|
Post by eddietheeagle on Nov 4, 2012 18:27:24 GMT 1
Tack Timo för kvällen insats. 40skott är inte för mycket för dig. Du vinner matchen åt oss ikväll. Finns inga ord som kan beskriva den glädje man känner över att ha dig i KHK.
|
|
|
Post by time on Nov 4, 2012 19:24:57 GMT 1
Skönt att se att skadan inte gjort sig påmind. Var orolig för att han kom tillbaka för snabbt.
|
|
|
Post by dragkrok on Nov 4, 2012 21:48:36 GMT 1
Grym match av Timo i kväll, speciellt i början på andra då det in princip bara är Timo mot AIS
|
|
|
Post by chriande on Dec 19, 2012 15:36:55 GMT 1
Kan inte riktigt komma över målvaktsdebaclet i början på Allsv.
Efter 30 omg så har Timo Leinonen vaktat målet i 19 matcher och släppt in 59 mål.
Östlund, Modig, Jirhage turades om i resterande 11 och släppte in resten 47 mål.
3 mål i tom bur.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 21, 2012 0:35:25 GMT 1
Klar för ytterligare 1+2 säsonger.
|
|
|
Post by kaptensvart on Dec 21, 2012 0:47:29 GMT 1
Underbart!
|
|
|
Post by kaffe on Dec 21, 2012 22:06:53 GMT 1
|
|
|
Post by tratofflan on Dec 22, 2012 14:18:08 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Dec 26, 2012 19:31:57 GMT 1
Klar för ytterligare 1+2 säsonger. En satsning som iaf jag inte är enbart positiv till.
|
|
|
Post by wodmatte on Dec 26, 2012 19:53:21 GMT 1
vad kan var dåligt med en av allsvenskans hetaste målis skriver på igen ?
|
|
|
Post by Zäta on Dec 26, 2012 21:44:47 GMT 1
vad kan var dåligt med en av allsvenskans hetaste målis skriver på igen ? Nja hetast vet jag inte. Han ligger på en 8:e plats i målvaktsligan på 90,88%.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 26, 2012 23:38:49 GMT 1
vad kan var dåligt med en av allsvenskans hetaste målis skriver på igen ? Nja hetast vet jag inte. Han ligger på en 8:e plats i målvaktsligan på 90,88%. Med tanke på att han spelar i seriens i särklass sämsta lag får nog över 90% anses som bra.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 27, 2012 10:36:13 GMT 1
Nja hetast vet jag inte. Han ligger på en 8:e plats i målvaktsligan på 90,88%. Med tanke på att han spelar i seriens i särklass sämsta lag får nog över 90% anses som bra. Absolut. Men steget från bra till hetast i serien är ganska stort.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 27, 2012 13:09:55 GMT 1
jag påstår inte att Timo är dålig. Tycker däremot man borde satsa på en ny målvakt. Man kunde ju se mot TAIF hemma att han har stora problem att komma upp när han hamnat på isen. Han blir inte yngre!
Hur många matcher har Timo "vunnit" åt KHK denna säsong? Själv se jag "bara" en match som en av våra målvakter "vunnit" åt oss denna säsongen och det är Oskar mot Almtuna borta!
|
|
|
Post by aloviak on Dec 27, 2012 14:43:22 GMT 1
jag påstår inte att Timo är dålig. Tycker däremot man borde satsa på en ny målvakt. Man kunde ju se mot TAIF hemma att han har stora problem att komma upp när han hamnat på isen. Han blir inte yngre! Hur många matcher har Timo "vunnit" åt KHK denna säsong? Själv se jag "bara" en match som en av våra målvakter "vunnit" åt oss denna säsongen och det är Oskar mot Almtuna borta! Du har rätt Sverker att Timo inte kommer upp och det ska han inte heller göra, hans spelsätt är sådan och nästa räddning skall han göra med en slaidning upp med benskydden vilket ofta överraskar. Tycker du har fel angående Timos spelstil/ålder, Timos spelstilen är mycket bättre än vad en ren butterfly stil är. Butterfly stilen ser häftig ut och förflyttningarna från stolpe till stolpe tror man räddar massor av mål, vilket också man gör mot sämre lag (div 1 nivå) Spelare som har lärt sig att spela mot butterfly målvakter har också lärt sig att lyfta pucken/skjuta högt där det alltid finns luckor med den stilen och då räddar man inget. Därför är Timos stil bättre för att han väntar ut spelaren innan han gör sitt drag (erfarenhet och rutin). Den nyaste stilen är en hybrid stil där man försöker att kompinera fördelarna från ståupp och butterfly stilen, en svår stil som inte många målvakter behärskar för att det tar lång tid att lära sig. Timos ålder är bara en siffra, hans kunnande sitter i skallen. Så min åsikt är att vi får mest hockey/kr så länge Timo spelar på topp. Angående hur många matcher Timo räddat poäng i beror väl mycket på backbesättningen och framför allt hur många mål vi gör framåt. Tycker faktiskt att Timo gett oss möjligheten att vinna
|
|