nallen
Nybörjare
De ?r vi som ?r KHK
|
Post by nallen on Mar 30, 2009 9:32:50 GMT 1
Tänkte ta upp lite angående detta forumets plattform och vad man tycker om det och vad som eventuellt kan bli bättre.
Lite egna åsikter som jag på vad som är mindre bra är:
* Text rutan som man skriver sina inlägg in går inte att göras Fullstor, blir jobbigt att se hur det blir när det är klart.
* Svart bakgrund gör att det blir jobbigt att läsa i längden i från sidan.
* Trådar som flyger fram och tillbaka hela tiden gör att det är svårt att veta vad man läst eller inte läst, lite som om man ryker sitt bokmärke i från en vanlig bok.
Jag vet så klart att det är någon här som driftar/sköter forumet som finns idag och detta är absolute inget påhopp på dem, all heder till er men det måste finnas plats för att diskutera ändringar förbättringar.
Hoppas att detta kan leda fram till nya förslag.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 30, 2009 9:46:09 GMT 1
Tänkte ta upp lite angående detta forumets plattform och vad man tycker om det och vad som eventuellt kan bli bättre. Lite egna åsikter som jag på vad som är mindre bra är: 1 Text rutan som man skriver sina inlägg in går inte att göras Fullstor, blir jobbigt att se hur det blir när det är klart. 2 Svart bakgrund gör att det blir jobbigt att läsa i längden i från sidan. 3 Trådar som flyger fram och tillbaka hela tiden gör att det är svårt att veta vad man läst eller inte läst, lite som om man ryker sitt bokmärke i från en vanlig bok. Jag vet så klart att det är någon här som driftar/sköter forumet som finns idag och detta är absolute inget påhopp på dem, all heder till er men det måste finnas plats för att diskutera ändringar förbättringar. Hoppas att detta kan leda fram till nya förslag. 1 Tryck på reply, sedan på Expand som är under textrutan. 2. Gå in i profile, sen modify, sen scrolla ner till theme och ändra.. 3. ??
|
|
|
Post by #72 Foppa on Mar 30, 2009 9:47:23 GMT 1
Tänkte ta upp lite angående detta forumets plattform och vad man tycker om det och vad som eventuellt kan bli bättre. Lite egna åsikter som jag på vad som är mindre bra är: * Text rutan som man skriver sina inlägg in går inte att göras Fullstor, blir jobbigt att se hur det blir när det är klart. * Svart bakgrund gör att det blir jobbigt att läsa i längden i från sidan. * Trådar som flyger fram och tillbaka hela tiden gör att det är svårt att veta vad man läst eller inte läst, lite som om man ryker sitt bokmärke i från en vanlig bok. Jag vet så klart att det är någon här som driftar/sköter forumet som finns idag och detta är absolute inget påhopp på dem, all heder till er men det måste finnas plats för att diskutera ändringar förbättringar. Hoppas att detta kan leda fram till nya förslag. Ett tips på din första synpunkt, tryck på "Preview" och se hur resultatet blir innan du publicerar.
|
|
|
Post by HF on Mar 30, 2009 10:54:53 GMT 1
Tänkte ta upp lite angående detta forumets plattform och vad man tycker om det och vad som eventuellt kan bli bättre. Lite egna åsikter som jag på vad som är mindre bra är: * Text rutan som man skriver sina inlägg in går inte att göras Fullstor, blir jobbigt att se hur det blir när det är klart. * Svart bakgrund gör att det blir jobbigt att läsa i längden i från sidan. * Trådar som flyger fram och tillbaka hela tiden gör att det är svårt att veta vad man läst eller inte läst, lite som om man ryker sitt bokmärke i från en vanlig bok. Jag vet så klart att det är någon här som driftar/sköter forumet som finns idag och detta är absolute inget påhopp på dem, all heder till er men det måste finnas plats för att diskutera ändringar förbättringar. Hoppas att detta kan leda fram till nya förslag. Angående trådar som flyttas är denna ett praktexempel. Om du lagt denna tråden på rätt ställe med en gång så hade den inte behövts flyttas. Sen finns det ju val om du vill se att nytt inlägg skrivits i en tråd. Då är det en liten blå markering vid tråden att nytt inlägg skrivits sen du senast var inne i tråden och läste och allt blir lätt att följa.
|
|
|
Post by HF on Mar 30, 2009 11:01:31 GMT 1
Tänkte ta upp lite angående detta forumets plattform och vad man tycker om det och vad som eventuellt kan bli bättre. Lite egna åsikter som jag på vad som är mindre bra är: * Text rutan som man skriver sina inlägg in går inte att göras Fullstor, blir jobbigt att se hur det blir när det är klart. * Svart bakgrund gör att det blir jobbigt att läsa i längden i från sidan. * Trådar som flyger fram och tillbaka hela tiden gör att det är svårt att veta vad man läst eller inte läst, lite som om man ryker sitt bokmärke i från en vanlig bok. Jag vet så klart att det är någon här som driftar/sköter forumet som finns idag och detta är absolute inget påhopp på dem, all heder till er men det måste finnas plats för att diskutera ändringar förbättringar. Hoppas att detta kan leda fram till nya förslag. Då är det ju bara den svarta bakgrunden som är problem, anledningen till den är ju att KHK har svart i märket. Sen finns det ju olika "skins" att välja mellan i din profile där det finns olika bakgrunder.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 30, 2009 21:40:04 GMT 1
Tycker detta forum är ett av de bättre. Lätthanterligt, och lättläst.
|
|