|
Post by Back to Front on Nov 2, 2009 22:55:29 GMT 1
Nu ljuger du Joewson
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 3, 2009 0:05:19 GMT 1
Kör ni fortfarande med kommunens kuvert?
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 3, 2009 0:57:32 GMT 1
kul
|
|
|
Post by time on Nov 3, 2009 7:58:40 GMT 1
Det är faktiskt bara att önska TAIF lycka till i sin resa mot Allsvenskan. Vi behöver något år till på oss att mogna till lite, föreningen ska växa tillsammans och det finns mycket att jobba på. Vi är inte riktigt där än och "bli av" med TAIF i vår serie är något som bara är bra för KHK rent sportsligt. TAIF är alldeles för bra för att spela i ettan ett år till. Så utan några som helst gömda budskap, lycka till! word
|
|
|
Post by dockan on Nov 3, 2009 9:04:00 GMT 1
Laget med bara egna produkter .... värvar igen... ytterligare en som går under epitetet " sämst när det gäller som mest " ska få ta del av kakburkspengarna!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 3, 2009 10:15:02 GMT 1
Missar TAIF allsvenskan denna säsong också så kommer man att få börja bygga ett helt nytt lag, då flertalet spelare kommer att lämna för spel i allsvenskan. Så det är bara att hålla tummarna att det går åt helvete för TAIF igen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 3, 2009 10:33:01 GMT 1
Det är faktiskt bara att önska TAIF lycka till i sin resa mot Allsvenskan. Vi behöver något år till på oss att mogna till lite, föreningen ska växa tillsammans och det finns mycket att jobba på. Vi är inte riktigt där än och "bli av" med TAIF i vår serie är något som bara är bra för KHK rent sportsligt. TAIF är alldeles för bra för att spela i ettan ett år till. Så utan några som helst gömda budskap, lycka till! word Jag förbannade ju att de inte gick upp förra säsongen, just p g a att de var för bra redan då....nu hoppas jag sannerligen bli av med dom!
|
|
|
Post by dockan on Nov 3, 2009 10:48:41 GMT 1
Missar TAIF allsvenskan denna säsong också så kommer man att få börja bygga ett helt nytt lag, då flertalet spelare kommer att lämna för spel i allsvenskan. Så det är bara att hålla tummarna att det går åt helvete för TAIF igen. Kunde inte ha sagt det bättre själv! Vi håller alla tummar!! ;D
|
|
jonte
Nybörjare
|
Post by jonte on Nov 3, 2009 12:01:43 GMT 1
Det är faktiskt bara att önska TAIF lycka till i sin resa mot Allsvenskan. Vi behöver något år till på oss att mogna till lite, föreningen ska växa tillsammans och det finns mycket att jobba på. Vi är inte riktigt där än och "bli av" med TAIF i vår serie är något som bara är bra för KHK rent sportsligt. TAIF är alldeles för bra för att spela i ettan ett år till. Så utan några som helst gömda budskap, lycka till! word Kul att det finns några KHK-fans med förstånd!
|
|
|
Post by Jason on Nov 3, 2009 12:08:55 GMT 1
Låt de gå upp denna säsongen så slår vi ut dem om några år i ett för deras del negativt kval...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 3, 2009 12:37:13 GMT 1
Låt de gå upp denna säsongen så slår vi ut dem om några år i ett för deras del negativt kval... Det hade nog varit det skönaste..
|
|
|
Post by martin9 on Nov 3, 2009 13:45:49 GMT 1
Riktigt skönt att se att det finns ett antal vettiga KHKare här inne (läs time, Joewson). Järnbyxan har en liten poäng för en gångs skull, TAIF tappar ett antal spelare om man inte går upp nu. Så har det alltid varit och kommer alltid vara!! =) Men jag är inte rädd för det, TAIF brukar få ihop bra lag iaf.
Dockan, menar du att Forsander ska vara sämst när det gäller?? Och menar du att han tar emot svarta pengar??
|
|
|
Post by sheriff on Nov 3, 2009 13:59:21 GMT 1
Den som pratar om svarta pengar i samband med Forsander är Tissell.
Som jag tolkade det så diskuterar han om svarta pengar i alla spelarköp.
|
|
|
Post by casadoc on Nov 3, 2009 14:52:47 GMT 1
Jag hoppas att Tingsryd går upp i år. Tycker att det ska bli intressant att se om de klarar av att hålla sig kvar i allsvenskan. Se på Trojas andraår i år. Nu vet vi ju att Tingsryd är världsmästare och kommer att klara det bättre än Troja, men det ska ändå bli intressant. Om inte de med "tradition, hjärta och stolthet" klarar det - hur ska vi då göra det :-P
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 3, 2009 16:36:43 GMT 1
Äsch, sluta va så negativa nu. Jag, personligen tycker att det hade varit kul med TAIF i allsvenskan (såklart) men även KHK om några år. Anledningen är ju självklart ännu mer derbymatcher, publikintresset osv. Det vet ju alla. Sen är det ju faktiskt så att om nu TAIF går upp i år så kommer det bli betydligt enklare för KHK de kommande åren, för man slipper ju faktiskt en motståndare i grundserien som är alltid, nåja, bra! Se tror jag att om TAIF går upp så kommer KHK gå upp snabbare än om TAIF hade stannat kvar. Man kommer "vilja upp" tidigare och verkligen satsa och få alla att dra åt samma håll. För visst vill ni va bättre än TAIF? Hur som helst, Jag vill att TAIF ska gå upp i år, och jag hopas och tror att man lyckas ta sig igenom nålsögat. KHK gör det om ett par år, det tvivlar jag inte på personligen. Det här med svarta pengar osv osv tycker jag är löjligt. Det är ju såhär det fungerar: steg 1: Fahlander säger något. steg 2: Kommentarerna flödar. steg 3: Bloggarna i sydöst hänger på. steg 4: Irritation skapas. Jag tycker Tisell gör rätt i att kommentera det. För allt skitsnack som kommer ut från bloggaren i Örebro.. ja, hör man en lögn tillräckligt länge så blir det ju sanning i folkmun, det vet alla. Sen förstår jag att folk (bland annat ni) går igång och tycker det är kul och retas och provocera osv. Samtidigt så tror jag inte det är många som tror på bloggaren, utan man spelar med för att det är kul.. och ja, ni förstår. Har han något så ska det självklart fram, men att gå via sin blogg och säga att man har något som man inte vet om man ska säga osv osv. det är ganska ynkryggat tycker jag. Feghet och sånt har jag inte mycket för, det ska va raka puckar! Skulle det vara så att han har något på Tingsryd som kan innebära fusk (jag tror inte ett dugg på att han har något, han tycker bara det är kul och provocera) så ska man gå via hockeyförbundet och inte via sin blogg. FEGT tycker jag. Anyway, inget av hans skitsnack gynnar någon, inte ens KHK. För nu när han är kopplad till er på ett eller annat sätt så blir det.. ja inte samhörighet, men en viss tillkoppling, vilket jag kan tycka är synd att han ska blanda sig i och göra sig ett namn över hela Sverige. Till vi hörs!
|
|