|
Post by time on Feb 4, 2010 10:48:23 GMT 1
Sant så, Fahlander är en riktig sopa när det gäller värvningar. Sen har han väl ingen större hjälp av P. Andersson heller kan jag tänka. =) KHK är en gåta för mig måste jag säga. Trodde ni skulle åka hem den här fortsättningsserien på en skridsko, tývärr för er så verkar även KHKs spelare gått in med samma tro. Lagen i fortsättningsserien är det ingen bra klass på, dom flesta är faktiskt riktigt usla. KHK SKA slå GSK 10 ggr av 10, allt annat är ett misslyckande. Målvakterna ja, jag sa innan säsongen drog igång att den där posten kan vara KHKs akilleshäl och så blev det. Ni hade en sjuk övertro på era målvakter, och jag kan inte förstå hur man kan satsa på en första års senior i målet, inte när man har en oduglig andrekeeper. Om Oskar stått i TAIF hade han nog haft Tisells räddningsprocent
|
|
|
Post by brodeurandme on Feb 4, 2010 10:58:14 GMT 1
Sant så, Fahlander är en riktig sopa när det gäller värvningar. Sen har han väl ingen större hjälp av P. Andersson heller kan jag tänka. =) KHK är en gåta för mig måste jag säga. Trodde ni skulle åka hem den här fortsättningsserien på en skridsko, tývärr för er så verkar även KHKs spelare gått in med samma tro. Lagen i fortsättningsserien är det ingen bra klass på, dom flesta är faktiskt riktigt usla. KHK SKA slå GSK 10 ggr av 10, allt annat är ett misslyckande. Målvakterna ja, jag sa innan säsongen drog igång att den där posten kan vara KHKs akilleshäl och så blev det. Ni hade en sjuk övertro på era målvakter, och jag kan inte förstå hur man kan satsa på en första års senior i målet, inte när man har en oduglig andrekeeper. Om Oskar stått i TAIF hade han nog haft Tisells räddningsprocent Vilka ni? Här finns ingen övertro på målvakterna i laget från min sida och har aldrig gjort. Och det gäller nog flera med mig. Oskar är förvisso inte så dålig som somliga säger. Man vet vad man kan förvänta sig av honom. Han går in och gör det han ska. Ibland blir det en tabbe, ibland en kanonräddning. Han känns inte som en målvakt som kommer ta laget till allsvenskan, men som en jäkligt stabil 2:a behåller jag honom mer än gärna.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2010 11:15:32 GMT 1
Nu kan det ju vara alla de här förbannade jävla uppehållen som sabbar rytmen i spelet också, speciellt när man haft det lite upp och ner. När man väl är på gång, då är det uppehåll i två veckor. TACK SOM FAN HOCKEYFÖRBUNDET! De som planerar kan inte ha mycket i huvudet, nu ska vi vänta en vecka tills det är match igen. Vilka jäkla dårar.
Vi ska ändå vinna mot GSK men med Findus i mål så måste man ju få första tre målen, annars darrar ju killen. Jag e inte bitter...
|
|
|
Post by brodeurandme on Feb 4, 2010 11:21:35 GMT 1
Bra verklighetsuppfattning? Jag förutsätter att du i så fall syftar på klubbledning, styrelse, spelare och tränare. Det var ju nämligen Karlskrona HK själva som inför säsongen uttalade som målsättning att nå allettan (vilket i min värld betyder topplacering i grundserien). Det är inte besvikna supportrar som satt ribban. Det är föreningen. Och att man inte motsvarat dem och stundtals presterat usel hockey går inte att blunda för. OM man inte förstår vilka resurser KHK har jämfört med andra klubbar i den här serien så förstår jag att vissa här inne fortfarande tycker att is i magen är det som gäller. VI har ett lag som TOTALT underpresterar med de förutsättningar de har. Man måste ALLTID ha med vilka förutsättningar ett lag har INNAN man avger ett omdöme. Jämfört med tex Gislaved, Olofström, Halmstad osv har vi otroliga förutsättningar. Ändå presterar vi som om vi inte hade några förutsättningar alls........................ Håller inte med om det. Förutsättningar hit och dit. Det är på isen det avgörs. Vårat lag är inte så mycket bättre än de andra lagen och division-1 är inte så enkelt att du bara glider igenom serien genom att slänga in klubborna på isen. Jag tycker det är supportrarna som själva har haussat upp förväntningarna innan säsongen. Bara för att man har som MÅLSÄTTNING att nå allettan (något måste man ju sikta på och ha som morot under säsongen) så är det inte ett misslyckande bara för att man inte nått dit. Det är snarare ett gott versmått på vad som behövs inför kommande säsong för att förbättra laget ytterligare, även allt runt omkring. Somliga har drabbats av hybris, men som sagt, baserat på vad? Vårat lag består till mestadels av spelare som är på nedgång i karriären, spelare som varit uppe i allsvenskan/elitserien men som inte håller måttet där. Så frågan är, hur ska ett lagbygge se ut? Ska man ha en stomme av spelare som varit där och har lite av rutinen eller hungriga spelare som vill dit men som ännu inte varit där? Vi kan ta ett exempel för att förtydliga vad jag menar. Lek med tanken att vi tog oss till allsvenskan med nuvarande lag (högst osannolikt), hur många av dessa spelare skulle vi i såna fall behålla i allsvenskan? Precis. Inte många. Så våra allsvenskanmeriterade spelare är inte så fantastiska som somliga kanske tror. Dom är dock heller inga sopor som ska ha en massa skit. Kolla på Loob när han var i KIK och gjorde dundersucce. Vem var han då? Jo en kille som ännu inte blommat ut men med en galen talang, en kille som ville uppåt och framåt och spelade skiten ur sig själv för att nå dit, typ som Sirbäck gör just nu. Fler såna killar till laget tack. "Baby Redhawks" är ett mycket gott exempel på hur bra det kan bli om man väljer att satsa på unga, talangfulla killar. Sen ang att man testar Findus i mål, somliga undrar över det. Man vill antagligen ge honom en sista chans och se om det är något man tänker behålla inför kommande säsong. Det pågår ju saker bakom kulisserna som vi inte vet om. Personligen tror jag att man tänker släppa Oskar för en ny förstemålvakt, sedan vill man se om Findus kan vara en tänkbar 2:a målvakt inför kommande säsong eller om man rent av ska ha Oskar på den positionen eller skaffa hit en ny kille som 2:a? Det kan även vara så att Oskar känt sig ur form pga tidningsskriverierna och valde att stå över igår.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2010 11:31:30 GMT 1
Nu kan det ju vara alla de här förbannade jävla uppehållen som sabbar rytmen i spelet också, speciellt när man haft det lite upp och ner. När man väl är på gång, då är det uppehåll i två veckor. TACK SOM FAN HOCKEYFÖRBUNDET! De som planerar kan inte ha mycket i huvudet, nu ska vi vänta en vecka tills det är match igen. Vilka jäkla dårar. Vi ska ändå vinna mot GSK men med Findus i mål så måste man ju få första tre målen, annars darrar ju killen. Jag e inte bitter... Micke sa ju att det var jättebra, för man hade haft chansen att förbereda sig och träna på hur man skulle stoppa GSK...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 4, 2010 11:50:20 GMT 1
OM man inte förstår vilka resurser KHK har jämfört med andra klubbar i den här serien så förstår jag att vissa här inne fortfarande tycker att is i magen är det som gäller. VI har ett lag som TOTALT underpresterar med de förutsättningar de har. Man måste ALLTID ha med vilka förutsättningar ett lag har INNAN man avger ett omdöme. Jämfört med tex Gislaved, Olofström, Halmstad osv har vi otroliga förutsättningar. Ändå presterar vi som om vi inte hade några förutsättningar alls........................ Håller inte med om det. Förutsättningar hit och dit. Det är på isen det avgörs. Vårat lag är inte så mycket bättre än de andra lagen och division-1 är inte så enkelt att du bara glider igenom serien genom att slänga in klubborna på isen. Jag tycker det är supportrarna som själva har haussat upp förväntningarna innan säsongen. Bara för att man har som MÅLSÄTTNING att nå allettan (något måste man ju sikta på och ha som morot under säsongen) så är det inte ett misslyckande bara för att man inte nått dit. Det är snarare ett gott versmått på vad som behövs inför kommande säsong för att förbättra laget ytterligare, även allt runt omkring. Somliga har drabbats av hybris, men som sagt, baserat på vad? Vårat lag består till mestadels av spelare som är på nedgång i karriären, spelare som varit uppe i allsvenskan/elitserien men som inte håller måttet där. Så frågan är, hur ska ett lagbygge se ut? Ska man ha en stomme av spelare som varit där och har lite av rutinen eller hungriga spelare som vill dit men som ännu inte varit där? Vi kan ta ett exempel för att förtydliga vad jag menar. Lek med tanken att vi tog oss till allsvenskan med nuvarande lag (högst osannolikt), hur många av dessa spelare skulle vi i såna fall behålla i allsvenskan? Precis. Inte många. Så våra allsvenskanmeriterade spelare är inte så fantastiska som somliga kanske tror. Dom är dock heller inga sopor som ska ha en massa skit. Kolla på Loob när han var i KIK och gjorde dundersucce. Vem var han då? Jo en kille som ännu inte blommat ut men med en galen talang, en kille som ville uppåt och framåt och spelade skiten ur sig själv för att nå dit, typ som Sirbäck gör just nu. Fler såna killar till laget tack. "Baby Redhawks" är ett mycket gott exempel på hur bra det kan bli om man väljer att satsa på unga, talangfulla killar. Sen ang att man testar Findus i mål, somliga undrar över det. Man vill antagligen ge honom en sista chans och se om det är något man tänker behålla inför kommande säsong. Det pågår ju saker bakom kulisserna som vi inte vet om. Personligen tror jag att man tänker släppa Oskar för en ny förstemålvakt, sedan vill man se om Findus kan vara en tänkbar 2:a målvakt inför kommande säsong eller om man rent av ska ha Oskar på den positionen eller skaffa hit en ny kille som 2:a? Det kan även vara så att Oskar känt sig ur form pga tidningsskriverierna och valde att stå över igår. Förutsättningar hit eller dit? ?? Självklart avgörs väl allt på isen, men det är ju det som är poängen!!!!!!!!!! Vad har man för förutsättningar kontra motståndaren när man väl kliver in på isen. Därefter kan man bedöma insatsen. Som du resonerar kan jag ju möta min 6-åriga dotter i en tennismatch. Vinner jag den är väl det ingen merit om man ser till förutsättningarna. Skulle hon däremot vinna vore väl det helt annorlunda. SJÄLVKLART bedömmer man väl lagen efter förutsättningarna....... Att vi inte är bättre än de andra div 1 lagen är vi däremot totalt överrens om. DET gör MIG däremot grymt besviken.............. Med ditt resonemang har vi ju bara föredettor, primadonner, pengajagande loosers mm. Med det synsättet förstår jag inte varför du då inte TOTALSÅGAT de personer som ligger bakom dessa värvningar samt tränaren. Men det kanske är det du gör. Då kanske du har en poäng där.................. Klubbens slutgiltiga målsättning VAR inte Allettan, det var bara ett delmål. Målsättningen var sista kvalserien till Allsvenskan. Vilket ju är några steg längre, minst sagt............. Att då inte ens nå första steget är väl inget annat än ett fiasko... Framförallt om man sedan fortsätter att underprestera med jämna mellanrum. Att säga att de flesta supportar fått hybris håller jag definitivt inte med om. Det är väldigt få om ens någon som verkligen sagt o trott att vi skullen nå Allsvenska i år, däremot tror jag att vi var många som trodde oss få se samma vassa spel som stundtals presterades i träningsmatcherna.... Att vi i varje fall skulle vara med och fajtas med lag som Vita Hästen, Tajf, Skåre mm Att resultaten inte alltid faller i ens smak får man räkna med som supporter. Att KHK inte alltid vinner är helt ok, men sättet dom förlorar på är inte OK......
|
|
|
Post by lyckebybo on Feb 4, 2010 11:53:09 GMT 1
Håller inte med om det. Förutsättningar hit och dit. Det är på isen det avgörs. Vårat lag är inte så mycket bättre än de andra lagen och division-1 är inte så enkelt att du bara glider igenom serien genom att slänga in klubborna på isen. Jag tycker det är supportrarna som själva har haussat upp förväntningarna innan säsongen. Bara för att man har som MÅLSÄTTNING att nå allettan (något måste man ju sikta på och ha som morot under säsongen) så är det inte ett misslyckande bara för att man inte nått dit. Det är snarare ett gott versmått på vad som behövs inför kommande säsong för att förbättra laget ytterligare, även allt runt omkring. Somliga har drabbats av hybris, men som sagt, baserat på vad? Vårat lag består till mestadels av spelare som är på nedgång i karriären, spelare som varit uppe i allsvenskan/elitserien men som inte håller måttet där. ...................... Och jag håller inte med dig.. Är man en supporter till en förening som KHK, med spelarbudget på drygt 4.5 miljoner, precis som TAIF, jämfört med goisets, halmstad, gsk, pantern m.m som snittar 1-1.5 miljoner, klart som FAN man har förväntningarna då? Inser du inte hur bra lag man skulle kunna ha för den slanten, med rätt folk bakom spakarna? och med den fantastiska publik och det intresset som finns i Karlskrona idag? Man är nästan en dålig supporter om man INTE har höga förväntningar och pressar på föreningen till sitt max. Det är ju dessutom det som är målet?
|
|
|
Post by korpen on Feb 4, 2010 12:01:19 GMT 1
Bra sagt, utan stora mål och ambitioner med rejäla krav på organisationen så kommer man ingen vart då är man i en typisk svensk situation "lagom". Sedan om en förening vill sträva efter att vara mer än lagom så får den skit av alla svenskar som inte tål folk som strävar efter mer :host: (olofströmare) :host:. Man måste sätta krav för utvecklingen och misslyckas man krävs drastiska åtgärder. Annars blir man just en typiskt "lagom" svensk förening.
|
|
|
Post by brodeurandme on Feb 4, 2010 12:08:46 GMT 1
Håller inte med om det. Förutsättningar hit och dit. Det är på isen det avgörs. Vårat lag är inte så mycket bättre än de andra lagen och division-1 är inte så enkelt att du bara glider igenom serien genom att slänga in klubborna på isen. Jag tycker det är supportrarna som själva har haussat upp förväntningarna innan säsongen. Bara för att man har som MÅLSÄTTNING att nå allettan (något måste man ju sikta på och ha som morot under säsongen) så är det inte ett misslyckande bara för att man inte nått dit. Det är snarare ett gott versmått på vad som behövs inför kommande säsong för att förbättra laget ytterligare, även allt runt omkring. Somliga har drabbats av hybris, men som sagt, baserat på vad? Vårat lag består till mestadels av spelare som är på nedgång i karriären, spelare som varit uppe i allsvenskan/elitserien men som inte håller måttet där. ...................... Är man en supporter till en förening som KHK med spelarbudget på drygt 4.5 miljoner, precis som TAIF, jämfört med goisets, halmstad, gsk, pantern m.m som snittar 1-1.5 miljoner, klart som FAN man har förväntningarna då? Inser du inte hur bra ett lag man skulle kunna ha för den slanten, med rätt folk bakom spakarna? och med den fantastiska publik och det intresset som finns i Karlskrona idag? Man är nästan en dålig supporter om man INTE har höga förväntningar pressar på föreningen till sitt max. Det är ju dessutom det som är målet? Du missar det viktigaste. Alla lagen du rabblar upp har spelat i 1:an och högre BETYDLIGT LÄNGRE än oss själva. Med andra ord har dom haft bra många mer år på sig att finslipa sin förening med allt vad det innebär - ledning, spelare, tränare osv. Så nej jag tycker inte KHK är något fiasko, att säsongen varit ett misslyckande. Vi är färska på denna nivån, det kommer ta tid att etablera oss som ett topplag. Jag anser (och detta riktar jag inte mot dig personligen) att man är dum i huvudet om man tror att man på en gång ska lyckas pricka rätt på varenda position. Det måste tillåtas ta tid att förbättra en förening. För varje nytt steg vi tar till en högre serie så kommer detta bli svårare och ta längre tid. Saker går framåt men allt kan inte förbättras över en natt. Inga framgångar utan bakslag som ger erfarenheter som leder till förbättringar.
|
|
|
Post by lyckebybo on Feb 4, 2010 12:14:19 GMT 1
Du missar det viktigaste. Alla lagen du rabblar upp har spelat i 1:an och högre BETYDLIGT LÄNGRE än oss själva. Med andra ord har dom haft bra många mer år på sig att finslipa sin förening med allt vad det innebär - ledning, spelare, tränare osv. Så nej jag tycker inte KHK är något fiasko, att säsongen varit ett misslyckande. Vi är färska på denna nivån, det kommer ta tid att etablera oss som ett topplag. Jag anser (och detta riktar jag inte mot dig personligen) att man är dum i huvudet om man tror att man på en gång ska lyckas pricka rätt på varenda position. Det måste tillåtas ta tid att förbättra en förening. För varje nytt steg vi tar till en högre serie så kommer detta bli svårare och ta längre tid. Saker går framåt men allt kan inte förbättras över en natt. Inga framgångar utan bakslag som ger erfarenheter som leder till förbättringar. Jag kan köpa det mesta du säger, absolut. Men även du missar enligt mig den viktigaste poängen här. Pengarna. Med den pengen, publiken och intresset för klubben bör man kunna, som sagt, hitta rätt folk att ha bakom spakarna för att prestera utefter budgetens kapacitet. Förövrigt så är nog tyvärr Mörrum ett av Div 1 sämst drivna förening och det har också synts resultatmässigt, för som nog vi alla kan hålla med om så finns materialet där för att hålla en gedigen mittplacering i Div 1F.
|
|
|
Post by brodeurandme on Feb 4, 2010 12:30:10 GMT 1
Du missar det viktigaste. Alla lagen du rabblar upp har spelat i 1:an och högre BETYDLIGT LÄNGRE än oss själva. Med andra ord har dom haft bra många mer år på sig att finslipa sin förening med allt vad det innebär - ledning, spelare, tränare osv. Så nej jag tycker inte KHK är något fiasko, att säsongen varit ett misslyckande. Vi är färska på denna nivån, det kommer ta tid att etablera oss som ett topplag. Jag anser (och detta riktar jag inte mot dig personligen) att man är dum i huvudet om man tror att man på en gång ska lyckas pricka rätt på varenda position. Det måste tillåtas ta tid att förbättra en förening. För varje nytt steg vi tar till en högre serie så kommer detta bli svårare och ta längre tid. Saker går framåt men allt kan inte förbättras över en natt. Inga framgångar utan bakslag som ger erfarenheter som leder till förbättringar. Jag kan köpa det mesta du säger, absolut. Men även du missar enligt mig den viktigaste poängen här. Pengarna. Med den pengen, publiken och intresset för klubben bör man kunna, som sagt, hitta rätt folk att ha bakom spakarna för att prestera utefter budgetens kapacitet. Förövrigt så är nog tyvärr Mörrum ett av Div 1 sämst drivna förening och det har också synts resultatmässigt, för som nog vi alla kan hålla med om så finns materialet där för att hålla en gedigen mittplacering i Div 1F. Visst behöver saker förbättras, där är vi överens. Jag bara menar att det måste få ta sin tid. Att hitta rätt person till rätt position tar tid, det går inte på två säsonger som somliga tycks tro. Somliga gnäller jävligt mycket, lite mer än vad som är motiverat. Man kan inte trolla fram åtråvärda personer till en förening, därför det finns 100 andra föreningar som vill ha precis samma person(er) till sin egna verksamhet. Varför skulle dom gå till just oss? För vi har pengar? Ja kanske. Men kanske inte. Pengar är inte allt även om det är en förbannat viktigt förutsättning för att kunna skapa framgångar på längre sikt. Om människor la ner lika mycket tid på att komma med konstruktiva lösningar som att gnälla på föreningen så skulle inte saker bli sämre i alla fall.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2010 12:38:33 GMT 1
Nu kan det ju vara alla de här förbannade jävla uppehållen som sabbar rytmen i spelet också, speciellt när man haft det lite upp och ner. När man väl är på gång, då är det uppehåll i två veckor. TACK SOM FAN HOCKEYFÖRBUNDET! De som planerar kan inte ha mycket i huvudet, nu ska vi vänta en vecka tills det är match igen. Vilka jäkla dårar. Vi ska ändå vinna mot GSK men med Findus i mål så måste man ju få första tre målen, annars darrar ju killen. Jag e inte bitter... Micke sa ju att det var jättebra, för man hade haft chansen att förbereda sig och träna på hur man skulle stoppa GSK... Jo, men Micke är en av få tränare i hela hockeysverige som ser den möjligheten. Man var på gång ett tag, sen fick man uppehåll och fick helt enkelt börja om från början. Men jag har aldrig förstått mig på de lösningar som han ser. Jag ser bara negativt med alla uppehåll..
|
|
|
Post by lyckebybo on Feb 4, 2010 12:41:51 GMT 1
Jag kan köpa det mesta du säger, absolut. Men även du missar enligt mig den viktigaste poängen här. Pengarna. Med den pengen, publiken och intresset för klubben bör man kunna, som sagt, hitta rätt folk att ha bakom spakarna för att prestera utefter budgetens kapacitet. Förövrigt så är nog tyvärr Mörrum ett av Div 1 sämst drivna förening och det har också synts resultatmässigt, för som nog vi alla kan hålla med om så finns materialet där för att hålla en gedigen mittplacering i Div 1F. Visst behöver saker förbättras, där är vi överens. Jag bara menar att det måste få ta sin tid. Att hitta rätt person till rätt position tar tid, det går inte på två säsonger som somliga tycks tro. Somliga gnäller jävligt mycket, lite mer än vad som är motiverat. Man kan inte trolla fram åtråvärda personer till en förening, därför det finns 100 andra föreningar som vill ha precis samma person(er) till sin egna verksamhet. Varför skulle dom gå till just oss? För vi har pengar? Ja kanske. Men kanske inte. Pengar är inte allt även om det är en förbannat viktigt förutsättning för att kunna skapa framgångar på längre sikt. Om människor la ner lika mycket tid på att komma med konstruktiva lösningar som att gnälla på föreningen så skulle inte saker bli sämre i alla fall. Helt riktigt! Med andra ord skulle förväntningarna som föreningen gått ut med till allmänheten varit något lägre än de som sagts. Hur som helst har KHK framtiden för sig och allsvenskan är förmodligen inte speciellt långt bort heller. Vilket jag hoppas då det betyder fantastiska matcher!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 4, 2010 13:03:39 GMT 1
Jag kan köpa det mesta du säger, absolut. Men även du missar enligt mig den viktigaste poängen här. Pengarna. Med den pengen, publiken och intresset för klubben bör man kunna, som sagt, hitta rätt folk att ha bakom spakarna för att prestera utefter budgetens kapacitet. Förövrigt så är nog tyvärr Mörrum ett av Div 1 sämst drivna förening och det har också synts resultatmässigt, för som nog vi alla kan hålla med om så finns materialet där för att hålla en gedigen mittplacering i Div 1F. Visst behöver saker förbättras, där är vi överens. Jag bara menar att det måste få ta sin tid. Att hitta rätt person till rätt position tar tid, det går inte på två säsonger som somliga tycks tro. Somliga gnäller jävligt mycket, lite mer än vad som är motiverat. Man kan inte trolla fram åtråvärda personer till en förening, därför det finns 100 andra föreningar som vill ha precis samma person(er) till sin egna verksamhet. Varför skulle dom gå till just oss? För vi har pengar? Ja kanske. Men kanske inte. Pengar är inte allt även om det är en förbannat viktigt förutsättning för att kunna skapa framgångar på längre sikt. Om människor la ner lika mycket tid på att komma med konstruktiva lösningar som att gnälla på föreningen så skulle inte saker bli sämre i alla fall. "Att hitta rätt person till rätt position tar tid" OIK bytte ut halva spelartruppen och en ny tränare och det blev ju riktigt bra med en gång. Tror att KHK bör se över vissa positioner i föreningen ex. sportchefen.
|
|
|
Post by time on Feb 4, 2010 13:11:37 GMT 1
Håller inte med om det. Förutsättningar hit och dit. Det är på isen det avgörs. Vårat lag är inte så mycket bättre än de andra lagen och division-1 är inte så enkelt att du bara glider igenom serien genom att slänga in klubborna på isen. Jag tycker det är supportrarna som själva har haussat upp förväntningarna innan säsongen. Bara för att man har som MÅLSÄTTNING att nå allettan (något måste man ju sikta på och ha som morot under säsongen) så är det inte ett misslyckande bara för att man inte nått dit. Det är snarare ett gott versmått på vad som behövs inför kommande säsong för att förbättra laget ytterligare, även allt runt omkring. Somliga har drabbats av hybris, men som sagt, baserat på vad? Vårat lag består till mestadels av spelare som är på nedgång i karriären, spelare som varit uppe i allsvenskan/elitserien men som inte håller måttet där. ...................... Och jag håller inte med dig.. Är man en supporter till en förening som KHK, med spelarbudget på drygt 4.5 miljoner, precis som TAIF, jämfört med goisets, halmstad, gsk, pantern m.m som snittar 1-1.5 miljoner, klart som FAN man har förväntningarna då? Inser du inte hur bra lag man skulle kunna ha för den slanten, med rätt folk bakom spakarna? och med den fantastiska publik och det intresset som finns i Karlskrona idag? Man är nästan en dålig supporter om man INTE har höga förväntningar och pressar på föreningen till sitt max. Det är ju dessutom det som är målet? Om du ska ange siffror på pengarna så se till att de är rätt.
|
|