|
Post by taifislife on Mar 8, 2009 19:15:52 GMT 1
Riktigt trist att KHK inte är med här! Och nu efter lottningscirkusen så vet vi att det mycket väl kunde ha blivit TAIF - KHK i PO 3. Den regel som alla trodde fanns finns inte nämligen.
Som det lutar åt (de lag som tagit ledningen med 1-0 i PO3 + lagen från allsvenskan) kan det bli så här:
Nybro Huddinge Tingsryd Örebro Piteå Skåre
Minst ett lag kommer spela i Hockeyallsvenskan nästa säsong. Jag tror det blir minst två eftersom flera av lagen hänger på repet...
Vad tror ni?
|
|
|
Post by Joewson on Mar 8, 2009 19:30:23 GMT 1
Jag vet att Huddinge är himla starka hemma och kommer förmodligen vinna serien och sen tror jag inte att varken Nybro eller Tingsryd har ekonomi för allsvenskan. Men det är en öppen historia, allt kan hända i ett kval
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2009 19:31:43 GMT 1
Har inte ens funderat på att det kunde bli mer än ett lag som gick upp Detta skulle ju vara säsongen då det var "omöjligt" att gå upp.
Jag tror TAIF o Örebro gör upp om förstaplatsen. Men svårbedömt.
Nybro verkar ha nio liv. man har väl trott de senaste 6-7 säsongerna att de skulle få tufft att hänga kvar
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 8, 2009 21:32:29 GMT 1
Jag vet att Huddinge är himla starka hemma och kommer förmodligen vinna serien och sen tror jag inte att varken Nybro eller Tingsryd har ekonomi för allsvenskan. Men det är en öppen historia, allt kan hända i ett kval Varför skulle ekonomin vara ett hinder för TAIF? Tror de är bäst rustade av alla kvalserielagen. Kan Troja och Borås, kan TAIF.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 8, 2009 22:08:45 GMT 1
TAIF kan.............. fuska med skatterna. ;D
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 8, 2009 22:11:08 GMT 1
haha.. de e de duktiga på! Men jag håller Huddinge som favoriter i den kvalserien!
|
|
|
Post by Joewson on Mar 8, 2009 22:35:55 GMT 1
Örebro är den rikaste div1-klubben i Sverige enligt flera källor. Det är ganska känt att Fahlander sitter på ganska mycket pengar som ordförande. Det är därför man kan ha spelare som Svensk, Mitell, Laine och Fahlqvist i laget.
Det kostar mycket mera pengar att spela i allsvenskan. Så enkelt är det. Att Nybro har svårt med betalningarna i tid är ingen nyhet och allsvenskan har betydligt fler heltidsproffs än div1. Detta på grund av resor som tar upp mycket tid. Man hinner helt enkelt inte jobba och spela ishockey på samma sätt. Visst finns det flera som klarar av det, men långt i från alla. Jag tror faktiskt inte att TAIF har de ekonomiska musklerna som krävs för allsvenskan. Och det är inget emot TAIF som förening. Allsvenskan är den dyraste serien att spela i, man får inte några jättesummor för reklam och liknande som i elitserien. Jag är inte helt insatt i TAIFs ekonomi, så jag ska inte säga för mycket. Men jag vet hur mycket det kostar att lira i allsvenskan och det är inte gratis!
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2009 22:46:15 GMT 1
Örebro är den rikaste div1-klubben i Sverige enligt flera källor. Det är ganska känt att Fahlander sitter på ganska mycket pengar som ordförande. Det är därför man kan ha spelare som Svensk, Mitell, Laine och Fahlqvist i laget. Det kostar mycket mera pengar att spela i allsvenskan. Så enkelt är det. Att Nybro har svårt med betalningarna i tid är ingen nyhet och allsvenskan har betydligt fler heltidsproffs än div1. Detta på grund av resor som tar upp mycket tid. Man hinner helt enkelt inte jobba och spela ishockey på samma sätt. Visst finns det flera som klarar av det, men långt i från alla. Jag tror faktiskt inte att TAIF har de ekonomiska musklerna som krävs för allsvenskan. Och det är inget emot TAIF som förening. Allsvenskan är den dyraste serien att spela i, man får inte några jättesummor för reklam och liknande som i elitserien. Jag är inte helt insatt i TAIFs ekonomi, så jag ska inte säga för mycket. Men jag vet hur mycket det kostar att lira i allsvenskan och det är inte gratis! också tveksam. Men deras ekonomi sägs vara bättre än på många år
|
|
|
Post by chilipulver on Mar 8, 2009 22:49:56 GMT 1
Kan Nybro spela i Allsvenskan så kan KHK! Säg inget annat.
|
|
|
Post by Joewson on Mar 8, 2009 23:14:05 GMT 1
Kan Nybro spela i Allsvenskan så kan KHK! Säg inget annat. Nybro har skulder för att inte har betalat domaravgifter och liknande, stod i tidningen för typ en månad sen. Det handlade om 400.000 har jag för mig. Detta plus att Nybro redan har ganska ansträngd ekonomi sen tidigare gör det nog svårt för Nybro att klara elitlicensen OM allt ska gå rätt till. Men det brukar vara spel för gallerian, kolla på Lakers i somras. Jag tror inte Nybro klarar kvalet, man lyckades ju med bedriften att inte vinna på bortaplan en enda gång i serien.
|
|
|
Post by happygilmore on Mar 10, 2009 12:27:20 GMT 1
Har för mig att en viss blogg skrev att khk var kaxiga i sina matchreferat, vad är då detta.
Saxen från taif.nu från matchreferatet. "Till varje hemmamatch skickar man en inbjudan till motståndarlaget där man hälsar dem välkomna till Dackehallen. Jag sneglade lite på inbjudan Nyköping fick och den såg ut ungefär såhär.
Tingsryds AIF inbjuder Nyköping Sunlights till följande evenemang.
Kurs: Grundkurs i Hockeydominans, 101 Plats: Dackehallen, Tingsryd Tid: 19:00 den 9/3-08 Kursledare: Mikael Tisell, Larry Pilut och Tingsryds AIF A-lag Kursbeskrivning: Här kommer du att lära dig hur du totalt dominerar en hockeymatch av play off karaktär. Vi kommer ta upp ämnen som Målvaktsspel (denna del kommer hållas separat under ledning av Peter Johansson), Målskytte, passningsspel och offensivt och defensivt spel av Allsvensk klass.
Jag tror ni förstår min poäng, Tingsryd fullständigt utklassar Nyköping på alla plan. Peter storspelar - surprise, surprise - i målet och alla lagets kedjor visar att man är på topp. Puckarna bara haglar mot motståndarkassen och Jesper Ekeberg har uppenbara problem att freda sig. Periodens målskyttar är Ellerstad, Stark och Hillding.
Man ska ju inte ropa hej förens man är över bäcken. men ett litet försynt, tja, tror jag ändå att jag vågar mig på."
|
|
|
Post by mace on Mar 10, 2009 12:53:04 GMT 1
TAIF = Ta Allt I Fickan
|
|
|
Post by grolle on Mar 10, 2009 22:21:14 GMT 1
mace= en liten fjant som väntar på hösten..
|
|
|
Post by mace on Mar 10, 2009 22:22:45 GMT 1
Grolle = liten skogsmule som inte klarar sig utan sin mamma...
|
|
|
Post by dragskott on Mar 10, 2009 22:42:10 GMT 1
Sex stycken lag spelar kvalserien till allsvenskan och det är följande;
Huddinge Nybro Tingsryd Örebro Valbo Asplöven
Alla möter alla två gånger en gång hemma och en gång borta.
Fredag 13 mars:
Nybro - Valbo Tingsryd - Asplöven Huddinge - Örebro
Söndag 15 mars:
Örebro - Tingsryd Nybro - Asplöven Valbo - Huddinge
Onsdag 18 mars:
Tingsryd - Nybro Asplöven - Huddinge Örebro - Valbo
Söndag 22 mars:
Nybro - Örebro Huddinge - Tingsryd Asplöven - Skåre
Tisdag 24 mars:
Huddinge - Nybro Asplöven - Örebro Valbo - Tingsryds
Fredag 27 mars:
Nybro - Huddinge Örebro - Asplöven Tingsryd - Valbo