|
Post by sheriff on Dec 22, 2009 17:32:25 GMT 1
Sånt diskuterar vi på denna tråd från och med... NU. Försök hålla sanningshalten i vad som skrivs på en behaglig nivå. Det räcker att vi ljuger för våra barn hela torsdagen. Några namn på ingång i truppen? Det blir nog 6-7 nya namn till nästa säsong. Det är vad jag tror Varför. Håller inte vissa spelare måttet menar du? Hur tänker du?
|
|
|
Post by Zäta on Dec 22, 2009 17:35:05 GMT 1
Är väl inget konstigt med 6-8 nya spelatre eller?
|
|
|
Post by sheriff on Dec 22, 2009 17:44:47 GMT 1
Är väl inget konstigt med 6-8 nya spelatre eller? Hjälp honom inte med svaren nu. Jag vill höra en tanke från Time som omväxling. Gärna ett långt resonemang som vågar ta ut svängarna utan att vara rädd för repressalier. Han är ju ändå anonym.
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 22, 2009 19:12:45 GMT 1
Jag var lika rädd när Pontus värvades...men man förlitar sig tydligen på tur...för rutin är helt oviktigt. Är det någon som följt KIK/KHK genom många år, som fattar varför målvaktsfrågan ALLTID har haft en undanskymd betydelse? Riktigt bra inlägg brodeur, men detta är ännu en fråga som förblir obesvarad! Att tacka nej till bra målvakter verkar poppis! Örebroaren passade ju inte heller! Jag har gillat Tisell enda sedan tiden i Helsingborg, det var många gånger han som höll laget vid liv helt på egen hand. Jag och en vän diskuterade hurvida han skulle klara sig i TAIF eller inte, jag trodde han skulle lyckas, det gjorde inte min vän. Men med facit i hand så vet alla att han gjort bra ifrån sig. Han är kortvuxen men har god teknik och täcker, sin storlek till trots, målet bra. Är han god nog att vakta kassen i TAIF så hade han varit det i i KHK också. Han och Oskar hade känts som ett fint målvaktspar, även om Oskar inte är den jag helst ser i KHK-kassen i framtiden. Beklämmande att man istället tog findus. Jag tycker också det är mycket märkligt att inte målvaktsfrågan tas på större allvar, jag kan bara dra slutsatsen att det saknas någon i föreningen som har en djupare kunskap om målvaktsspel. Det har gått från att bli en del av laget där man bara slängde in någon till en numera väldigt komplex och svårspelad del av ishockey. Man får ofta höra skrönor att det inte är så konstigt att dagens målvakter tar så mycket puckar med sin stora utrustning, men det är inte riktigt sant. Dagens målvakter tränar skridskoteknik något fruktansvärt, för att inte tala om all teknikträningen när man befinner sig på isen med olika slides och därtill den sinnessjuka benträningen för att klara av en sådan spelstil. Det vi ser på isen idag som ser ut som ett skott i magen är de flesta gånger bara en enkelt gjord räddning av en målvakt som skolats hårt i allt vad det innebär att vara målvakt, täcka av vinklar, placera sig rätt etc osv. Det är inte utrustningen som blivit större, det är målvakterna som blivit bättre. www.youtube.com/watch?v=AGAWzthKWbkBack to topic. I dagsläget vet jag inte vem som skulle kunna gå in på den posten och ge laget en uppsving. Det gäller att slå till när chansen dyker upp. Markus Svensson är väl ändå den största missen klubben gjort på länge. Fan så urbota idiotiskt att inte signa honom.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 22, 2009 20:43:09 GMT 1
Vi kan väl enas om att mysteriet att inte prioritera målvaktsbiten, är ett av universums större gåtor, i klass med meningen med livet och varför universum existerar!?
|
|
|
Post by brodeurandme on Dec 22, 2009 21:42:51 GMT 1
Vi kan väl enas om att mysteriet att inte prioritera målvaktsbiten, är ett av universums större gåtor, i klass med meningen med livet och varför universum existerar!? större skulle jag nästan säga universum och livet vore ju ingenting utan ishockey!! haha
|
|
|
Post by sheriff on Dec 22, 2009 21:55:50 GMT 1
Vi kan väl enas om att mysteriet att inte prioritera målvaktsbiten, är ett av universums större gåtor, i klass med meningen med livet och varför universum existerar!? 42
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 22, 2009 22:50:56 GMT 1
visst fan! Är det lösningen på målvaktsbiten också? så sant så sant brodyr
|
|
|
Post by Zäta on Dec 23, 2009 16:28:52 GMT 1
Ny tränare klar
|
|
|
Post by jompa on Dec 23, 2009 19:56:39 GMT 1
Från jul eller till nästa säsong?
|
|
|
Post by time on Dec 23, 2009 20:04:44 GMT 1
|
|
|
Post by jompa on Dec 23, 2009 20:16:40 GMT 1
Du kanske missade avsikten med denna strängen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 23, 2009 20:54:32 GMT 1
Har du inte läst rubriken till denna tråden?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 23, 2009 20:58:25 GMT 1
Plus att det i dagens tidning står att man kör vidare med samma tränare i Mörrum
|
|
|
Post by time on Dec 25, 2009 18:46:01 GMT 1
Du kanske missade avsikten med denna strängen. tydligen
|
|