|
Post by Sverker on Feb 27, 2010 17:41:11 GMT 1
Säsongens bästa match!!
Bäst på plan domaren, som lät lagen göra upp om segern!
|
|
|
Post by yngwie on Feb 27, 2010 17:53:54 GMT 1
Fy Fan vilken skön seger!!!! Nu har vi guldläge att nå PO 2.. Det är Nybro som har all press på sig i kommande match så det här känns förbannat bra! Säger bara Jimmy Svensson!!! Vilken klippa när det gäller....
|
|
|
Post by figgliuzzi on Feb 27, 2010 18:04:28 GMT 1
glöm inte yetman. mycket bra matchen igenom.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Feb 27, 2010 18:07:53 GMT 1
Säsongens bästa match!! Bäst på plan domaren, som lät lagen göra upp om segern! Skulle vilja påstå att domaren var vädelös. Precis oduglig i mina ögon och då menar jag åt bägge hållen. Han agerade ju som värsta tombola lotten där ute. Inte ens en domarbas hade kunnat förutspå vilken utvisning som skulle tas eller inte. Ren flax att att Nybro fick sitta fler minuter i båset än KHK.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 27, 2010 18:08:17 GMT 1
Säsongens bästa match!! Bäst på plan domaren, som lät lagen göra upp om segern! Nu är det helt bekräftat.. Tycker du domaren var bäst på isen så vet jag vart jag har dig...
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Feb 27, 2010 18:10:03 GMT 1
glöm inte yetman. mycket bra matchen igenom. Håller med till 100%. Skapade många fina lägen åt sina kedjekamrater idag.
|
|
nr33
Nybörjare
|
Post by nr33 on Feb 27, 2010 18:14:42 GMT 1
Varför fick Brasar GA-MI? ?
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Feb 27, 2010 18:19:40 GMT 1
Många fina minnen ifrån dagens match. Wahlqvists uppoffrande när han lägger sig över en fristående Nybro spelare efter han tappat klubban, Lindfors offensiva tackling bakom egen kasse, Jimmas grymma prestation på 3-2 målet, Brasses uppsnurrade i offensiv zon (som tyvärr inte blev en målchans) Yetmans fina mackor till Ohlsson och Ringo, Oskar Franssons jätteräddning i andra perioden m.m m.m
Tyvärr också en värdelös domare men framför allt en riktigt rolig seger som definitivt gav mersmak. Spelet i defensiv zon måste höjas avsevärt till bortaplan och kylan i avsluten kan bli bättre.
|
|
|
Post by korpen on Feb 27, 2010 18:36:10 GMT 1
Säsongens bästa match!! Bäst på plan domaren, som lät lagen göra upp om segern! Skulle vilja påstå att domaren var vädelös. Precis oduglig i mina ögon och då menar jag åt bägge hållen. Han agerade ju som värsta tombola lotten där ute. Inte ens en domarbas hade kunnat förutspå vilken utvisning som skulle tas eller inte. Ren flax att att Nybro fick sitta fler minuter i båset än KHK. Håller med dig Claesson är ju totalt blåst hur han ens får döma en match är ju en extremt bra fråga. Enligt honom är det tydligen helt okej att kötta på isen med klubban. Sämksta domarinsatsen någonsin t.o.m sämre än Blindgrens sämsta match. JIMMIE SVENSSON vilken klippa alltså! Brasar var extremt bra även han trots att han nästan alltid hade en armbåge/näve eller klubba i sitt fejs mest hela tiden.
|
|
|
Post by richardsson on Feb 27, 2010 18:41:28 GMT 1
Cirkus Brasar gör det igen! I övrigt var den en kul match med bra drag i klacken. Tack som alltid Blackbugs .. Gällande domarinsatsen så måste jag säga att den var såklart usel, men samtidigt så är det skönt när det mest är lir 5 mot 5. Jag gillar inte att vinna matcher pga PP. På måndag gäller det att säkra helt enkelt..go go
|
|
|
Post by Prez on Feb 27, 2010 18:41:59 GMT 1
Bra fight! Uppoffrande spel över hela banan. Jimmy Svensson visar vägen och krigar som en galärslav, tvingar motst. att ta utvisningar och avgör med ett viljemål. Altman är bra med sin långa klubba! Wahlqvist hoppas man ju stannar i klubben nästa säsong!
Ibland sitter man och önskar att dem ska lägga ner pucken oftare i anfallszon och åka istället för att åka solo igenom. När dem lägger ner naglar ju ofta Jimmy, Belin, eller Ottinger fast pucken där.
Matchens domare lämnar aldrig nån oberörd...
|
|
|
Post by time on Feb 27, 2010 18:45:41 GMT 1
Största tavlan i TAK's historia i en seriematch vid 1-0 ? Nästan i klass med Victor Fasth självmål i träningsmatchen mot KHK 2005.
Vilken passning av yetman till Jockes 2-2.
Enorm insats av Jimmie vid 3-2 målet, Först sliter han ett helt byte och har ändå kraft att avgöra
|
|
|
Post by HF on Feb 27, 2010 18:53:15 GMT 1
Domaren var bra som inte tog utvisningar vid 1 mot 1 brottningar men efterslängar och hakningar missade han lika glatt åt båda hållen. Ena gången bara skrattade man nästa var man totalt vansinnig på fanskapet.
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 27, 2010 18:56:34 GMT 1
Säsongens bästa match!! Bäst på plan domaren, som lät lagen göra upp om segern! Claesson var precis oduglig, kan inte ha funnits någon som visste vad han skulle ta för och vad han skulle släppa... dock var han lika värdelös åt båda hållen. Jimie Svensson, vilken gigant han var i dag....särskilt vid segermålet ;D Extra pluss till Wahla, Belin för deras ständigt uppoffrande spel. Härlig attityd från i stortsett hela laget idag, dock gör man det tyvärr lite väl omständigt och plottrigt i egen zon ibland.
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 27, 2010 19:04:44 GMT 1
ooooops......dagens långnäsa måste gå till Nybroklacken, som ena sekunden står och sjunger "en klack i hallen" för att i nästa (efter 2-2) inte höras mer på hela matchen ;D
|
|