|
Post by Back to Front on Nov 3, 2009 17:11:58 GMT 1
Nu hör väl det till saken att Herr Fahlander har en anledning god som någon att strö lite salt i gamla oläkta sår, efter vårens kvalserie..
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 3, 2009 18:12:07 GMT 1
det vet varken du eller jag om det har hänt. Det är hans ord och han är väl inte den första jag tror på om det händer något.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2009 20:25:39 GMT 1
Intressant läsning... hockeyblogg.joyzine.se/#homeAtt vi inte har några junisar att slänga in från div 2 är en sak, men att TAIFs Superelit inte har några är ju märkligt!? Man säger ju att Superelit är ungefär som div 1. Då borde väl någon av de bästa räcka till att spela in i A-laget!? I synnerhet som TAIF redan går som en ångvält i serien och är obesegrade!
|
|
|
Post by time on Nov 3, 2009 20:47:44 GMT 1
Intressant läsning... hockeyblogg.joyzine.se/#homeAtt vi inte har några junisar att slänga in från div 2 är en sak, men att TAIFs Superelit inte har några är ju märkligt!? Man säger ju att Superelit är ungefär som div 1. Då borde väl någon av de bästa räcka till att spela in i A-laget!? I synnerhet som TAIF redan går som en ångvält i serien och är obesegrade! Liljegren sa ju "nu ska vi upp så är det bara". Då finns inget utrymme för junisar även om de står på gränsen till A-laget Men det är väl tre spelare i A-truppen (av dem som spelar) som har TAIF som moderklubb?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 3, 2009 21:57:44 GMT 1
Dock hade det ju kanske inte varit helt fel nu när man vinner nästan varje match att slänga in en eller två juniorer på isen några matcher iallafall.. man får väl ändå inte med sig poängen till allettan?
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 3, 2009 23:52:19 GMT 1
Åkesson, Einarsson, Svensson och CJ är .. ja egna produkter. Sen beror det på hur man räknar också. Simon stark har spelat hela sin juniortid i Tingsryd, likaså Rasmus Johansson. Om jag räknar antal egna produkter så ser jag till J-lagen. vilka som har börjat där. Det är liksom .. ja jag vet inte, men därifrån räknar jag och då spelar det ingen roll om klubben heter TAIF eller HV71 eller KHK osv osv. Har man spelat hela sin Juniortid (J18-J20) så kan jag tycka att man tillhör den klubben, för det är ändå där man lägger ner mest jobb och får den största utvecklingen i sin hockeykarriär. Så tycker jag, men alla har säkert olika syn på detta som allt annat
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 3, 2009 23:59:26 GMT 1
Sen ska man komma ihåg att två saker:
1. Bra talanger i kullarna går upp och ner som alla vet. Just nu är det riktigt bra juniorer runt om i Sverige! Men som sagt, vissa år är det mer, vissa år är det mindre. Om man tittar runt i klubbarna i närområdet så kan man hitta en hel drös som är Tingsrydspelare från början. KRIF har ju en hel hope, Mörrum, OIK och KHK några stycken. Särskilt när KHK spelade i tvåan, då bestod väl nästan halva laget av Tingsryd-spelare (det kan ni nog bättre än mig). Hur som helst så har Tingsryd producerat många spelare i närområdet och ibland toppas det med några av dem som spelar i TAIF idag, Olausson, Emwall och Ekman-Larsson till exempel. Hoppas bara Dahl kan bli en av dem sistnämnda.
2. Simon Dahl kan jag tycka på ett sätt få en chans i A-laget. På ett annat inte. Han håller helt klart för Div.1 det är skäl nog för att låta han spela. Samtidigt, dem spelare tuffa matcher och behöver en bra och bred trupp i J20 för att hålla sig kvar i Sveriges högsta serie. utan Dahl får man det betydligt tuffare. Han spelar ju i förstakedjan och är ledaren för laget. Dessutom ska han på landslagsuppdrag nu, så han får bra matchning!
Det var något till jag skulle säga, men kommer inte på det nu.
Ha de!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 4, 2009 0:14:20 GMT 1
Nu handlade ju bloggen om ifall det verkligen behövde värvas mer utifrån i nuläget! Och jag förstår verkligen frågan, då det går så grymt bra för laget! Perfekt att slussa in någon J20-spelare i denna medgång...väl..?
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 4, 2009 2:50:42 GMT 1
jag anser att j20 spelarna har tillräckligt med matchträning i elit. man SKA upp i år, då lämnar man inget åt slumpen
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 4, 2009 9:06:42 GMT 1
"Ska"...? Det är det många som sagt genom åren och misslyckats i olika sammanhang. Låter alltid lika löjligt...
|
|
|
Post by time on Nov 4, 2009 9:24:22 GMT 1
"Ska"...? Det är det många som sagt genom åren och misslyckats i olika sammanhang. Låter alltid lika löjligt... Men det finns undantag KHK har lyckats alla gånger man sagt att man SKA upp. 2005/2006 och 2008/2009
|
|
|
Post by time on Nov 4, 2009 9:27:00 GMT 1
Åkesson, Einarsson, Svensson och CJ är .. ja egna produkter. Sen beror det på hur man räknar också. Simon stark har spelat hela sin juniortid i Tingsryd, likaså Rasmus Johansson. Om jag räknar antal egna produkter så ser jag till J-lagen. vilka som har börjat där. Det är liksom .. ja jag vet inte, men därifrån räknar jag och då spelar det ingen roll om klubben heter TAIF eller HV71 eller KHK osv osv. Har man spelat hela sin Juniortid (J18-J20) så kan jag tycka att man tillhör den klubben, för det är ändå där man lägger ner mest jobb och får den största utvecklingen i sin hockeykarriär. Så tycker jag, men alla har säkert olika syn på detta som allt annat Innebär alltså att Sebastian Arvidsson är egen produkt för TAIF. OK då får vi räkna bort honom. Då är det alltså bara Jimmie Svensson och Henrik Sirbäck som möjligen kan betecknas som egna produkter i KHK...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 4, 2009 10:06:07 GMT 1
Var det TAIF som förstörde Sebbe...? ;D
|
|
|
Post by HF on Nov 4, 2009 12:27:08 GMT 1
Åkesson, Einarsson, Svensson och CJ är .. ja egna produkter. Sen beror det på hur man räknar också. Simon stark har spelat hela sin juniortid i Tingsryd, likaså Rasmus Johansson. Om jag räknar antal egna produkter så ser jag till J-lagen. vilka som har börjat där. Det är liksom .. ja jag vet inte, men därifrån räknar jag och då spelar det ingen roll om klubben heter TAIF eller HV71 eller KHK osv osv. Har man spelat hela sin Juniortid (J18-J20) så kan jag tycka att man tillhör den klubben, för det är ändå där man lägger ner mest jobb och får den största utvecklingen i sin hockeykarriär. Så tycker jag, men alla har säkert olika syn på detta som allt annat Innebär alltså att Sebastian Arvidsson är egen produkt för TAIF. OK då får vi räkna bort honom. Då är det alltså bara Jimmie Svensson och Henrik Sirbäck som möjligen kan betecknas som egna produkter i KHK... Inte Jimmie heller.
|
|
|
Post by scarpino on Nov 4, 2009 12:44:21 GMT 1
Sen ska man komma ihåg att två saker: 1. Bra talanger i kullarna går upp och ner som alla vet. Just nu är det riktigt bra juniorer runt om i Sverige! Men som sagt, vissa år är det mer, vissa år är det mindre. Om man tittar runt i klubbarna i närområdet så kan man hitta en hel drös som är Tingsrydspelare från början. KRIF har ju en hel hope, Mörrum, OIK och KHK några stycken. Särskilt när KHK spelade i tvåan, då bestod väl nästan halva laget av Tingsryd-spelare (det kan ni nog bättre än mig). Hur som helst så har Tingsryd producerat många spelare i närområdet och ibland toppas det med några av dem som spelar i TAIF idag, Olausson, Emwall och Ekman-Larsson till exempel. Hoppas bara Dahl kan bli en av dem sistnämnda. 2. Simon Dahl kan jag tycka på ett sätt få en chans i A-laget. På ett annat inte. Han håller helt klart för Div.1 det är skäl nog för att låta han spela. Samtidigt, dem spelare tuffa matcher och behöver en bra och bred trupp i J20 för att hålla sig kvar i Sveriges högsta serie. utan Dahl får man det betydligt tuffare. Han spelar ju i förstakedjan och är ledaren för laget. Dessutom ska han på landslagsuppdrag nu, så han får bra matchning! Det var något till jag skulle säga, men kommer inte på det nu. Ha de! Jag tycker ni gör rätt iaf, det enda jag skulle vara orolig för är eran ekonomi! Ni tjänar på att hålla J20 o J18 uppe där dom är eftersom det lockar till sig mycke mer o bättre juniorer o på så sätt får ni en större bredd i hela klubben. För vad jag har förstått så behövs det då ungdomarna börjar sina i dom lägre åldrarna!?
|
|