|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Dec 17, 2009 3:12:20 GMT 1
Mitt i allt mörker som kom efter att ha missat allettan så borde vi ta oss själva lite i kragen för vem hade för en 5-6 årsedan kunnat ana att vi skulle gå ner oss för en missad chans till allettan. Nu tar vi och rycker upp oss och satsar framåt, det blir en senvinter utan en massa topplag till att börja med i alla fall. Gör vi det vi ska så kommer vi få leka med dom stora grabbarna igen innan sässongen är över. Vi har nu precis som förra året en möjlighet att kunna vinna matcher stort och ha det i ryggen innan vi går in i viktigare matcher i slutet för sässongen. Det är nu stödet ifrån oss i publiken betyder mest det är nu vi måste vara starka och sjunga lite högre, klappa lite hårdare och visa laget att vi står där bakom dom enade och beredda att stötta när inte allt går vägen. Så alla ni tokiga betonghäckar som vill sitta för att kunna se matchen bättre, kom ner på stå plats och sjung med oss glada tondöva människor så vi blir en jätte kör som ekar bort till allettan. Det är nu vi visar att vi har det roligare i Karlskrona än dom någonsin kan ana i smurfland. En publik som inte sviker trots motgångar och trots att träskallarna i styrelsen inte vågar visa att sattsningen på MN slagit helt fel och inte vågar rätta till det för då måste dom själva säga att dom gjort ett misstag. Nej nu jävlar mina damer och herrar knyter vi näven efter nyår och sjunger laget så långt det bara går.
|
|
|
Post by T.Engdahl on Dec 17, 2009 15:02:24 GMT 1
Mitt i allt mörker som kom efter att ha missat allettan så borde vi ta oss själva lite i kragen för vem hade för en 5-6 årsedan kunnat ana att vi skulle gå ner oss för en missad chans till allettan. Nu tar vi och rycker upp oss och satsar framåt, det blir en senvinter utan en massa topplag till att börja med i alla fall. Gör vi det vi ska så kommer vi få leka med dom stora grabbarna igen innan sässongen är över. Vi har nu precis som förra året en möjlighet att kunna vinna matcher stort och ha det i ryggen innan vi går in i viktigare matcher i slutet för sässongen. Det är nu stödet ifrån oss i publiken betyder mest det är nu vi måste vara starka och sjunga lite högre, klappa lite hårdare och visa laget att vi står där bakom dom enade och beredda att stötta när inte allt går vägen. Så alla ni tokiga betonghäckar som vill sitta för att kunna se matchen bättre, kom ner på stå plats och sjung med oss glada tondöva människor så vi blir en jätte kör som ekar bort till allettan. Det är nu vi visar att vi har det roligare i Karlskrona än dom någonsin kan ana i smurfland. En publik som inte sviker trots motgångar och trots att träskallarna i styrelsen inte vågar visa att sattsningen på MN slagit helt fel och inte vågar rätta till det för då måste dom själva säga att dom gjort ett misstag. Nej nu jävlar mina damer och herrar knyter vi näven efter nyår och sjunger laget så långt det bara går. Led oss isf
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 17, 2009 18:37:15 GMT 1
Mitt i allt mörker som kom efter att ha missat allettan så borde vi ta oss själva lite i kragen för vem hade för en 5-6 årsedan kunnat ana att vi skulle gå ner oss för en missad chans till allettan. Nu tar vi och rycker upp oss och satsar framåt, det blir en senvinter utan en massa topplag till att börja med i alla fall. Gör vi det vi ska så kommer vi få leka med dom stora grabbarna igen innan sässongen är över. Vi har nu precis som förra året en möjlighet att kunna vinna matcher stort och ha det i ryggen innan vi går in i viktigare matcher i slutet för sässongen. Det är nu stödet ifrån oss i publiken betyder mest det är nu vi måste vara starka och sjunga lite högre, klappa lite hårdare och visa laget att vi står där bakom dom enade och beredda att stötta när inte allt går vägen. Så alla ni tokiga betonghäckar som vill sitta för att kunna se matchen bättre, kom ner på stå plats och sjung med oss glada tondöva människor så vi blir en jätte kör som ekar bort till allettan. Det är nu vi visar att vi har det roligare i Karlskrona än dom någonsin kan ana i smurfland. En publik som inte sviker trots motgångar och trots att träskallarna i styrelsen inte vågar visa att sattsningen på MN slagit helt fel och inte vågar rätta till det för då måste dom själva säga att dom gjort ett misstag. Nej nu jävlar mina damer och herrar knyter vi näven efter nyår och sjunger laget så långt det bara går. Ditt inlägg är sant... dock så tycker jag en sak är JÄVLIGT LÖJLIG. Och det var matchen mot mörrum, fredagsmatchen, då kom folk ner för att ställa sig på stå, givetvis för dom fått sig lite sprit i kroppen och därför vågade sjunga, vänner o bekanta inkluderat (som jag pikat efteråt). För vad hade ni där att göra EN JÄVLA MATCH, sen sket ni att komma dit något mer. Var höll ni hus alla andra matcher som varit viktiga som vi spelat efteråt? Jo då sitter ni er vana trogen på den gamla vanliga platsen. Jag är inte den som sjunger och skriker en massa, så för den saken skull ska jag inte klaga. Men kom för sjutton inte och ställ er på ståplats en gång. Ni kunde väl åtminstone kommit dit 3 matcher i rad??
|
|
pepps
Ungdomslirare
|
Post by pepps on Dec 17, 2009 21:04:26 GMT 1
Varför i hela helvetet skulle man behöva ställa sig 3 matcher i rad? Kan ju bero på att det var ett derby som gjorde folk sökte sig till ståplats? Inte vill man att mörrums klacken skulle sjunga ut den annars totalt värdelösa hemma klacken.
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 18, 2009 0:00:04 GMT 1
Varför i hela helvetet skulle man behöva ställa sig 3 matcher i rad? Kan ju bero på att det var ett derby som gjorde folk sökte sig till ståplats? Inte vill man att mörrums klacken skulle sjunga ut den annars totalt värdelösa hemma klacken. Fel, det var inte för att det var ett derby, utan för att någon efterlyst i ett meddelande innan matchen att folket från sittplats skulle komma ner till ståplats och ställa sig, och så gjorde dom. Tydligen hade dom aldrig tänkt tanken att göra det på eget bevåg. Nu ska vi inte säga alla, men för många. Jag såg nämligen ett och annat ansikte som satt och häckade på sittplats mot Tingsryd hemma, där OM NÅGOT skulle man väl valt att komma ner till stå och heja på sitt lag och ge det där extra stödet. Men det är klart, det var ju ingen fylla på g just då, så då vågade man sig inte ner. Jag tror jag ska börja dela ut gratis Vodka innan matcherna i utbyte mot att folk kommer till stå istället. Fast då kommer ni supa så ni både sitter och ligger ändå så det är väl ingen mening ;D Är det så jävla viktigt då att alltid sitta och trycka på sin plats??? Min jau hau jy betault föh sissangskaut, och man sir jöh så jivla dauligt pau stauplats. Klart man intä vill stau.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 18, 2009 10:49:29 GMT 1
Är väl inte så konstigt att man vill sitta på sin plats? Skulle aldrig ställa mig på stå.
|
|