|
Post by HF on Feb 28, 2010 16:57:12 GMT 1
Det var ju en jävla tur att domaren inte var petig, för då hade vi förmodligen förlorat matchen med vårt boxplay. Har inte sett några direkta kommentarer någonstans i t ex press om domaren. Bendelin tyckte bara att "det var konstigt" att vi bara hade en utvisning... Hade vi haft lika många som Nybro, kan jag nästan garantera att vi förlorat...de hade ETT pp och gjorde efter halva det, TROTS att det var mitt i en periopaus Du läser som du vill....domaren var ojämn som fan. Han borde ha släppt Brasars slashing och den nybro åkte ut för i slutet så hade han varit jämn i alla fall. Dom 2 var löjligt petiga!
|
|
|
Post by HF on Feb 28, 2010 17:00:09 GMT 1
Mycket snack om domaren som tyvärr överskuggar en perfekt playoffmatch med mycket känslor och två stora klackar och en enögd publik. Precis som det ska vara. Karlskronapubliken har alltid blivit beskylld för att vara extremt enögda och det ska vi fortsätta med att vara!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 28, 2010 17:08:06 GMT 1
Det var ju en jävla tur att domaren inte var petig, för då hade vi förmodligen förlorat matchen med vårt boxplay. Har inte sett några direkta kommentarer någonstans i t ex press om domaren. Bendelin tyckte bara att "det var konstigt" att vi bara hade en utvisning... Hade vi haft lika många som Nybro, kan jag nästan garantera att vi förlorat...de hade ETT pp och gjorde efter halva det, TROTS att det var mitt i en periopaus Nu har vi ju inte det bästa boxplay spelet men just DET målet KAN ju ha berott på att 2 av 4 spelare väljer att åka ock byta efter en dålig rensning som snappas upp på Nybros blå. Det blev lite virrigt i boxen efter det. Har man lång väg till båset får man väl se till att rensningarna går djupt i motståndarnas zon innan man byter. Eller? Byten ingår väl också i boxplayet!?
|
|
|
Post by scrat on Feb 28, 2010 17:11:07 GMT 1
Nu har vi ju inte det bästa boxplay spelet men just DET målet KAN ju ha berott på att 2 av 4 spelare väljer att åka ock byta efter en dålig rensning som snappas upp på Nybros blå. Det blev lite virrigt i boxen efter det. Har man lång väg till båset får man väl se till att rensningarna går djupt i motståndarnas zon innan man byter. Eller? Byten ingår väl också i boxplayet!? Absolut! Men kanske lite bättre timing...... Jag säger bara att det bytet var upprinnelsen till 1-1 målet, när Nybro fick komma 5 mot 2 innan våra spelare var på plats. det blev virrigt där.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 28, 2010 17:16:46 GMT 1
Det var ju en jävla tur att domaren inte var petig, för då hade vi förmodligen förlorat matchen med vårt boxplay. Har inte sett några direkta kommentarer någonstans i t ex press om domaren. Bendelin tyckte bara att "det var konstigt" att vi bara hade en utvisning... Hade vi haft lika många som Nybro, kan jag nästan garantera att vi förlorat...de hade ETT pp och gjorde efter halva det, TROTS att det var mitt i en periopaus Du läser som du vill....domaren var ojämn som fan. Han borde ha släppt Brasars slashing och den nybro åkte ut för i slutet så hade han varit jämn i alla fall. Dom 2 var löjligt petiga! Jo han var ojämn! Stackars Nybro, som var de som drabbades med så många utvisningar! ;D Med så få utvisningar som det var, borde det knappats ens vara mycket att analysera...var alla utvisningar fel, men en massa som skulle varit blev inga? T ex jag, Ragulin o sverker gillar sånt här, andra inte! Some med annat, vi tycker olika och ingen ändrar mina åsikter! En kanonmatch med spel 5 mot 5 (är man inte van vid)
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 28, 2010 17:46:22 GMT 1
Vilken härlig kämpaseger!! Underbart att se. Kommentarer om tex Jimma är överflödiga Likaså Ringberg... Sverkers attityd "jag vet bäst, jag kan allt" är inte ens nåt att kommentera, du är bara bäst, så är det. Jag har pratat men en hel del spelare och dom tyckte domaren var usel! Hoppas på en riktig trevlig tillställning imorgon, med en KHK-vinst!! Dagens visdomsord går till Sverker: Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum än att öppna den och verkligen bevisa det.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 28, 2010 17:57:38 GMT 1
Tycker faktiskt hela första kedjan med Jimmie, Otto och Belin spelade bra och åkte väldigt mycket skridsko. En härlig attityd! Har inte sett KHK åka så mycket på bra länge, det märktes att LAGET ville vinna den här matchen. Jag tycker att backspelet har blivit bättre sen Valli försvann, Lindfors har höjt sig flera nivåer.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 28, 2010 18:12:19 GMT 1
Vilken härlig kämpaseger!! Underbart att se. Kommentarer om tex Jimma är överflödiga Likaså Ringberg... Sverkers attityd "jag vet bäst, jag kan allt" är inte ens nåt att kommentera, du är bara bäst, så är det. Jag har pratat men en hel del spelare och dom tyckte domaren var usel! Hoppas på en riktig trevlig tillställning imorgon, med en KHK-vinst!! Dagens visdomsord går till Sverker: Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum än att öppna den och verkligen bevisa det. Nu är det ju faktiskt inte bara jag som tyckte domaren var bra, så visdomsordet kan lika gärna gälla dej! Har idag pratat med två spelare till som ordagrant säger: "När vi fick reda på att C skulle dömma blev vi oroliga för att han skulle blåsa sönder matchen, men fan va bra att han lät oss (KHK-Nybro) avgöra själva".
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 28, 2010 18:18:43 GMT 1
Hehe..det var precis det man var rädd för innan; nu blir det sönderblåst! Men vilken tur att man hade fel!
|
|
|
Post by felle on Feb 28, 2010 18:21:08 GMT 1
Jag vill se mer riktiga backskott, var lite för många försök med skott för styrning igår. Skoog har väl en rätt hyffsad mörsare, lite uselt sikte kan dock tyckas men det blir ofta bra returchanser. Lindfors kändes mer stabil igår än på länge. Burskydd i all ära men igår tyckte jag de sökte den för ofta och för länge. Snabbare och enklare uppspel är önskvärt. Tyckte Nybro var jävligt högt upp och stressade vid uppspelen, kanske kan utnyttjas?
|
|
|
Post by tof on Feb 28, 2010 18:29:11 GMT 1
Den här matchen var både spännande och tajt riktigt kul att se inställningen hos spelarna, backarna spelar säkrare nu lite som att de litar mer på Fransson och framåt så tycker jag Belin gör ett jäkla bra jobb han åker skridskor hela tiden mycket kul att se, och igår satte Linfors sin snyggaste tackling tycker att han har blivit mycket bättre de senaste matcherna, och vad gäller domaren så fick han guldmedalj i ojämt dömande, jag har också frågat några spelare även 2 stycken från våra konkurenter från smurfland de var överens om att en ojämn domare förstör lika mycket som en som blåser sönder matchen, det kunde man även se på flera spelare både från KHK och Nybro att de tittade på domaren när det hände något istället för att köra vidare.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 28, 2010 18:40:18 GMT 1
Vilken härlig kämpaseger!! Underbart att se. Kommentarer om tex Jimma är överflödiga Likaså Ringberg... Sverkers attityd "jag vet bäst, jag kan allt" är inte ens nåt att kommentera, du är bara bäst, så är det. Jag har pratat men en hel del spelare och dom tyckte domaren var usel! Hoppas på en riktig trevlig tillställning imorgon, med en KHK-vinst!! Dagens visdomsord går till Sverker: Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum än att öppna den och verkligen bevisa det. Nu är det ju faktiskt inte bara jag som tyckte domaren var bra, så visdomsordet kan lika gärna gälla dej! Har idag pratat med två spelare till som ordagrant säger: "När vi fick reda på att C skulle dömma blev vi oroliga för att han skulle blåsa sönder matchen, men fan va bra att han lät oss (KHK-Nybro) avgöra själva". Jag menar inte domaren, alla har rätt att ycka som man vill, menar ditt prat om hur okunniga vissa folk är pga av att dom inte har spelat hockey på samma "höga nivå" som du, eller inte alls! Lovade mig själv att inte kommentera ditt skit, detta var sista gången.
|
|
marie
Ungdomslirare
|
Post by marie on Mar 1, 2010 9:22:52 GMT 1
Det blir nog mindre "burskydd"med nye tränaren,han önskar snabba spelvändningar och rakt spel...jag längtar...
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 1, 2010 15:00:26 GMT 1
Det blir nog mindre "burskydd"med nye tränaren,han önskar snabba spelvändningar och rakt spel...jag längtar... Kempe vet nog vad som gäller nu. Han satt på G-sektionen och fick av en högröstad gentleman med sällskap någon rad och några platser bort höra allt man kan skälla ut våra spelare med, vilka som inte är önskvärda och hur publiken tycker att hockey ska spelas. Det var inte riktat mot Kempe, mer ut över isen. Vet inte om de ens var medvetna om Kempes närvaro, eller så var de just det...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 1, 2010 15:33:47 GMT 1
Det blir nog mindre "burskydd"med nye tränaren,han önskar snabba spelvändningar och rakt spel...jag längtar... Vad var det Wikegård sa igår? Att det skulle vara böter på burskydd...? Bara så framför alt Skoog vet...(var det inte lite mer senast igen?)
|
|