|
Post by husnasarn on Dec 6, 2009 19:49:27 GMT 1
Förlust som oik-alla ska avgå,sparkas Vinst mot Mörrum-guld o gröna skogar, khk är hur bra som hälst kommer vinna alla matcher och är så vida klara för allsvenskan. Förlust mot kristianstad-alla ska avgå,sparkas. Ni är pinsamma,,. Har du inget eget forum och pipa i ?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 6, 2009 19:52:35 GMT 1
hahaha, det var det dummaste jag hört lokatt! Det är höga löner i Karlskrona, tro mig, jag vet! KHK tar den sista allettan-platsen och ni får spela vidare mot GSK, Hammers och Kungälv. Ha så roligt! Tror jag känner en del spelare liiiite bättre än dig. Gå och snyt dig.
|
|
|
Post by happygilmore on Dec 6, 2009 19:58:04 GMT 1
Jag undrar hur länge sponsorer och publik kommer att pumpa in pengar i föreningen när det inte blir några resultat... Vad händer om några stora sponsorer och en del av publiken tröttnar. Förening blir av med pengar, har inte råd att betala ut höga löner som idag, spelare som är värvade som stjärnor kommer att försvinna, klubben kommer inte att ha råd att ta nya spetsar, och vi har väl ingen direkt stomme att falla tillbaka på.... bara en tanke, har ju hänt för i sverige med pop lag... orolig Vi har haft en dålig säsong på 6 tänk om taif, oik, FBK, VF, HV71, LHC och alla andra föreningar och sponsorer till de skulle lägga sig ner och dö för att det går lite dåligt, helt sjukt. Självklart rätt man till det som är fel och kör vidare. Om man rättar till det nu eller till nästa säsong det vet bara styrelsen. Har man följt hockey i många år så vet man att vissa säsonger fungera det vissa inte allt kommer och gå och så är det i alla föreningar.
|
|
|
Post by HF on Dec 6, 2009 20:32:36 GMT 1
Nu är det dags att sluta tjata om allettan för i år och titta framåt. Börja nu fokusera på att bli ett hockey lag till nästa säsong. För att nå den visionen så krävs det att man börjar om från grunden. Införskaffa en ny byggledare som kan få ut det mesta av materialet och gör det redan nu så att arbete kan börja omgående. Om inte annars riskerar vi att hela skiten rasar samman. Vem vill stanna kvar på ett sjunkande skepp? Jag antar att alla vill vara kvar. För när vi fick höra från grannsupporters att vi minsann skulle överge KHK när det började gå dåligt så ställde sig alla upp och sa att det skulle man minsann inte göra. Det var i o f sig i div 2 och när vi nästan aldrig förlorade. Jaja dom hade väl rätt....
|
|
|
Post by slapshot77 on Dec 6, 2009 20:32:56 GMT 1
Tack "tomten". Detta var en intensiv match i högt tempo
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 6, 2009 20:36:20 GMT 1
Får väl sticka ut hakan och säga att vi når allettan ändå! Jag tror på tomten!
|
|
|
Post by tof on Dec 6, 2009 20:46:36 GMT 1
Det är riktigt dåligt om vi inte går till allettan med den truppen vi har men det är ju skadorna som ställt till det för oss, och att det inte stärkts upp för de skadade. Jag kommer vara där och heja på lika mycket om vi spelar fortsättningserien eller om vi når allettan , (självklart vill jag till allettan) men om vi ska spela i allettan så tror jag att det gäller för MN att plocka ut det bästa av laget för annars blir det väl som Kungälv tror jag det var som inte vann en enda match där. En dålig säsong eller match kan jag stå ut med men det är fan så tråkigt men jag kommer förmodligen stå där nästa match och tycka att vi är bäst igen det brukar ta två till tre dagar för mig att komma över det.
|
|
dagger
Ungdomslirare
|
Post by dagger on Dec 6, 2009 20:49:42 GMT 1
KHK spelar definitivt inte i ettan om fem år. Allsvenskan hägrar.Sponsorer och supportrar är helt klart mer intresserade än du tycks tro. Detta är inget pop-lag!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 6, 2009 21:07:56 GMT 1
Jag tror att det var Hedvig Lindahl som på fotbollsgalan förklarade vad som fått det att vända för henne: När hennes lust att lyckas blev större än rädslan att misslyckas... typ ungefär. Det, skador och en smula underskattning av sämre motståndare känns som KHKs problem. Mental träning, har de provat det? Någon som vet?
|
|
|
Post by HF on Dec 6, 2009 21:11:10 GMT 1
Förlust som oik-alla ska avgå,sparkas Vinst mot Mörrum-guld o gröna skogar, khk är hur bra som hälst kommer vinna alla matcher och är så vida klara för allsvenskan. Förlust mot kristianstad-alla ska avgå,sparkas. Ni är pinsamma,,. Håller med dig fullständigt, blir mörkrädd ta mig fan. Helt ärligt tror jag att vi supporters behöver lite motgång för att härdas. Det är inte kul men läser man här så förstår man. KHK har inte legat i botten av en tabell på minst 6 år(undre halvan). Att då tro att man gått igenom något svårt som gör att man minsann stöttar i vått och torrt är bara löjligt. Vakna för fan vi kanske missar allettan...absolut ingen katastrof men en missräkning. Lägga sig ner och dö? Herregud ger man upp för det så kom för fan inte och kalla er supporters. Som tur är så är de flesta företagen byggda på lång sikt och deras satsningar är på lång sits. Hörde senast ikväll saker om en stor organisation på väg in i KHK. De flesta här inne har inte varit med mer än 4 år och tror att 2 förluster i rad är ett stålbad. Här inne är det så många som på en tiogradig skala är på nivå 1-2 eller 9-10. Vid förlust 1-2 vid vinst 9-10. Antingen är man så satans nere och allt är skit, föreningen går under och spelarna super. Eller är "det är vi som är KHK" guld och gröna skogar o s v. Jag förstår de personer som har de flesta bokstäver i alfabetet som kombinationer kan vara sådana men det är så många fler.
|
|
|
Post by time on Dec 6, 2009 21:12:28 GMT 1
Jag undrar hur länge sponsorer och publik kommer att pumpa in pengar i föreningen när det inte blir några resultat... Vad händer om några stora sponsorer och en del av publiken tröttnar. Förening blir av med pengar, har inte råd att betala ut höga löner som idag, spelare som är värvade som stjärnor kommer att försvinna, klubben kommer inte att ha råd att ta nya spetsar, och vi har väl ingen direkt stomme att falla tillbaka på.... bara en tanke, har ju hänt för i sverige med pop lag... orolig Vi har haft en dålig säsong på 6 tänk om taif, oik, FBK, VF, HV71, LHC och alla andra föreningar och sponsorer till de skulle lägga sig ner och dö för att det går lite dåligt, helt sjukt. Självklart rätt man till det som är fel och kör vidare. Om man rättar till det nu eller till nästa säsong det vet bara styrelsen. Har man följt hockey i många år så vet man att vissa säsonger fungera det vissa inte allt kommer och gå och så är det i alla föreningar. Tur att nån tänker. Dessutom bygger man till mångas förtret upp en ekonomisk buffert som kan användas i tyngre tider ...
|
|
|
Post by yngwie on Dec 6, 2009 21:19:29 GMT 1
HF!! Klart att vi kan klaga!! Ingen spelide.. Finns två kombinationer som går ut på att ta sig upp på vänsterkanten eller dumpa ner pucken och åk! Jag klagar aldrig då vi förlorar mot ett bättre lag 7 dagar i veckan.. Inga problem. Inställningen är kass och vad beror det på då? Tydligen är många spelare missnöjda med MN.. En bättre tränare skulle få ut så J...a mycket mer av dessa spelare vi har. Besviken på MN för detta, då han har bevisat att han inte är byxad för detta jobb,tyvärr!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 6, 2009 21:22:03 GMT 1
Tycker vi inleder matchen på ett bländande sätt och jag njuter ända till vi drar på oss den första och helt onödiga utvisningen. Och det tar inte många sekunder innan seriens näst sämsta boxplay presenterar sig...0-1! Och allt bara rasar ihop. KIK visar hur bra de kan vara och efter det pinsamma 1-3 styr de oss fullständigt. Det är precis like mycket KIK som är bra, som det är vi som är dåliga, tycker jag. Vi skapar otroligt lite chanser, just för att KIK styr bort oss, med imponerande defensiv.
|
|
|
Post by HF on Dec 6, 2009 21:23:49 GMT 1
HF!! Klart att vi kan klaga!! Ingen spelide.. Finns två kombinationer som går ut på att ta sig upp på vänsterkanten eller dumpa ner pucken och åk! Jag klagar aldrig då vi förlorar mot ett bättre lag 7 dagar i veckan.. Inga problem. Inställningen är kass och vad beror det på då? Tydligen är många spelare missnöjda med MN.. En bättre tränare skulle få ut så J...a mycket mer av dessa spelare vi har. Besviken på MN för detta, då han har bevisat att han inte är byxad för detta jobb,tyvärr!! Det handlar inte om det, men det är såna jävla svängningar, en dagen bäst nästa sämst och klubben kan läggas ner. Kanske inte du men många andra.
|
|
|
Post by time on Dec 6, 2009 21:25:52 GMT 1
Såg ej matchen. Men av de rapporter jag fått från dem på plats som jag litar på så
* Förlorade INTE KHK pga dålig inställning
* Gjorde yetman en bra match
|
|