|
Post by brodeurandme on Dec 22, 2009 11:45:11 GMT 1
Sånt diskuterar vi på denna tråd från och med... NU.
Försök hålla sanningshalten i vad som skrivs på en behaglig nivå. Det räcker att vi ljuger för våra barn hela torsdagen.
Några namn på ingång i truppen?
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 22, 2009 12:21:34 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp?
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 13:23:29 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Värvningen av Findus gjordes väl på samma vis som Pontus
|
|
|
Post by Zäta on Dec 22, 2009 13:36:12 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Melker rosar marknaden i Grästorp.
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 22, 2009 13:36:45 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Värvningen av Findus gjordes väl på samma vis som Pontus mmm typ vi chansar på den här så får vi se hur det går... precis så man INTE ska göra när man värvar en spelare. Dom måste ju våga lyfta på häcken och ge sig av för att titta på spelarna med egna ögon. Visst kan det slå rätt nån gång, men oftast vet man inte vad man egentligen får.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 22, 2009 14:24:49 GMT 1
Jag var lika rädd när Pontus värvades...men man förlitar sig tydligen på tur...för rutin är helt oviktigt. Är det någon som följt KIK/KHK genom många år, som fattar varför målvaktsfrågan ALLTID har haft en undanskymd betydelse? Riktigt bra inlägg brodeur, men detta är ännu en fråga som förblir obesvarad! Att tacka nej till bra målvakter verkar poppis! Örebroaren passade ju inte heller!
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Dec 22, 2009 14:28:51 GMT 1
Jag var lika rädd när Pontus värvades...men man förlitar sig tydligen på tur...för rutin är helt oviktigt. Är det någon som följt KIK/KHK genom många år, som fattar varför målvaktsfrågan ALLTID har haft en undanskymd betydelse? Riktigt bra inlägg brodeur, men detta är ännu en fråga som förblir obesvarad! Att tacka nej till bra målvakter verkar poppis! Örebroaren passade ju inte heller! Inte Tisell heller. Var tydligen för kort?
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 16:00:19 GMT 1
Jag var lika rädd när Pontus värvades...men man förlitar sig tydligen på tur...för rutin är helt oviktigt. Är det någon som följt KIK/KHK genom många år, som fattar varför målvaktsfrågan ALLTID har haft en undanskymd betydelse? Riktigt bra inlägg brodeur, men detta är ännu en fråga som förblir obesvarad! Att tacka nej till bra målvakter verkar poppis! Örebroaren passade ju inte heller! Inte Tisell heller. Var tydligen för kort? ;D Ja det är ju fördjävligt. Mr C gjorde ju allt för att han skulle plockas hit
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 22, 2009 16:09:09 GMT 1
Inte Tisell heller. Var tydligen för kort? ;D Ja det är ju fördjävligt. Mr C gjorde ju allt för att han skulle plockas hit Tisell hade nog inte rosat marknaden här heller, vi har tyvärr knappt några backar.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 22, 2009 16:09:33 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Melker rosar marknaden i Grästorp. Men för dålig för KHK.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 22, 2009 16:11:45 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Håller med till sista bokstaven. Markus Svensson ville man inte ha, killen hade i princip redan börjat packa väskorna, för han ville verkligen hit. Trumars var tydligen för dålig och så vidare..
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 16:29:29 GMT 1
Personligen tycker jag våran målvaktssituation ser ut som den brukar. Dålig. Kanske är det för att målvaktsutrustning fungerar bättre än porr för att göra mig upphetsad som jag talar om ämnet, men kanske också för att vi bakom Fransson har ett asplöv som tyvärr inte håller på division1-nivå. Varför händer det inget i denna fråga?? Det har onekligen funnits tid att förstärka. Vi leker med tanken att Fransson blir allvarligt skadad i ett viktigt skede. Vi kanske får kvala ner mot division2, eller så hamnar vi i ett playoff mot allsvenskan. Ska vi då stå där med byxorna nere och hoppas på en gåva från det blå? Eller ska vi starta en kampanj för att få ledningen att någon gång ta saken på allvar. Det mest förbluffande av allt är att man, om jag förstått saken rätt, värvade hit findus utan att ens ha sett honom spela, utan gick på ord från andra människor som man frågade? Totalt idiotiskt. Det tyder bara på inkompetensen i målvaktsfrågan hos ledningen. Och om man mot all förmodan såg honom spela och ändå tog hit honom så är inkompetensen ännu större. Det var väl Johansson och tobbe som drog till Jönköping och bångade öl hela vägen upp och hamnade på HV71:s a-lags träning och förväxlade findus med Liv i fylleyran. Alltid samma visa, säsong efter säsong. Det är som en ond cirkel i både KIK:s och KHK:s historia, vi lyckas aldrig få hit något monster i kassen. Hansson, javisst, och en ryss på tiden när benskydden gick till knäskålarna och var tillverkade av skinn från sälpung. Mer finns där inte. Jag tolkar det bara på ett sätt, det finns ingen i ledningen som har någon som helst insikt i målvaktens betydelse i ett modernt hockeylag. Vakna för fan, tiden när den lilla tjocka grabben som inte kunde åka skridskor fick stå i mål är förbi. Jag har dessutom fått höra ett rykte som jag med all säkerhet kan bekräfta, nämligen att Markus Svensson som numera gör succe i Redhawks med en räddningsprocent på 92,1 på 26 matcher i år ville komma hit och börja i KHK när han lämnade Oskarshamn. Men man sa nej, för att Fransson blivit lovad förstespaden. Intelligent. Man lovar för fan inte någon en plats, utan bäst spelar. Appropå målvakter. Trumars, är det någon som vet hur det går för honom i Grästorp? Håller med till sista bokstaven. Markus Svensson ville man inte ha, killen hade i princip redan börjat packa väskorna, för han ville verkligen hit. Trumars var tydligen för dålig och så vidare.. Måste kännas bra för dig att du har koll på allt som händer bakom kulisserna. För du går väl inte på hörsägen?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 22, 2009 16:45:11 GMT 1
Håller med till sista bokstaven. Markus Svensson ville man inte ha, killen hade i princip redan börjat packa väskorna, för han ville verkligen hit. Trumars var tydligen för dålig och så vidare.. Måste kännas bra för dig att du har koll på allt som händer bakom kulisserna. För du går väl inte på hörsägen? Du som vet allting, herr allsmäktig, låt oss höra varför Melker fick gå och varför Markus inte kom hit?
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 16:50:24 GMT 1
Måste kännas bra för dig att du har koll på allt som händer bakom kulisserna. För du går väl inte på hörsägen? Du som vet allting, herr allsmäktig, låt oss höra varför Melker fick gå och varför Markus inte kom hit? Vet kanske mindre än dig. Vissa saker jag vet skriver jag inte om i forumet
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 16:51:45 GMT 1
Sånt diskuterar vi på denna tråd från och med... NU. Försök hålla sanningshalten i vad som skrivs på en behaglig nivå. Det räcker att vi ljuger för våra barn hela torsdagen. Några namn på ingång i truppen? Det blir nog 6-7 nya namn till nästa säsong. Det är vad jag tror
|
|