|
Post by sektiong on Jan 22, 2007 15:16:28 GMT 1
KHK är helt klara för playoff nu! Dalen ligger 8 med 18 poäng. Dom ska spela 6 matcher till och kan som mest få ihop 30 poäng. Boro ligger 7 med 21 poäng, dom ska spela 7 matcher till och kan få ihop 35 poäng.(Samma som KHK har i dagsläget.) Osby och Mjölby ligger 5 och 6 med 22 poäng. Dom kan få ihop 34 poäng. Så om jag räknar rätt med en gratis miniräknare från Maxi stormarknad så är det då bara Boro, Värnamo, Krif och HHK som kan gå om KHK. Detta innebär att KHK som sämst vid resterande förluster slutar 5:a. Har jag räknat fel?
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 22, 2007 15:27:46 GMT 1
KHK är helt klara för playoff nu! Dalen ligger 8 med 18 poäng. Dom ska spela 6 matcher till och kan som mest få ihop 30 poäng. Boro ligger 7 med 21 poäng, dom ska spela 7 matcher till och kan få ihop 35 poäng.(Samma som KHK har i dagsläget.) Osby och Mjölby ligger 5 och 6 med 22 poäng. Dom kan få ihop 34 poäng. Så om jag räknar rätt med en gratis miniräknare från Maxi stormarknad så är det då bara Boro, Värnamo, Krif och HHK som kan gå om KHK. Detta innebär att KHK som sämst vid resterande förluster slutar 5:a. Har jag räknat fel? Du är som en klocka !!! pLAYOFF HÄR KOMMER VI !
|
|
|
Post by burt on Jan 22, 2007 15:36:44 GMT 1
Jag är lite dåligt insatt i Playoffet, hur är det upplagt?
|
|
|
Post by crosschecking on Jan 22, 2007 16:03:00 GMT 1
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 22, 2007 18:14:35 GMT 1
KHK är helt klara för playoff nu! Dalen ligger 8 med 18 poäng. Dom ska spela 6 matcher till och kan som mest få ihop 30 poäng. Boro ligger 7 med 21 poäng, dom ska spela 7 matcher till och kan få ihop 35 poäng.(Samma som KHK har i dagsläget.) Osby och Mjölby ligger 5 och 6 med 22 poäng. Dom kan få ihop 34 poäng. Så om jag räknar rätt med en gratis miniräknare från Maxi stormarknad så är det då bara Boro, Värnamo, Krif och HHK som kan gå om KHK. Detta innebär att KHK som sämst vid resterande förluster slutar 5:a. Har jag räknat fel? KHK har vad jag fått för mig, varit klara för ett antal matcher sedan. Detta eftersom topplagen möter varandra i resterande omgångar också.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 22, 2007 22:50:59 GMT 1
Räknade KHK som klara för playoff när halva serien var spelad.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 23, 2007 2:18:40 GMT 1
Intressant artikel om Tyringe från www.soderettan.seHur står det egentligen till med Tyringe? Att Tyringe haft en ekonomisk svacka de senaste åren har nog inte någon kunnat undvika att upptäcka. När sedan föreningen basunerade ut att styrelsen kommer att göra allt för att spela färdigt serien samt sikta in sig på division 1 nästa säsong. Detta till skillnad mot seriekollegan Jonstorp som informerat om att de kommer att spela i divison 2 nästa år och gärna ser att de slipper spela kval o.dyl. Vilka signaler sänder då föreningen ut när de skriver på sin hemsida om att beslut om laget skall sättas i konkurs eller ej kommer att avgöras under veckan? Att gå ut och be om ytterligare hjälp i form av sponsorbidrag är förstås självklart i ett sådant läge, men det känns som att ledningen i föreningen kör med dubbla budskap. Publiken lyser med sin frånvaro och den sämsta publiksiffran sedan 60-talet(?!) är ett faktum. Söderettan hoppas att Tyringe klarar ut sin situation och tar sikte mot nytt spel i division 1 under nästkommande säsong. Första frågan är dock om det inte är för sent? Andra frågan är hur förbundet kommer att agera om Tyringe begär sig i konkurs samtidigt som Jonstorp redan aviserat spel i division 2?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 23, 2007 8:23:38 GMT 1
|
|
|
Post by dragskott on Jan 23, 2007 9:59:43 GMT 1
KHK kan just nu bli sämst 5:a. Vinst på onsdag betyder sämst 3:a. Tar vi 4 poäng till är vi sämst 2:a Osv.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 23, 2007 18:41:25 GMT 1
Undrar vad det sänder för signaler till HHK
|
|