|
Post by #72 Foppa on Mar 19, 2010 21:49:51 GMT 1
Dom verkar irriterade på KHK o Kempe på Skövdes forum, det är ju bra betyg åt våra nyförvärv!
|
|
|
Post by xoogman on Mar 19, 2010 22:19:53 GMT 1
Staun är precis rätt uttal Xoogman Bra då är jag på rätt väg i alla fall
|
|
|
Post by xoogman on Mar 19, 2010 22:28:08 GMT 1
Dom verkar irriterade på KHK o Kempe på Skövdes forum, det är ju bra betyg åt våra nyförvärv! Somliga är väl det kan jag tro. Såg att Perka hade använt sig av illröd liten "smilis", eller så vart det en självporträtt. För Perka brukar bli så in i h-vetes förbannad ibland så det ryker ur öronen pån. ;D //Xoog Not: Lika irriterade som en del SIKare är att Kempe lägger beslag på SIK talanger, så är BoISarna skada glada av samma orsak. Hmm, tills Kempe gör det samma hos BoIS. Men deras supertalang är redan förlorad för dem. Sebastian Collberg drar ju till Frölunda HC nästa säsong.
|
|
|
Post by time on Mar 19, 2010 22:41:48 GMT 1
Avd "jag är inte bitter"
saxat fr SIK's forum "Angående Kristoffer Söder, besviken men inte ett skvatt förvånad. Jag tror tyvärr inte det räcker med detta. Är det något Kempe haft tid med så är det ju att scouta Skövde IK denna säsong. Kempe är intresserad av flera namn, men inte ens hans nya köpelag kan ju ha mer än fyra femmor på isen och två målvakter, så någon gång får väl även hans köpfest för denna säsong ett slut. Fast, det är klart, han kan ju fortsätta januari månad ut 2011 under kommande säsong om det dyker upp något intressant i hans moderklubb under hösten.
Money talks.
PS. Förklara för mig någon på vilket sätt Kristoffer Söder kommer att utvecklas bättre som spelare i KHK än i Skövde? Money talks. DS.
PS2. En säker källa med mycket god insyn i KHK har berättat att en spelare med kopplingar till Skövde är erbjuden ett kontrakt som innebär att han kan leva och spela som ett helproffs utan tanke på något som helst jobb. Money talks. DS2.
PS3. Om det är den ekonomiska spelplanen för KHK - vilket det är - så kan var och en räkna ut vad de har att röra sig med, när det gäller spelarlöner. Money talks. DS3."
Lite märkligt uttalande med tanke på att SIK några timmar tidigare gått ut me följande på sin hemsida
"SIK:s sportchef Hasse Ljunggren passade samtidigt på att lite mer ingående presentera den nya satsningen, där målsättningen är spel i Allsvenskan om två år.
Skövde IK vill mitt i alla is-bekymmer inte bara lägga fokus på just det. Sportsligt sett har klubben jobbat brett det senaste för att kunna få loss mer resurser för att kunna göra en realistisk sastsning mot Allsvenskan igen. Det finns det underlag för nu, det presenterade Ljunggren på presskonferensen. - Vi har fått tydliga signaler från näringslivet att de vill att Skövde IK ska spela i Allsvenskan, och de är beredda att hjälpa oss på vägen dit, vilket gör att vi kan gå ut mer kraftfullt och vara mer tydliga mot våra fans, spelare som kommer utifrån och kan tänka sig komma hit samt den befintliga spelartruppen. - Vi tycker det är en realistisk tid att nå Allsvenskan inom två år och jag har fått fullt förtroende att snickra ihop en spelartrupp som klarar det här. Målet är mycket tydligt, men resan dit blir nu ännu tydligare, fortsätter han".
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 19, 2010 23:12:12 GMT 1
Välkommen till hockeyns Mecka!
|
|
|
Post by jompa on Mar 20, 2010 0:06:22 GMT 1
Välkommen till oss Kristoffer
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 20, 2010 2:23:06 GMT 1
PS Hur skall ni ha det med Emil Larsson då? Ta honom osså vet ja så fixar jag en övernattnmingslägenhet i staun (uttalar ni stan på så vis? : DS Bollen är väl hos herr Larsson...hade väl också fått kontraktsförslag...?
|
|
|
Post by xoogman on Mar 20, 2010 2:55:06 GMT 1
Ett inlägg på forumet av en gammal "potentat" och fd ordförande i SIK.... Citerade bara detta. Det räcker länge för en SIKare för dagen... Även detta från min "bästa kompis" är väl i kategorin "Jag är inte bitter". Per-Erik Odh Skrivet: 2010-03-20 01:06 skovdeik.se/forum/viewtopic.php?t=2547&postdays=0&postorder=asc&start=225Men detta inlägg strax efter KHK supportern Richard Ohlsson dito tar priset en tidig efterfest på lördagsmorgonen En SIK supporter vid namn Rickard Dahl. (var så kort så det blir rubbet) "Bara att inse, KHK är Smålands nya köpelag! ... men det blir väl så när man inte kan fostra några egna talanger?! Evil or Very Mad
(Frustrationen talar, så ta inte för hårt på det... tycker bara det är så dålig stil)"Fortsättning lär följa.... Heja Kempe!....
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 20, 2010 6:51:27 GMT 1
PS Hur skall ni ha det med Emil Larsson då? Ta honom osså vet ja så fixar jag en övernattnmingslägenhet i staun (uttalar ni stan på så vis? : DS Bollen är väl hos herr Larsson...hade väl också fått kontraktsförslag...? Verkar ta en väldig tid för Larsson!
|
|
|
Post by Ragulin on Mar 20, 2010 9:19:32 GMT 1
På Eliteprospect står att Söder har/hade kontrakt med Skövde 10/11 också. Har man löst Söders kontrakt eller är det nåt fel på Eliteprospect? Nån som vet?
|
|
|
Post by xoogman on Mar 20, 2010 12:10:52 GMT 1
Det måste vara fel på elitsprospect. Hade stått i klartext på SIK´s hemsida för länge sedan om han hade haft ett kontrakt.
//Xoog
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 20, 2010 12:26:15 GMT 1
Blir lite fel på eliteprospect när dom står kvar i SIK:s trupp för i år samtidigt som deras nya kontraktstider läggs in.......kolla på Emil LUndquist så ser ni samma sak där
|
|
|
Post by Joewson on Mar 20, 2010 12:27:09 GMT 1
Vår trupp har inte uppdaterats heller
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Mar 20, 2010 12:57:24 GMT 1
Älskar detta, unga hungriga killar som kommmer att ge järnet!
|
|
|
Post by #72 Foppa on Mar 20, 2010 13:09:01 GMT 1
Älskar detta, unga hungriga killar som kommmer att ge järnet! Samma här! Unga killar som ger järnet även i den vanliga serielunken, t.ex. de matcher som vi förlorat mot GSK och HH, och i sin tur betytt en missad allettan plats....
|
|