|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 4, 2010 8:21:47 GMT 1
Härlig kommentar av MN i BLT idag " vi vet att det här är en bra serie". Nä kära MN det VAR en bra serie innan jul! Nu är det bara förlorarna kvar, inget annat!!
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 4, 2010 8:22:06 GMT 1
Målvaktsvalet var väl en gåta också igår, visserligen kanske Oskar inte är i form men, han är ändå bättre än Findus känns det som. Hit med Leinonen!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 8:55:10 GMT 1
Förväntningar kontra verklighetJag undrar ibland hur det står till med verklighetsuppfattningen hos somliga människor i KHK-publiken? Bara för att somliga har skyhöga förväntningar på laget (baserat på vad egentligen?) så är det inte ett misslyckande med avgrundsdjupa mått bara för att man förlorar en match eller ibland spelar dåligt. Andra säsongen i division-1 och folk tror redan att vi ska vara ett topplag. Bra verklighetsuppfattning. Sluta underskatta division-1. Vi ska i huvudtaget vara jäkligt glada att vi ens har ett lag i 1:an. Hur många mins alla år som vi harvat omkring i 2:an och 3:an? Både under KHK/KIK-tiden. Det tar tid att bygga upp ett lag, men någonstans ska det börjas, då hör det till att man ibland får spelare till en förening man inte är nöjd med, precis som att man finner spelare man vill behålla. Lite mer tålamod tack. Sen handlar det inte om att vårat lag är skit, det handlar om att även dom andra lagen kan spela ishockey och har ambitioner med sina föreningar, vi är inte dom enda. Nästa säsong, då förväntar jag mig början på något stort, men inte redan andra säsongen i division-1 efter alla år som vi harvat omkring i lägre serier. Men jag kanske är den enda? Det är ju på något vis här det börjar bli allvar, i division-1 tar det stopp, där krävs det mer för att etablera sig och skapa ett bra lag. Karlskronapubliken är bortskämd. Allt har gått så fort att somliga tappat fotfästet med sina förväntningar. Någonstans måste det börja bli jobbigt när man hela tiden vill uppåt. Bra verklighetsuppfattning? Jag förutsätter att du i så fall syftar på klubbledning, styrelse, spelare och tränare. Det var ju nämligen Karlskrona HK själva som inför säsongen uttalade som målsättning att nå allettan (vilket i min värld betyder topplacering i grundserien). Det är inte besvikna supportrar som satt ribban. Det är föreningen. Och att man inte motsvarat dem och stundtals presterat usel hockey går inte att blunda för. OM man inte förstår vilka resurser KHK har jämfört med andra klubbar i den här serien så förstår jag att vissa här inne fortfarande tycker att is i magen är det som gäller. VI har ett lag som TOTALT underpresterar med de förutsättningar de har. Man måste ALLTID ha med vilka förutsättningar ett lag har INNAN man avger ett omdöme. Jämfört med tex Gislaved, Olofström, Halmstad osv har vi otroliga förutsättningar. Ändå presterar vi som om vi inte hade några förutsättningar alls........................
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 8:57:15 GMT 1
Ja där har de säkert mycket att hämta med detta spelet... Nej men om man spelar som ex mot Nybro hemma så har man det. Men något man definitivt har att hämta är 250000:- per hemmamatch Vad skall vi med dom pengarna till? Fylla en redan välfylld bankbok med ännu mer pengar? För INTE skall vi väl ge Sveriges 15:e största publik NÅGOT som helst tillbaka för det odiskutabla stöd KHK har haft HELA säsongen!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 9:02:23 GMT 1
Målvaktsvalet var väl en gåta också igår, visserligen kanske Oskar inte är i form men, han är ändå bättre än Findus känns det som. Hit med Leinonen! Tror han fick chansen tack vare att han stod mot GSK vid 6-0 vinsten
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 9:08:02 GMT 1
Hur kan man bänka en målvakt som höll nollan i senaste matchen??? ...men, men ....... nu krävs det ju att RESTEN av laget kan prestera något oxå, annars spelar det ingen roll hur bra målvakt man ställer i kassen
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 9:23:03 GMT 1
Målvaktsvalet var väl en gåta också igår, visserligen kanske Oskar inte är i form men, han är ändå bättre än Findus känns det som. Hit med Leinonen! Tror han fick chansen tack vare att han stod mot GSK vid 6-0 vinsten Det är väl också enda gången han ens varit i närheten av godkänd!? Att peta en målvakt som just hållit nollan, spelat bra flera matcher i rad och ligger på över 92% är ett genidrag som få andra än MN skulle våga sig på!! Ärligt talat, frågan är om vi inte tappade matchen i o m skitmålen!? Första perioden var ju godkänd annars...
|
|
|
Post by happygilmore on Feb 4, 2010 9:44:44 GMT 1
Vi gör bara 1 mål framåt där tappar vi matchen. Kan vi dra in två tre puckar i första andra så har vi matchen.
|
|
|
Post by martin9 on Feb 4, 2010 9:51:47 GMT 1
Sant så, Fahlander är en riktig sopa när det gäller värvningar. Sen har han väl ingen större hjälp av P. Andersson heller kan jag tänka. =)
KHK är en gåta för mig måste jag säga. Trodde ni skulle åka hem den här fortsättningsserien på en skridsko, tývärr för er så verkar även KHKs spelare gått in med samma tro. Lagen i fortsättningsserien är det ingen bra klass på, dom flesta är faktiskt riktigt usla. KHK SKA slå GSK 10 ggr av 10, allt annat är ett misslyckande.
Målvakterna ja, jag sa innan säsongen drog igång att den där posten kan vara KHKs akilleshäl och så blev det. Ni hade en sjuk övertro på era målvakter, och jag kan inte förstå hur man kan satsa på en första års senior i målet, inte när man har en oduglig andrekeeper.
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 4, 2010 9:55:24 GMT 1
Sant så, Fahlander är en riktig sopa när det gäller värvningar. Sen har han väl ingen större hjälp av P. Andersson heller kan jag tänka. =) KHK är en gåta för mig måste jag säga. Trodde ni skulle åka hem den här fortsättningsserien på en skridsko, tývärr för er så verkar även KHKs spelare gått in med samma tro. Lagen i fortsättningsserien är det ingen bra klass på, dom flesta är faktiskt riktigt usla. KHK SKA slå GSK 10 ggr av 10, allt annat är ett misslyckande. Målvakterna ja, jag sa innan säsongen drog igång att den där posten kan vara KHKs akilleshäl och så blev det. Ni hade en sjuk övertro på era målvakter, och jag kan inte förstå hur man kan satsa på en första års senior i målet, inte när man har en oduglig andrekeeper. Oskar är en fullt duglig andrakeeper..... han har t.o.m gjort sig riktigt bra bitvis under säsongen som förstakeeper trots avsaknaden av ett riktigt försvar framför sig. ...men visst någon förstakeeper är han inte om man har några ambitioner med laget.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 4, 2010 9:57:21 GMT 1
Nej men om man spelar som ex mot Nybro hemma så har man det. Men något man definitivt har att hämta är 250000:- per hemmamatch Vad skall vi med dom pengarna till? Fylla en redan välfylld bankbok med ännu mer pengar? För INTE skall vi väl ge Sveriges 15:e största publik NÅGOT som helst tillbaka för det odiskutabla stöd KHK har haft HELA säsongen!!!!!!!!!!!!!! Inte NÅGOT? Otur om Törnrosa vaknade just till den här matchen. Själv har jag tillhört skaran som har både jublat av avgrundsdjup stolthet och glädje t.ex. mot Nybro hemma såväl som lidit helvetets kval för diverse bottennapp. Vi har en för låg lägstanivå, helt klart, och så är det, men... inte NÅGOT? Kom igen nu.
|
|
|
Post by sheriff on Feb 4, 2010 10:25:41 GMT 1
Vad skall vi med dom pengarna till? Fylla en redan välfylld bankbok med ännu mer pengar? För INTE skall vi väl ge Sveriges 15:e största publik NÅGOT som helst tillbaka för det odiskutabla stöd KHK har haft HELA säsongen!!!!!!!!!!!!!! Inte NÅGOT? Otur om Törnrosa vaknade just till den här matchen. Själv har jag tillhört skaran som har både jublat av avgrundsdjup stolthet och glädje t.ex. mot Nybro hemma såväl som lidit helvetets kval för diverse bottennapp. Vi har en för låg lägstanivå, helt klart, och så är det, men... inte NÅGOT? Kom igen nu. Du skulle förmodligen spela en badmintonmatch utan poäng, skratta under en Trivial pursuit-runda och låta barn vinna i fotboll bara för att de är just barn. Men vi andra då? Vi som måste tävla vid rödlyset, komma först från parkeringen eller skrika Mååååål i kubb. Vi har svårt att överhuvudtaget förlora någonsin, då räcker det inte att man spelar bra ibland. Sen verkar det som att de nya supportrarna som även är lite äldre är mer nöjda än de gamla uvarna som varit med sedan Hedenhös.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 10:27:21 GMT 1
Vad skall vi med dom pengarna till? Fylla en redan välfylld bankbok med ännu mer pengar? För INTE skall vi väl ge Sveriges 15:e största publik NÅGOT som helst tillbaka för det odiskutabla stöd KHK har haft HELA säsongen!!!!!!!!!!!!!! Inte NÅGOT? Otur om Törnrosa vaknade just till den här matchen. Själv har jag tillhört skaran som har både jublat av avgrundsdjup stolthet och glädje t.ex. mot Nybro hemma såväl som lidit helvetets kval för diverse bottennapp. Vi har en för låg lägstanivå, helt klart, och så är det, men... inte NÅGOT? Kom igen nu. Vad jag menar med NÅGOT är självfallet inte någon enstaka match! Även där har det inte givit många högtidsstunder om man tittar på spelet som presterats........ Vad jag menar med NÅGOT är det man summerar en säsong över! Vi har totalt underpresterat när vi inte når All-ettan TROTS förutsättningar som VIDA överstiger alla andra lag i 1F (undantaget TAJF, men dom presterar ju i varje fall) Vi fortsätter att varva hyfsade insatser med totala bryt. Skulle inte alla i laget knyta näven i fickan och köra hem fortsättningsserien? Vad jag läst mig till är att ALLA i laget var mycket besvikna (med all rätt) över sina insatser i höst. DÄRFÖR skulle man ju visa nu i fortsättningsserien att man faktiskt var värdig som lag att ligga i topp. Tycker Du att man visat detta? För trots att LAGET svikit så många gånger denna säsong har i varje fall vi supporters ALDRIG svikit denna säsong. Vi har ett snitt på ca 3100 i höst och totalt över hela säsongen ca 3040 ÖVER ALLA MATCHER. Det är snudd på Elitserieklass på publiken, tillbaka har vi fått låg div 1 klass på spelet. TROTS att spelarna på pappret i varje fall skall tillhöra Allsvensk klass (de flesta av dem) Allt det här rimmar dåligt i mångas öron.......................
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 10:30:49 GMT 1
Inte NÅGOT? Otur om Törnrosa vaknade just till den här matchen. Själv har jag tillhört skaran som har både jublat av avgrundsdjup stolthet och glädje t.ex. mot Nybro hemma såväl som lidit helvetets kval för diverse bottennapp. Vi har en för låg lägstanivå, helt klart, och så är det, men... inte NÅGOT? Kom igen nu. Du skulle förmodligen spela en badmintonmatch utan poäng, skratta under en Trivial pursuit-runda och låta barn vinna i fotboll bara för att de är just barn. Men vi andra då? Vi som måste tävla vid rödlyset, komma först från parkeringen eller skrika Mååååål i kubb. Vi har svårt att överhuvudtaget förlora någonsin, då räcker det inte att man spelar bra ibland. Sen verkar det som att de nya supportrarna som även är lite äldre är mer nöjda än de gamla uvarna som varit med sedan Hedenhös. Det viktiga är ju inte att vinna, UTAN att deltaga.............. NOT!!!!!!!!!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 4, 2010 10:35:30 GMT 1
Du skulle förmodligen spela en badmintonmatch utan poäng, skratta under en Trivial pursuit-runda och låta barn vinna i fotboll bara för att de är just barn. Men vi andra då? Vi som måste tävla vid rödlyset, komma först från parkeringen eller skrika Mååååål i kubb. Vi har svårt att överhuvudtaget förlora någonsin, då räcker det inte att man spelar bra ibland. Sen verkar det som att de nya supportrarna som även är lite äldre är mer nöjda än de gamla uvarna som varit med sedan Hedenhös. Huvudet på spiken (nästan), tog precis upp det där med frugan häromdagen, varför jag som är sådan tävlingsmänniska alltid låtit småttingarna slå mig i löpning... Har annars ännu aldrig brutit ett lopp ens när allt känts botten eller kroppen skrikit "stopp!!!". Varför börja med det här och nu?
|
|