|
Post by Rocket on Aug 13, 2010 15:42:02 GMT 1
Från oikbloggen.se :
LG Sports blåser OIK! torsdag 12 augusti 2010 @ 09:36:09 | Nyheter, OIK | Skapad Av: Ole
LG Sports har tidigare fått en hel del kritik för sina sändningar beroende på den bristfälliga kvalitén, den totala kommentatorsinkompetensen och det höga priset för en match. När de dessutom såg till att få Tingsryds matchrapportör utslängd från Enköpings Ishall i våras var det många som fick nog av detta pajaseri.
Nu är LG Sports i blåsväder igen och denna gång är det OIK som får ta smällen. Idag nåddes bloggen av informationen att LG Sports inte tänker betala ut de pengar som OIK skulle få för att LG har sänt ett antal OIK matcher under förra säsongen. Klubbarna skulle ju få en del av intäkterna från de matcher som sänts men så verkar nu inte bli fallet för OIK. Anledningen till detta sägs vara att ett gäng supportrar har samlats för att gemensamt tittat på OIK:s matcher via LG:s sändningar.
Spontant känns det lite som om LG Sports tror de är lite större och lite bättre än vad de egentligen är. Varför ska OIK som klubb straffas för att några supportrar på sin egen fritid samlas och ser en match ihop? Detta låter helt idiotiskt och ”skandal” är ett ord som passar bra här.
En sak är i alla fall säker, LG Sports är INTE längre välkomna till Stålhallen något som också bekräftas från kansliet. Så vi på oikbloggen.se uppmanar alla våra läsare oavsett klubbtillhörighet att bojkotta denna bluff som LG Sports är. Nästa gång är det en annan klubb som drabbas
Någon som vet när KHKTV börjar sända igen? Såg dom på Icebreakersmatchen igår.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 13, 2010 15:50:37 GMT 1
Har inte kollat på LG Sports sedan man började med KHKTV.
Angående KHKTV så är det ju troligt att man börjar sända från och med premiären?
|
|
|
Post by aloviak on Aug 13, 2010 21:14:04 GMT 1
Har inte kollat på LG Sports sedan man började med KHKTV. Angående KHKTV så är det ju troligt att man börjar sända från och med premiären? Snackade med Charlie om KHK tv i går dom håller på med en ny hemsida/platform för att kunna sända bild och KHKtv enklare/bättre kommer bli mycket nyheter på den punkten, dom jobbar på att det skall vara klart till seriestarten
|
|
|
Post by Back to Front on Aug 13, 2010 22:08:02 GMT 1
LG e kung! Att han slängde ut en Tejfar, ingen skada skedd....
|
|
|
Post by moviestar on Aug 13, 2010 22:30:43 GMT 1
LG är en person som alla hockeyklubbar borde hålla sig borta från. LG e kung! Att han slängde ut en Tejfar, ingen skada skedd....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 14, 2010 7:06:46 GMT 1
LG e kung! Att han slängde ut en Tejfar, ingen skada skedd.... Det är de enda bra LG har gjort.
|
|
|
Post by Rocket on Aug 21, 2010 8:29:33 GMT 1
Roade mig med att kolla in LGs webbsida och konstaterade att han är lika pinsam som vanligt. Jag undrar om han inte är sponsrad av Mc Donalds då han alltid kör eftersnacket från matchen på denna välkända snabbmatskedja oavsett var han befinner sig ;D ;D ;D Hur som helst så hittade jag att han faktiskt säljer en DVD från matchen mellan Icebreakers vs. Ångermanland för 290 kr. Jag undrar om Peter Forsberg och c/o i Icebreakers vet om detta. Syftet var väl att detta skulle vara en välgörenhetsmatch lgsports.s3.amazonaws.com.s3.amazonaws.com/html/lg0005.html
|
|
|
Post by tof on Aug 21, 2010 20:12:03 GMT 1
jag har sett LG en match men komentatorn förstörde den spänning som var så ALDRIG mer
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 22, 2010 8:56:28 GMT 1
290 spänn? Det är ju för fan mer än vad en biljett till själva matcherna kostar... Vad som är mest pinsamt i detta fallet är ju att det kostar 290 spänn, oberoende vilken match det är.. 290 för att få se Halmstad - Grästorp, för helvete, vakna.
|
|
|
Post by Back to Front on Aug 24, 2010 11:15:24 GMT 1
De var billigt!!!
|
|
|
Post by happygilmore on Aug 24, 2010 11:29:20 GMT 1
OIK sände LG-matcher i stålhallen, så oik får skylla sig själva.
|
|
|
Post by korpen on Aug 24, 2010 14:53:09 GMT 1
OIK sände LG-matcher i stålhallen, så oik får skylla sig själva. haha ja det är ljuvligt att se OIKarna åka på en nit. Det riktigt värmer mitt Karlskrona hjärta. ;D
|
|