|
Post by time on Oct 14, 2010 12:37:48 GMT 1
domen dröjer ytterligare.. pinsamt av diciplinnämnden.. hola har nu missat 4 matcher utan att ens fått en dom.. skandal måste jag säga. mycket dåligt. Instämmer.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 14, 2010 14:17:44 GMT 1
Diciplinnämnden är ett skämt, det vet vi sedan tidigare.
|
|
|
Post by #72 Foppa on Oct 15, 2010 9:14:32 GMT 1
Hola - (Che H + Match) Slår på medvetslös spelare som ligger på isen och denne borta i 3 matcher - 4 matchers avstängning
Fahla - (Che H + Match) Slår spelare som kommer ut i nästa byte och denne gör mål - 6 matchers avstängning
Känns mycket märkligt....
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 15, 2010 9:33:59 GMT 1
Ett stort j-la skämt.. var väl En viss domare som spettsade till rapporten(gud förbjude)....
|
|
|
Post by koffus on Oct 15, 2010 11:11:44 GMT 1
www.barometern.se/sporten/dyrt-att-gora-dumheter-holfelt(2144428).gmjag tycker det var ett rimligt straff.. vill inte påstå att han låg ner åh slog en medvetslös spelare.. det är bara skitsnack och ni som är på det här forumet såg inte ens händelsen. precis som jag skrev innan så kom inte rapporten från huvuddomaren eftersom han missade precis allt i den matchen och det är hans fel att matchen slutar på det sätt den gör utan rapporten kom från en linjeman. jag tycker det var ett rimligt straff och hade inte förväntat mig så mkt mer. 4 matcher har han redan varit borta så nu spelar han mot KIK på söndag.. gott.
|
|
|
Post by Back to Front on Oct 15, 2010 14:22:23 GMT 1
Hahaha.. tillåt mig le.. Fahlas sex matcher: Vad är propotionen i det?? Jens fick de hämta med ambulans.. Killen Fahla tryckte gjorde mål i bytet efter! pajasfasoner.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Oct 15, 2010 14:31:13 GMT 1
Hola - (Che H + Match) Slår på medvetslös spelare som ligger på isen och denne borta i 3 matcher - 4 matchers avstängning Fahla - (Che H + Match) Slår spelare som kommer ut i nästa byte och denne gör mål - 6 matchers avstängning Känns mycket märkligt.... Enligt BrackaBlaskan får han tillgodoräkna sig den aktuella matchen, där han blev utvisad. Således bara 3 matchers avstängning i realiteten! Alltså avstängd lika länge som "offret" fick avstå matcher pga skada. Och är ännu inte återställd enligt sagda tidning. Undra vad den där jäveln MC skrev i sin rapport egentligen. Fy fan vilken SKANDAL!!!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 15, 2010 15:31:56 GMT 1
SKANDAL!!!
|
|
|
Post by koffus on Oct 15, 2010 15:33:57 GMT 1
BTF.. vad gäller fahlas fall så kan jag inte uttala mig då jag inte kan minnas den situationen.. men olika domare bedömer olika saker.. i detta fallet med hola så är det linjemannen som gör bedömningen, och faktum är att jag tror inte någon av domarna såg exakt vad som hände för som jag skrivit tidigare.. dem såg missade allt annat i matchen. dem tappade matchen 10 min in i den första perioden. redan då var det ruksigt hett på planen.
domaren ska skriva i sin rapport precis vad han såg UTAN tillägg eller avdrag. Såg han då inte hela situationen så måste han skriva det han såg. sen är det upp till diciplinnämnden att avgöra efter hans bedöming vilket straff som ska utdelas.
jag anser som ni att diciplinnämnden är ett skämt men nu är det som det är.
jag tycker iaf att straffet var rimligt i detta fallet och vad som hände fahla förra sässen kan jag inte stå för. rätt eller fel, vad vet jag.
|
|
|
Post by koffus on Oct 15, 2010 15:35:24 GMT 1
Ett stort j-la skämt.. var väl En viss domare som spettsade till rapporten(gud förbjude).... man får ju verkligen hoppas att domarna är så pass proffsiga att dem inte spettsar till nånting i sådana ärenden.. men jag håller med.. med morgan kan man aldrig vara säker.. tyvär.
|
|