|
Post by oneandonly on Feb 2, 2007 3:59:58 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ?
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 2, 2007 10:35:59 GMT 1
Vem fan vill umgås med bönder?
|
|
|
Post by Jason on Feb 2, 2007 10:56:05 GMT 1
Vem fan vill umgås med bönder? Tänker nog dom andra också...
|
|
|
Post by Jason on Feb 2, 2007 10:56:49 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ? Hade varit en bra idé. Får dock hållas på bra nivå så att det inte blir på liv och död...
|
|
|
Post by Professorn on Feb 2, 2007 11:21:35 GMT 1
Jag tror inte på detta koncept, men däremot en försäsongsturnering mellan länens A-lag hade varit kul att se. Sedan hade det varit x-tra kul ifall någon sponsor skulle gå in med lite prispengar... Ex Telenor Trophy eller något liknande. Givet är att alla fem lagen skulle deltaga och jag tror att detta hade blivit ett kul koncept med 8 träningsmatcher i tävlingsform under en annars "tråkig" försäsong. Vilka publiksiffror det hade blivit...
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 2, 2007 15:30:45 GMT 1
Vem fan vill umgås med bönder? Tänker nog dom andra också... ...och med det menar du vad?
|
|
|
Post by Jason on Feb 2, 2007 15:37:21 GMT 1
Bara för att man inte kommer från "storstaun" som så många patetiskt kallar det för så är man inte mindre värd.
|
|
|
Post by Supertramp on Feb 2, 2007 19:44:33 GMT 1
Bara för att man inte kommer från "storstaun" som så många patetiskt kallar det för så är man inte mindre värd. Jag kommer inte ifrån "storstaun". Men att det är ett patetiskt ordval till att beskriva Karlskrona, håller jag med om.
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 2, 2007 19:59:37 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ? Hade varit skitskoj...men jag föredrar puck
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 2, 2007 21:46:03 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ? Hade varit skitskoj...men jag föredrar puck Tack Sarre ! Du o jag är i alla fall inte de enda. Fått många PM som gillar tanken, men här på forumet verkar det lite som man inte ALLTID vågar säga vad man tycker. Det gör jag ! (Se övriga inlägg) Håller med om att mjukhockey kanske är det bästa. Finslipar på allt. BB verkar däremot inte intresserade. Vet att det finns intresse i andra delar av länet. Lovar att vi an få låna matchställ. Återkommer ! Ha det bäst !
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 2, 2007 22:57:39 GMT 1
Vill bara klistra in här vad jag precisskrivitvpå BB's forum, då jag ALLLTID står för mina åsikter och vad jag gjort eller sagt.
Lite positivare tongångar här från ett en av Er ! TACK GOE !!!! (Lägger till även SARRE här-TACK !) (Kan i alla fall säga att Du och jag inte är ensamma. Har fått sms (mest sådana) och pm som tycker det är en kanontanke. ) Ber om ursäkt, men det känns som att folk inte varken här eller på vanliga forumet vågar uttala sig förrän ledande personer i BB gjort det.
Kanske har fel, men kolla alla inlägg på nya tankar så kanske Ni också ser en tråd..........
Tack på förhand !!!!
Ser Ni andra INTE möjligheterna .......
Dels kan VI undvika framtida läktarbråk, dessutom kan vi ha en go fight både på läktaren och på isen.
Att sedan arrangerande förening tar exempelvis 100 kr per anmäld deltagare och kanske 10 kr per åskådare gör ju inte saken sämre.
Säker på att VI skulle få låna matchställ !!!!
BB behöver väl pengar till Tifo och annan verksamhet liksom alla andra supporterklubbar ?
I övrigt skulle jag vilja säga: Jag tycker Ni som jobbar i BB gör ett bra jobb och så gott Ni kan......., Men...... Just nu räcker det inte till ! Försöker därför komma med nya inflenser angående bussar, utbyte som detta inlägget gäller mm.
Vill också varna för att det snart finns en ny supporerklubb till. Där det uttalat kommer att arrangeras bussar och där man får dricka öl, så länge man sköter sig.
Är det sådana fraktioner VI ska ha ?
Jag kan gärna jobba i BB, men då vill jag också att VI tänker själva och tar ställning vad vi vill göra eller inte göra.
Måste vara fristående ! Både vad gäller ekonomi som åsikter. Vi kan ju börja med choklad hjul tex för att få in pengar på hemmamatcher.
Har skrivit om detta tidigare, men ännu inte fått något svar.
Visst kunde man skriva direkt till YB, men han är ju inte BB. Tänkte att någon annan kan yttra sig innan....... Tydligen inte..... Eller ?........
No "bad feelings" på något sätt. Vill bara föra ALLT framåt.
Fel ? Kanske.......
Men då står jag ändå för mina åsikter och jag vet att jag inte är ensam, även om det bara är JAG som vågar skriva dem.
Ha det bäst !
K-H-K !!!!
|
|
Zoder
Ungdomslirare
|
Post by Zoder on Feb 2, 2007 23:01:45 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ? Va faan, får inte WildCats någon inbjudan? Vi får ta våran supportermatch med A-laget istället, den är alltid uppskattad av spelarna
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 2, 2007 23:22:02 GMT 1
/Först av allt har jag kanske lagt detta inlägg på fel ställe, men då kan kanske någon vänlig själ flytta det./ Utmaning !? Bara slog mig en tanke.... Skulle inte vi kunna bjuda in krif, oik o mörrum suppotrar till exempelvis en hockeybockey turnering ? De som inte vill lira kan ju titta o skrika. Man kan ju ha något lättare käk o en bira efteråt till självkostnadspris. Varje deltagare som spelar kan tex betala 100 kr i anmälningsavgift. Överskottet till BB. Kanske rentav en blivande tradition ? Va faan, får inte WildCats någon inbjudan? Vi får ta våran supportermatch med A-laget istället, den är alltid uppskattad av spelarna KLart NI kan få !!!! Ha det BÄST !!!!
|
|
|
Post by HF on Feb 3, 2007 12:02:38 GMT 1
Jag är gärna med om jag får.
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 3, 2007 12:53:33 GMT 1
Jag är gärna med om jag får. Ska VI göra det eller något liknande ska VI förstås göra det som ENADE och då får ALLA som vill vara med. Ha det bäst allesammans ! K-H-K !!!!
|
|