta är tyvärr signifikativt för att kunna utveckla en förening både idrottsligt och kommersiellt framför allt om man ska ta det stora steget upp i ex. allsvenskan. Troja/Ljungby har förstått detta och arbetar inom sin marknadsgrupp och sportgrupp på ett helt annat sätt än man gjort tidigare säsonger. En av mina bästa vänner sitter i styrelsen i Troja och det är mycket spännande att se deras förvandling mot ett modernt tänkande. Nybro som du tar upp är väl knappast ett bra exempel som slåss för sin överlevnad. Tiden har börjat springa ifatt dem och där lag som Kalmar FF kanske är ett bättre fönster för sponsorer att synas i. Så i deras region är det säkert ännu tuffare. Lakers har säkert kopierat från TAIF liksom KHK också säkert gjort det för att bygga en grund. Men sedan måste man väl försöka hitta sin egen väg efter de förutsättningarna man har. Jag påstår inte att avsaknaden av tradition är ett modernt tänkande utan det gäller att vara flexibel och förändringsbenägen oavsett 35 år bakom sig eller inte och är man inte det! DÅ förstår jag verkligen att vissa har ”svårt att fatta”. Att du är inne på KHK:s forum skriver på det sättet som du gör och kommenterar är ju bara ett bevis på att du verkligen inte kan låta bli. Varför är du här inne om du inte har en tid att ägna oss en enda tanke. Snacka om att kasta sten i eget glashus. Att TAIF-supporters skrattar åt våra fantasier, det bjuder vi gladeligen på. Saken är att ni inte vet vad som kommer att hända med KHK i vilken takt vi kommer utvecklas etc. Det är klart att när det kommer en uppstickare som har ett annat sätt att driva en förening och gör det med på ett ganska aggressivt sätt och med framgång så ser man naturligtvis paralleller med ex. Lakers som man för några år sedan såg som ett stort hot inom regionen. Den historien känner vi ju alla till. Man brukar ju säga att ”ovissheten är ens värsta fiende” och det tycker jag du om än har bevisat genom att ”ägna din dyrbara tid ” genom att bry dig om KHK på detta forum Jag har aldrig personligen varit avundssjuk på TAIF tvärtom. Jag tycker att ni har varit ett föredöme och som jag skrev innan har säkert många klubbar tagit efter. Ert hockeygymnasium är ett föredöme och detta har ni drivit mycket bra. Däremot så är inte mina blickar mot Tingsryd i längre utan är det några jag är isf skulle vara avundssjuk på så är det Lakers. Vilket lag och vilken resa de har gjort fantastiskt. TAIF har presterat precis vad jag har förväntat mig de senaste åren. Ett topplag i ettan, men där tar det stopp! Går ni upp i allsvenska och etablera er som ett sådant då lovar jag dig personligen att jag ska ta tillbaka allt jag har skrivit, MEN jag tror inte att det kommer att bli så tyvärr. För TAIFs del så är väl en kvalserie i Tingsryds-lägret en självklarhet allt annat måste väl anses som ett misslyckade. Du skriver att TAIF mår bäst av att ta steget nästa år eller nästa igen. Varför inte nästa år eller nästa eller nästa eller kanske tom nästa igen. Det måste vara så man har tänkt då man varje år faller på mållinjen. Varför lyckas ni aldrig i det avseendet. Nej nu var jag lite elak Tack för inbjudan till Dackehallen. Det alltid trevligt att kolla in seriekonkurrenter och jag pekar inte finger utan hoppas att ni lyckas även om det realistiskt är mycket svårt, och jag skulle förmodligen sakna er något fruktansvärt om ni skulle lyckas. Att ”leva i nuet” är en sund tanke i många avseenden MEN inte inom idrotten då kan det lätt bli lite bakåtsträvan då. Som KHK:are vill jag hellre blicka framåt, ha visioner, del och huvudmål för att vi ska utvecklas och vara rustade för framtiden. Då vill jag hellre få intryck och inspireras på ett modernt och fräscht sätt av en klubb som gjort samma resa som KHK påbörjat. Därför har det ex. varit fantastiskt att se er storebror Växjö Lakers istället. De kan lära både TAIF och KHK MYCKET ! Ser framemot matchen mot Rögle på fredag, ska bli mycket roligt. Vi syns till hösten till nästa säsong i Dackehallen som Telenor Arena Karlskrona.
|
|
|
Post by time on Mar 11, 2009 15:26:15 GMT 1
Tingsryd har varit med i Allsvenskan och Superallsvenskan många år och klarat det bra. Troja har visat att det går att göra bra ifrån sig utan att ligga i topp av löneligan och Tingsryd har gjort det förr. vad exakt menar du med "modern"? Var faktiskt aldrig hör det förut i idrottsammanhang! Är Troja "moderna"? Nybro? Jag har rätt bra insyn i Lakers eftersom jag är nära bekant med en av de drivande killarna. Lakers har plankat mycket från TAIF och haft större ekonomiska resurser. Är det det du menat med "modern"? Mera pengar? Eller menar du med modern att det är avsaknad av traditioner? Jag begriper det inte så förklara gärna för mig som sysslat med hockey i 35år. Jag är väl inte modern nog att fatta? Kan säga beträffande era drömmar om att TAIF skulle vara "rädda" för KHK. Det finns ingen inom Tingsryds AIF som ens har tid att ägna KHK en enda tanke. Vi har fullt upp med vår egen förening. Vad beträffar fansen kring TAIF så skrattar dom flesta hjärtligt åt sådana fantasier. Sanningen är naturligtvis att ni är och har varit avundsjuka på en förening som år efter år presterar det ingen väntar sig. Så även i år när de flesta på försäsongen pekade finger och menade att man gjort felsatsninger. Tji, fick alla då och tji blir det med ert önsketänkande. Ett gott råd: Lev i nuet!!! För oss TAIFare är nuet en underbar kvalserie. Min uppfattning om kvalserien är att det är en oerhörd kick för föreningen att vara med och tävla om ett avanncermang men att TAIF mår bäst av att ta steget nästa år eller nästa igen. Den satsning som man gjort nu med Tissell vid rodret är bara påbörjad. Laget är inte mer än halvbyggt och de unga spelarna behöver rutin. Exakt det dom får nu i kvalserien! Skulle Tingsryd gå upp så får man se det som "ett olycksfall i arbetet" och göra det bästa av situationen. Ett faktum som är värt att betänka att Tingsryd har vait ett vinnande lag, det vill säga tagit mer än 50% av poängen, under de senaste 10-15 åren. Det är ingen tillfällighet kan jag säga. Om det är "modernt" eller ej vet jag inte? Det enda som existerar för oss TAIF:are nu är att det är hockeyfest! Vi är med och dansar med dom stora elefanterna. Det man kämpar för och hoppas på under hela året! Sen om det är omodernt så kan jag säga att jag hellre håller på ett omodernt hockeylag som spelar kvalhockey är ett modernt som spelar golf... Spekulera hit och dit om pengar eller inte pengar det får dom hålla på med som står bredvid och har tid med. Vi är upptagne med något mycket viktigare nämligen. Är det det som är omodernt? Å andra sidan är ni hjärtligt välkomna till Tingsryd om abstinensen blir för svår. Jag var själv på en hockeyfest i Växjö igår. Såg inget direkt modernt där men det var en riktigt kul hockeymatch. Det var en hel del TAIFare där. Man måste ju passa på att se bra hockey när tillfälle ges! Eller hur? Taif har EN person som skickat in lite pengar i föreninge i år, det är därför ni har råd med en bra trupp, men att leva på sådana pengar fungera inte i längden. Jag vet att TAIF har ökat sponsorintäkterna med över 50% sedan föregående säsong. Om detta kommer från EN person så har inte skickat in LITE pengar utan en rejäl summa
|
|
|
Post by time on Mar 11, 2009 15:39:08 GMT 1
så här tippar jag
kan bli jämnt i toppen. Men det står emellen de fyra översta lagen
1 Huddinge ---------------------------------------------------------------- 2 Örebro 3 Asplöven 4 Tingsryd 5 Nybro 6 Valbo
|
|
|
Post by adamjivblad on Mar 12, 2009 18:37:08 GMT 1
Jag hoppas inte Örebro går upp. Dom hör hemma i låga divisoner. Tror, och hoppas på Tingsryd
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 12, 2009 18:43:26 GMT 1
Kvittar mig egentligen vilket lag som går upp, bara det inte är talibanerna från småland.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 13, 2009 15:14:29 GMT 1
Jag tror TAIF går upp tyvärr...
|
|
|
Post by martin9 on Mar 14, 2009 8:53:02 GMT 1
Blaha blaha blaha. Kan du inte skärpa till dig lite killen?
|
|
|
Post by Joewson on Mar 14, 2009 13:22:25 GMT 1
Blaha blaha blaha. Kan du inte skärpa till dig lite killen? Dina inlägg brukar ju tillföra så mycket Grattis till segern, men det var inte konstigt att Asplöven var lite trötta i benen efter den resan. Blir tufft när det vankas derby mot Nybro. Det kan sluta precis hur som helst.
|
|
|
Post by martin9 on Mar 14, 2009 14:17:39 GMT 1
Kanske inte tillför så himla mycket med mina inlägg, men inte fan skulle jag få för mig att skriva sån skit!!!!
Klart som fan att det blir tufft mot Nybro, dom är stora favoriter. Jag är nöjd med TAIFs säsong hur den än slutar nu, man har förlängt den så långt det bara var möjligt.
|
|
|
Post by mace on Mar 14, 2009 18:55:16 GMT 1
Blaha blaha blaha. Kan du inte skärpa till dig lite killen? Skärpa mig? Haha nej! ;D Har man en gång betalat ut svart så får man stå med det hela tiden.
|
|