|
Post by pekka on Apr 15, 2010 15:28:07 GMT 1
Håller med HF "mycket snack och lite verkstad". Jag tror detta kan skadar KHK mer än vi tror
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 15, 2010 17:09:06 GMT 1
det kanske gör det...Det får vi snart veta! Tror inte TAIF vågar att anmäla honom, för då finns väl risken att de måste lägga alla korten på bordet och fan vet vad som kan dyka upp då. Slår vad om att de flesta som skriver i komentarer i BLT ang. Fahlanders blogginlägg är supportrar från andra lag (finns ju även de som låssas att vara KHKáre) som hoppas att detta kommer att skada KHK. Jag säger låt de fortsätta att hoppas, för att hans blogginlägg KOMMER INTE ATT SKADA KHK.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 15, 2010 19:07:39 GMT 1
Då var det dags för KHK att få dålig publicitet p.g.a fahlander. Tycker precis som HF, fram med bevisen eller lägg ner snacket!
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 15, 2010 21:24:50 GMT 1
Tycker inte att hans "svärta" ner khk.. Varför ska vi hålla Täjf om ryggen..? En gång dopad,alltid ihågkommen som en fuskare...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 15, 2010 21:47:23 GMT 1
Wörd på den.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 15, 2010 22:05:14 GMT 1
Varför ska det daltas så förbannat med Teijf? Åååh, det kommer skada KHK o det ena och det andra... på vilket sätt kommer detta att skada KHK? Det är väl bara när idioter som Connie "Jag vinklar allting hur fan jag vill" Nilsson som gör ALLT för att förstöra för KHK....
Är övertygad om att det kommer en stor käftsmäll för Tingsryd innan den allsvenska säsongen ens har börjat och då reser dom sig aldrig mer, kan man hoppas.
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 15, 2010 22:06:24 GMT 1
Wörd x 10 på den!!
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 15, 2010 22:11:04 GMT 1
Varför ska det daltas så förbannat med Teijf? Åååh, det kommer skada KHK o det ena och det andra... på vilket sätt kommer detta att skada KHK? Det är väl bara när idioter som Connie "Jag vinklar allting hur fan jag vill" Nilsson som gör ALLT för att förstöra för KHK.... Är övertygad om att det kommer en stor käftsmäll för Tingsryd innan den allsvenska säsongen ens har börjat och då reser dom sig aldrig mer, kan man hoppas. Instämmer! Finns väl ingen anledning att dalta med skogssmurfarna.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 16, 2010 6:20:43 GMT 1
Tycker inte att hans "svärta" ner khk.. Varför ska vi hålla Täjf om ryggen..? En gång dopad,alltid ihågkommen som en fuskare... Vet inte om jag missuppfattat något här? Men jag trodde man var oskyldig tills motsatsen bevisats i sverige?? Och jag har då inte sett några bevis ännu!! KHK kör med svarta löner!! Bevis, inte ett enda men det behövs nog inte på internet!
|
|
|
Post by Joewson on Apr 16, 2010 6:29:13 GMT 1
Jag vågar påstå att alla klubbar på någorlunda hög nivå myglar med löner osv. Ingen är perfekt och kan man få ner kostnaderna så är det självklart att man försöker, Mjällby och Växjö är bara yttligare exempel på föreningar som försökt med detta.
Jag skulle inte bli förvånad om KHK, OIK, Mörrum osv myglat med vissa spelar- och material-kostnader.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2010 8:04:47 GMT 1
Tycker inte att hans "svärta" ner khk.. Varför ska vi hålla Täjf om ryggen..? En gång dopad,alltid ihågkommen som en fuskare... Vet inte om jag missuppfattat något här? Men jag trodde man var oskyldig tills motsatsen bevisats i sverige?? Och jag har då inte sett några bevis ännu!! KHK kör med svarta löner!! Bevis, inte ett enda men det behövs nog inte på internet! Att inte Taif gör en anmälan på Fahlander för förtal då! Eller är man rädd att man måste lägga alla korten på bordet? Trodde det var åsiktsfrihet i Sverige, men tydligen inte om man heter Mikael Fahlander och pratar om Tingsryd. Hade han snackat skit hade han redan suttit på kåken alt fått böter för just förtal.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 16, 2010 8:31:16 GMT 1
Vet inte om jag missuppfattat något här? Men jag trodde man var oskyldig tills motsatsen bevisats i sverige?? Och jag har då inte sett några bevis ännu!! KHK kör med svarta löner!! Bevis, inte ett enda men det behövs nog inte på internet! Att inte Taif gör en anmälan på Fahlander för förtal då! Eller är man rädd att man måste lägga alla korten på bordet? Trodde det var åsiktsfrihet i Sverige, men tydligen inte om man heter Mikael Fahlander och pratar om Tingsryd. Hade han snackat skit hade han redan suttit på kåken alt fått böter för just förtal. Att allt som Fahlander har skrivit om Tejf det senaste året inte ryms under epitetet "åsiktsfrihet", det är jag tämligen övertygad om. Men för att det istället ska bli tal om förtal så krävs det ju att motparten gör en anmälan, vilket Tejf av någon oförklarlig anledning hittills har avstått ifrån.....eller kanske det finns en naturlig anledning till att man sticker huvudet i sanden i stället för att gör en konkret anmälan..... att man helt enkelt inte tål den påföjande granskningen ??
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2010 9:27:58 GMT 1
Att inte Taif gör en anmälan på Fahlander för förtal då! Eller är man rädd att man måste lägga alla korten på bordet? Trodde det var åsiktsfrihet i Sverige, men tydligen inte om man heter Mikael Fahlander och pratar om Tingsryd. Hade han snackat skit hade han redan suttit på kåken alt fått böter för just förtal. Att allt som Fahlander har skrivit om Tejf det senaste året inte ryms under epitetet "åsiktsfrihet", det är jag tämligen övertygad om. Men för att det istället ska bli tal om förtal så krävs det ju att motparten gör en anmälan, vilket Tejf av någon oförklarlig anledning hittills har avstått ifrån.....eller kanske det finns en naturlig anledning till att man sticker huvudet i sanden i stället för att gör en konkret anmälan..... att man helt enkelt inte tål den påföjande granskningen ?? Åsiktsfrihet, medborgarens frihet att bilda och hysa åsikter utan statens ingripande.
I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser"....Så länge det inte handlar om förtal. Men då borde, som du säger, TAIF redan ha skickat in en anmälan för länge länge sedan... Men någon anmälan verkar det ju inte ha blivit, man kan ju undra varför..
|
|
|
Post by pepparkaka on Apr 16, 2010 9:29:18 GMT 1
Men för att det istället ska bli tal om förtal så krävs det ju att motparten gör en anmälan, vilket Tejf av någon oförklarlig anledning hittills har avstått ifrån.. Att det är så oförklarligt vet jag inte. En tänkbar orsak är att TAIF helt enkelt inte bryr sig om Fahlander och vad han skriver. En annan är att TAIF faktiskt bryr sig, men att det som förening är svårt (omöjligt?) att stämma någon för förtal.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 16, 2010 9:53:39 GMT 1
Vad är det för skillnad när en privatperson stämmer en annan för förtal än när ett företag/förening gör det? Absolut ingen skillnad alls.
Så nej, det är verkligen ingen tänkbar orsak.
|
|