|
Post by eddietheeagle on Sept 23, 2012 21:05:26 GMT 1
Och när den bästa målvakten blir skadad,hur mycket är det "för lagets bästa" att andra målisen är orutinerad och saknar matchtempo då? Bäst för laget borde vara att ha två någotsånär jämna målvakter som sporrar varandra När man skapar ett lagbygge så utgår man från vad som finns tillgängligt här och nu och lägger upp sin plan utefter de förutsättningar man har. I synnerhet med målvakter. Bäst spelar, så fungerar det. Ska vi ge spelare i 1:a 5:an mindre speltid också för att det är utvecklande för sämre spelare att få prova på också? Det fungerar inte så. Uppstår det skador så hanterar man eventuella förändringar då dom sker, inte innan dom sker. Som i fallet med Shay. Du kan ge sämre spelare chansen, men aldrig på bekostnad av att någon som är bättre får stiga åt sidan. I sådana fall får du visa dig värdig en plats på träningarna. Den dagen Oskar är bättre än Timo på träningarna så kommer han få sin chans, tills dess får han vakta båset. Så fungerar det i alla världens hockeylag. Det är inte min åsikt kontra din åsikt utan jag berättar bara hur det ser ut. Dessutom händer det väldigt sällan att förstamålvakten blir skadad. Det har du säkert noterat själv genom åren. Det kan hända, men som sagt, då hanterar man den uppkomna situationen då.
|
|
|
Post by eddietheeagle on Sept 23, 2012 21:16:17 GMT 1
Avslutningsvis och som avslutning på vårat samtal så vill jag bara säga att Kempe är hård men rättvis. Jag litar till Kempes omdöme att plocka ut det lag han anser vara bäst. Kempe ger ingen förtur pga egna önskemål om att få spela eller vara förstemålvakt. Det ger han blanka fan i. Skulle han anse Timo vara sämre så kan jag garantera att Timo startar på bänken. Kempe har bänkat större namn än så, bla Belfour när han var i Leksand och gjorde några mindre lyckade matcher. Istället lät han Eddie Läck spela vid dessa tillfällen för han var bättre för dagen. Summan av kardemumman - Bäst spelar. Och vill du vara bäst så är det upp till bevis när du får din chans. Att man sällan har två målvakter som spelar lika mycket beror på att sällan har du två målvakter som är lika duktiga. I de enstaka fall där man har två jämnlika målvakter så ser det ut så. Tex Roysson/Karlsson i OIK för några säsonger sedan. Trevlig kväll.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 23, 2012 21:18:15 GMT 1
Jag litar också på kempe
någon som vet statusen på Timo?
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 7, 2012 20:37:34 GMT 1
Tack Timo för dagens insats. Tack för att du väljer att spela i KHK. Du är en klippa!!
|
|
|
Post by stolpeout on Oct 12, 2012 10:39:51 GMT 1
|
|
|
Post by darthvader on Oct 12, 2012 11:00:35 GMT 1
Inget illa mot Oskar, men vi behöver en ersättare. Nio matcher är mycket, ta hit en från NHL som kan stå dessa matcher!
|
|
|
Post by chriande on Oct 12, 2012 12:15:18 GMT 1
Inget illa mot Oskar, men vi behöver en ersättare. Nio matcher är mycket, ta hit en från NHL som kan stå dessa matcher! 9 matcher + 7 som redan spelats utan en rutinerad mellan stolpparna.
|
|
|
Post by darthvader on Oct 12, 2012 14:11:09 GMT 1
Inget illa mot Oskar, men vi behöver en ersättare. Nio matcher är mycket, ta hit en från NHL som kan stå dessa matcher! 9 matcher + 7 som redan spelats utan en rutinerad mellan stolpparna. Vi behöver verkligen en annan målvakt som är rutinerad tills Timo är tillbaka. Killen är 20 år och behöver utvecklas mycket mer. Vi behöver en målvakt som man känner sig trygg med, som Timo. Tycker absolut att man ska skaffa hit en målvakt från NHL som man kanske kan skriva 10 matcher med.
|
|
|
Post by Bart on Oct 12, 2012 15:04:04 GMT 1
Jätte bra med NHL målvakt, hoppas alla som vill ta hit en så pass dyr pjäs samlar ihop pengar och ger dom till Calle Höök. Man måste inse att KHK inte skiter pengar, så fort något höjs prismässigt i Arenan så skriks det men toppspelare vill alla ha men man vill ej betala. HA är en dyr verksamhet. Går det att fixa sponsorer är ett sånt förvärv kanon men tror ej att det blir en lika bra keeper som Timo. Målvakter är svårt att få tag i.
|
|
|
Post by 31an on Oct 12, 2012 16:28:57 GMT 1
Oskar har gjort det bra, inte mer. Inte en sån som vinner matcher åt oss och det är det vi behöver. oskar är ung och framtiden för sig men inte just nu här i KHK.
Om Timo är skadad och inte kan spela betalar väl f-kassan hans lön. Då borde det finnas lite monetas att tillfälligt ta in en keeper, eller? Men visst, lättare sagt än gjort... Men hur som helst behövs en mer rutinerad målis än Oskar, även om han gjort det bra som sagt.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 13, 2012 11:18:40 GMT 1
90,05% i räddningsprocent.............
|
|
|
Post by Sverker on Oct 13, 2012 11:46:57 GMT 1
Nu är det väl ändå som så att fahlander står för Timos lön, eller?
Glöm inte att Oskar "vunnit" 6 p åt KHK!
|
|
|
Post by eddietheeagle on Oct 13, 2012 15:14:45 GMT 1
Att ta hit någon från nhl hade varit häftigt. Men är det realistiskt eller ens särskilt smart? Jag tror det finns bättre alternativ. Kanske någon 2:a keeper från elitserien som inte får spela för stunden och inte behövs i den ordinare spelartruppen. Men det är svårt att vaska fram någon som håller hög klass och INTE spelar just nu. Alla målvakter av högre klass behövs ju i sina ordinarie lag.
Alsenfelt får ju inte spela så mycket i Modo. Han kunde vart något. Han hade jag slagit en pling och pratat med.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 13, 2012 19:07:30 GMT 1
Vänder man på det så är det ju jäkligt bra för Oskars utveckling som det är just nu. Kanske inte för laget, men för Oskar.
|
|
|
Post by Rocket on Oct 29, 2012 14:57:23 GMT 1
Timo gör comeback ikväll mot Malmö. Tack gode gud för detta Hoppas nu bara inte att det är för tidigt för honom så att han slår upp skadan igen !
|
|